satje4U Geplaatst: 9 november 2019 Geplaatst: 9 november 2019 20 uur geleden zei Tonskidutch: na 2 jaar? de overeenkomst ontbinden? als een verlengde garantie termijn ook al niet werkt? Dat gaat natuurlijk niet lukken denk ik zo maar! bagger is het natuurlijk wel als je zo'n kassie uit India krijgt. Nou 2 jaar heb ik niet gezegd. Gekocht in januari en na getreuzel van de verkoper ontbonden in nov 2018. Overigens ik had in de zelfde periode ook problemen met luidsprekerzuilen van Teufel. Om de 2 maanden ging er een subwoofer stuk. uiteindelijk is er 5 keer omgeruild en toen heb ik eveneens de koopovereenkomst opgezegd voor de reparatie van de 6e keer. uiteindelijk was die meteen stuk bij levering en heb ik mijn geld 100% teruggekregen. Met andere woorden de termijn waarbinnen je de overeenkomst opzegd ligt niet vast maar hangt af over welke periode het probleem loopt. Gigablue Quad HD Plus
Tonskidutch Geplaatst: 9 november 2019 Geplaatst: 9 november 2019 Op 1-11-2019 om 16:30 zei stevenvc19: Ik heb een Onkyo TX-8150. Deze is momenteel ongeveer 3 jaar oud. ik vroeg het me af beste Satje4U omdat stevenvc19 hiermee begon in z'n topic @stevenvc19, als je hem niet zelf kunt repareren kan ik me voorstellen dat je een nieuwe Denon neemt de eerste had ik 10 jaar ( hifi/stereo) in goede staat weggeven de tweede had ik 11 jaar ( 1e dts surround ) na verhuizing bleek hij stuk de derde heb ik ook al weer 6 jaar en werkt nog steeds perfect (2e dts surround en deze kreeg zelfs na 5 jaar nog firmware updates) Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
satje4U Geplaatst: 9 november 2019 Geplaatst: 9 november 2019 Op 8-11-2019 om 14:22 zei Tonskidutch: ik vroeg het me af beste Satje4U omdat stevenvc19 hiermee begon in z'n topic prima Gigablue Quad HD Plus
Zilverster Geplaatst: 12 november 2019 Geplaatst: 12 november 2019 @stevenvc19, @Tonskidutch zat in de richting : via LAN kun je dan even kijken of de netwerkinstellingen goed staan Wat je kunt proberen is het volgende : Zet de ontvanger, Onkyo TX-8150 uit met de stekker uit de stopcontact. Op de zelfde manier doe je de router en switchen van het net. Ongeveer 5 minuten wachten, dan de stekkers terug in de stopcontact. Dan de versterker opnieuw opstarten. Welke provider gebruik je eigenlijk ? Gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
stevenvc19 Geplaatst: 12 november 2019 Auteur Geplaatst: 12 november 2019 Bedankt voor de talrijke reacties. Ik ben er ondertussen 100% zeker van dat er een defect is in de ontvanger zelf. De bovenstaande trucjes (zowel receiver als modem van het net halen) werkte ook niet. gezien ook de USB functie en Bluetooth functie het niet doen (en deze op hetzelfde circuit als het netwerk gedeelte zitten) is het wel duidelijk dat het probleem niets te maken heeft met mijn netwerkinstellingen. Bij ONKYO zelf wou men mij ook geen herstelling binnen verlengde garantie geven. (Onder andere omdat de defecte chip die in de TX8050 gebruikt werd niet in de TX8150 Gebruikt werd. De persoon die ik hiervoor aan de lijn had, wist me wel te zeggen dat ze het probleem al enkele keren gehoord hebben (en dus ook kennen) zoals gezegd kon hij geen reparatie aanbieden. Het vervangen van het defecte onderdeel kost +/- 150 euro. + werkuren (aan 80 euro/uur) kom je al snel aan een herstelling van om en bij de 300 euro. De man zei me er meteen bij dat ik beter een nieuwe receiver kan kopen... wel gaf hij een sprankeltje hoop door me te zeggen dat ik mijn huidige ontvanger best nog wat bijhoud en binnen 2 a 3 maanden nog eens naar hen zou kunnen bellen... maw, het zou kunnen dat ze binnen 2a3 maanden misschien toch het probleem erkennen en mij een reparatie kunnen aanbieden. Maar goed... wat kan ik daar van geloven, natuurlijk... voorlopig blijft mijn ONKYO dan maar gewoon DAB+ en radio via de schotel spelen...
Tonskidutch Geplaatst: 13 november 2019 Geplaatst: 13 november 2019 15 uur geleden zei stevenvc19: kom je al snel aan een herstelling van om en bij de 300 euro. De man zei me er meteen bij dat ik beter een nieuwe receiver kan kopen... dat lijkt mij ook. maar ik ben het niet met Onkyo eens betreffende dat afwimpelen van een verlengde garantie klik de Conformiteit Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
Steve Geplaatst: 13 november 2019 Geplaatst: 13 november 2019 als het toestel tussen 2009 en 2012 is gemaakt ,moet je even met onkyo contact opnemen. link: https://www.uk.onkyo.com/en/customer-service-program-118747.html
stevenvc19 Geplaatst: 14 november 2019 Auteur Geplaatst: 14 november 2019 17 uur geleden zei Steve: als het toestel tussen 2009 en 2012 is gemaakt ,moet je even met onkyo contact opnemen. link: https://www.uk.onkyo.com/en/customer-service-program-118747.html Steve, zie mijn vorig bericht. Ik heb contact opgenomen met Onkyo...
Fredor Geplaatst: 31 december 2019 Geplaatst: 31 december 2019 Hallo ik kocht mijn TX-8150 aan september 2017. (grrrr) Sinds kort ondervind ik dezelfde problemen als hierboven beschreven. Wanneer ik echter de stroom onderbreek, werkt alles terug. Enkele dagen later duikt hetzelfde probleem op. Ik heb de DHCP afgezet en het ip-adres vastgezet. Hopelijk brengt dit enige oplossing.
stevenvc19 Geplaatst: 29 januari 2020 Auteur Geplaatst: 29 januari 2020 Op 31-12-2019 om 08:32, Fredor zei: Hallo ik kocht mijn TX-8150 aan september 2017. (grrrr) Sinds kort ondervind ik dezelfde problemen als hierboven beschreven. Wanneer ik echter de stroom onderbreek, werkt alles terug. Enkele dagen later duikt hetzelfde probleem op. Ik heb de DHCP afgezet en het ip-adres vastgezet. Hopelijk brengt dit enige oplossing. Vanaf dat punt is de kans groot dat het verder bergaf gaat...
satje4U Geplaatst: 31 januari 2020 Geplaatst: 31 januari 2020 Op 31-12-2019 om 08:32, Fredor zei: Hallo ik kocht mijn TX-8150 aan september 2017. (grrrr) Sinds kort ondervind ik dezelfde problemen als hierboven beschreven. Wanneer ik echter de stroom onderbreek, werkt alles terug. Enkele dagen later duikt hetzelfde probleem op. Ik heb de DHCP afgezet en het ip-adres vastgezet. Hopelijk brengt dit enige oplossing. Volgens de Nederlandse garantieregelingen mag je van een audio apparaat verlangen dat deze minstens 4 jaar lang meegaat. Dus jij hebt nog garantie op ongestoord gebruik gedurende deze termijn😊 En het gaat hier toch echt om een fabrieksfout. Gigablue Quad HD Plus
Tonskidutch Geplaatst: 31 januari 2020 Geplaatst: 31 januari 2020 satje4U dat betreffende garantie hebben we boven toch ook al doorgesproken... of doel je op fredor met je antwoord? Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
satje4U Geplaatst: 1 februari 2020 Geplaatst: 1 februari 2020 22 uren geleden, Tonskidutch zei: satje4U dat betreffende garantie hebben we boven toch ook al doorgesproken... of doel je op fredor met je antwoord? zie de quote boven in mijn post........ Gigablue Quad HD Plus
stevenvc19 Geplaatst: 28 februari 2020 Auteur Geplaatst: 28 februari 2020 UPDATE: Vandaag heeft mijn ONKYO de hele voormiddag radio via de aangesloten satellietontvanger afgespeeld. Ondertussen was ik wat op de laptop aan het werken. Nu zie ik opeens de receiver via mijn laptop in mijn netwerk staan... Ik download snel op mijn smartphone de Onkyo Remote app en ook deze werkt. Ik ga via de app naar Tune-in radio... En ja hoor... Ik kan weer internetradio streamen. De Onkyo TX-8150 is op wonderbaarlijke wijze genezen... Voor het eerst in al die maanden. Wie kan hier een logische verklaring voor geven? Voor hetzelfde geld is dit een éénmalige gebeurtenis en doet hij morgen weer niets meer... Ik vind het een vreemde zaak!
mereltje Geplaatst: 28 februari 2020 Geplaatst: 28 februari 2020 Heb je meneer pastoor op visite gehad 😄 1 Groeten Willy Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen