Sprietje Geplaatst: 8 november 2019 Geplaatst: 8 november 2019 Ja dat zou inderdaad de beste oplossing zijn maar er is nog maar weinig tijd. De brandstof zou eind deze maand op zijn. Ik neem aan dat ze dan bedoelen dat er nog wel brandstof over is om hem naar de grafbaan te brengen. Dit betekent dat er nog maar voor 3 weken brandstof is. Eutelsat moet dan kijken of ze nog ergens aan de Clarkebelt een oude satelliet over hebben die ook geschikt is. De footprint moet immers wel een beetje kloppen en dan kost het nog de nodige weken om de satelliet naar de juiste plaats te krijgen.
stevenvc19 Geplaatst: 8 november 2019 Geplaatst: 8 november 2019 (aangepast) 1 uur geleden zei Sprietje: Ja dat zou inderdaad de beste oplossing zijn maar er is nog maar weinig tijd. De brandstof zou eind deze maand op zijn. Ik neem aan dat ze dan bedoelen dat er nog wel brandstof over is om hem naar de grafbaan te brengen. Dit betekent dat er nog maar voor 3 weken brandstof is. Eutelsat moet dan kijken of ze nog ergens aan de Clarkebelt een oude satelliet over hebben die ook geschikt is. De footprint moet immers wel een beetje kloppen en dan kost het nog de nodige weken om de satelliet naar de juiste plaats te krijgen. Achter de schermen zullen ze daar bij Eutelsat wel volop bezig zijn met alle mogelijke scenario's. Hoe dan ook is het wachten op een nieuw persbericht. Ik ga er wel van uit dat men bij Eutelsat de nodige voorbereidingen al heeft getroffen om met zo weinig mogelijk hinder de continuïteit te verzekeren. Het is ook nog niet gezegd dat 5w B een volledig verlies is. Men zou ook tijdelijk met minder transponders 5w B kunnen inschakelen bijvoorbeeld. + zal er wel een marge zitten op het brandstofniveau van de oude satelliet. Maar we gaan hier wel off topic 😄 8 november 2019 aangepast door stevenvc19
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen