Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste sat kijkers wie o wie kan mij vertellen hoe ik moet opnemen met een tf kaartje in een zgemma,heb het kaarje er in gestopt maar wat nu?Moet het eerst nog geformateerd worden?Kan dat op de zgemma? Vgr peter

Geplaatst:

voor die receiver heb je een image nodig, dat je flashed over de fabrieks firmware heen en dan is er een softcam die je kaartje kan decoderen

https://openpli.org/download/zgemma/H9.2H/

dus begin maar met lezen hoe je een zgemma moet flashen (zoekfunctie gebruiken)

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst: (aangepast)

Het enige wat hij moet doen is inderdaad misschien formateren vanuit het de image en het juiste opname pad instellen lijkt me.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

En dan hopen dat het gebruikte image de TF kaart kan gebruiken... Ik heb een Mutant HD60 waar ik een TF kaart in heb zitten (256Gb). Deze formateer je eerst, daarna automatisch laten mounten. Niet vergeten om de map 'movie' te maken. Na een herstart even kijken of de opnamelocatie klopt...

Met de OpenVision 7.0 rev 53 werkt het dan niet (groen scherm). Met HDF en OpenPli 7.0 gaat het prima..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:

Klopt ik heb open Pli er op zitten laatste versie,het tf kaartje heb ik er zo ingestoken dat werkt dus niet moet eerst geformateerd worden denk ik, fat 32,doe ik dat met de pc of vanuit de zgemma?Mounten is een woordt wat ik nog niet ken,wat is dat precies,Mijn dank is groot,Vgr Peter

Geplaatst:

Het formateren doe je in de box en nooit op de PC! Het formaat moet in ext3 of ext4 zijn wat Linux kent. Dus ongeformateerd in de box. Ga naar het menu HDD en kies daar voor formateren. Geeft vanzelf aan of het lukt. Daarna eventueel controleren kiezen. Via de PC met het programma DCC of via de Windows verkenner in de map /media/hdd de directory 'movie' aanmaken. Box herstarten en klasr...

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

Geplaatst:
6 minuten geleden, Mimisiku zei:

Het formateren doe je in de box en nooit op de PC! Het formaat moet in ext3 of ext4 zijn wat Linux kent. Dus ongeformateerd in de box. Ga naar het menu HDD en kies daar voor formateren. Geeft vanzelf aan of het lukt. Daarna eventueel controleren kiezen. Via de PC met het programma DCC of via de Windows verkenner in de map /media/hdd de directory 'movie' aanmaken. Box herstarten en klasr...

Geweldig bedankt we gaan aan de slag,Groet Peter

Geplaatst:

Ik ga naar menu,maar daar kan ik geen HDD vinden om te formateren?Hij neemt wel op zo te zien maar als ik wil afspelen op hdd movie zegt de speler hdd movie bestaat niet.

F1.jpg

Geplaatst:

Dan is de TF kaart al correct geformateerd geweest. Bij het weergeven van de lijst geeft hij aan wat de gebruikte locatie is. Kan ook zijn dat de TF kaart als /media/usb  aangemeld is...

Pas wel op dat je niet per ongeluk in de flash aan het opnemen bent!!

Geplaatst:

oke ,maar afspelen is een probleem,er staat voeg toe,dan wil ik het toevoegen op de hdd en die kent ie niet,hoe speel ik dit af.Vgr Peter

Geplaatst:

Die laatste vraag snap ik niet....

Ik gebruik geen OpenPli, maar als je op de PVR/LIST knop drukt geeft hij de bestanden weer die bij het opnamepad zijn gedefinieerd.. Je zou dus ook direct je opnames moeten zien... Gewoon met de pijltjestoetsen naar de opname van je keuze gaan en op OK drukken.

Ik heb het idee dat je via de Mediaplayer probeert te kijken. Die stelt van die vragen... Maar ook daar begint hij bij het gedefinieerde opnamepad...

Geplaatst:

Mimisiku,het is uiteindelijk gelukt, dank voor alle uitleg,inderdaad ik vindt alle opnames onder list,Helemaal Top :)

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Weet er soms iemand of je met H9.2S. kunt opnemen met een uitwendige harde schijf via de USB op de achterkant.

Dan met PLI als image. Zo te zien kun je geen harde schijf inbouwen, en op zo een kaartje kan niet zoveel.

dank

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen