Zilverhippie Geplaatst: 29 november 2019 Geplaatst: 29 november 2019 Ik vond geen grotere foto, maar heeft dergelijke kabel een specifieke naam? Naast coax en motorkabels zijn er ook nog fijne kabeltjes voor reed-contact, mechanische polarisator, e.d. aanwezig. Namen van fabrikanten of typenummers zijn ook welkom. Dank.
Zilverhippie Geplaatst: 29 november 2019 Auteur Geplaatst: 29 november 2019 (aangepast) Sprietje, jouw foto is duidelijker dan die van mij, maar bij nader inzien is het toch nog een andere waar ik naar zoek. Ik zoek coax + 2 draden voor een 36 V motor + dunne kabeltjes voor reed contact, mechanical polarizer, ... De dikkere draden voor 36 V ontbreken op beide foto's. Ik denk dat ik nog een stukje oude kabel in mijn tuinhuisje heb liggen. Ik probeer er morgen een foto van te nemen. 29 november 2019 aangepast door Zilverhippie
Sprietje Geplaatst: 29 november 2019 Geplaatst: 29 november 2019 Dan moet je eens zoeken bij CCTV coax maar let op, deze kabel wordt gebruikt voor mobile camera's en die werken maar tot 1000MHz, bij satelliet-tv tot 2150MHz. Ook bestaat de middenader uit meerdere draadjes zodat hij soepel is.
trust Geplaatst: 29 november 2019 Geplaatst: 29 november 2019 Toen we nog geen diseqc rotors hadden maar 36 v H2H rotors of actuators waren deze kabels volop verkrijgbaar . Ik ben bang dat er aan de 3 voudige kabel met de laatste ontwikkelingen op coax gebied zeer moeilijk aan te komen is . De afscherming is nogal verbeterd de laatste tijd . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Big fellow Geplaatst: 29 november 2019 Geplaatst: 29 november 2019 Zoek naar siamees / siamese kabel... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Tonskidutch Geplaatst: 30 november 2019 Geplaatst: 30 november 2019 Op de laatste zie je de tekst van Belden staan, dat is naar mijn mening de juiste die je zoekt The Beat Is Rhythm Club des Belugas
trust Geplaatst: 30 november 2019 Geplaatst: 30 november 2019 Daar zitten geen extra draden voor een polariser motor in . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Tonskidutch Geplaatst: 30 november 2019 Geplaatst: 30 november 2019 uhhhhh, ik heb die Jaeger er wel mee gedraaid destijds met de Vbox. met een coax ernaast The Beat Is Rhythm Club des Belugas
minplus Geplaatst: 30 november 2019 Geplaatst: 30 november 2019 😁 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Zilverhippie Geplaatst: 30 november 2019 Auteur Geplaatst: 30 november 2019 Ja Trust, het is precies die op jouw foto links. Eigenlijk 3 apart geïsoleerde kabels die aan elkaar vast zitten, maar die wel eenvoudig van elkaar kunnen worden losgemaakt. De coax en het motorkabel gedeelte (3 dikkere kabels + 4 fijne) zitten aan de buitenkant. Centraal zit dan een dunnere kabel met 5 fijne kabeltjes. Die dienden inderdaad voor het aansturen van een mechanische polarisator en ook voor het aansturen van een switch om te schakelen tussen C-band en Ku-band die beiden op dezelfde feedhorn zaten (Chaparral Corotor II Plus). Ik vond die kabel wel handig. Kwam indertijd van Satnet in Kloosterzande, maar ondertussen al lang failliet... Zou wel handig zijn mocht die nog ergens te koop zijn.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen