Ga naar inhoud


RIP Juul Deelder. Een ouwe maar steeds actueel.


Vogelzang

Aanbevolen berichten

Een moeder en haar zoontje zitten in een taxi. Komt de taxi langs de hoerenbuurt. Vraagt de jongen waarom die vrouwen achter de ramen zitten.

Zegt moeder die vrouwen zitten onder de zonnebank. Zegt taxichauffeur ach mens zeg die jongen toch gewoon dat die vrouwen hoeren zijn.

Zegt moeder tegen haar zoontje die vrouwen zijn inderdaad hoeren, die gaan met mannen naar bed voor geld en af en toe krijgen ze een kind en dat wordt later taxichauffeur.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Oke, een mop, geinig. Maar wat heeft dit met Jules Deelder te maken? Je maakt me wel opmerkzaam dat hij is overleden. Ja dat gebeurt iedereen op zijn tijd.

De man heeft op zijn eigen wijze wat humor gebracht omgeven door zwart/wit denken, dat was zijn kracht. Verder heb ik niets toe te voegen. Ken de beste man verder niet en ben ook niet echt op de hoogte van zijn werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het mopje van de taxichauffeur is van Juul Deelder. Hij heeft het wel eens op tv verteld.

Het zit ook in de titel van het Bezige Bij boek "het mopje van de taxichauffeur".

 

Op Gemengde gevoelens - Jules Deelder - Google Boeken  kun je een stuk van het boek lezen.

De ontmoeting van Juul met Hitler is hilarisch. Aan het eind stond Hitler voor de spiegel met een jurk aan en lachte verleidelijk.

Bij het afscheid zegt Hitler:  Kijk je uit, ouwe spekjood. We houjen je in de gaten....

 

Ook de analyse van Juul over de bedoeling van onze bevrijders en onze rol als zetbaas in eigen land is van de 70'er jaren maar actueel tot vandaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-12-2019 om 20:53, Alziendoog zei:

Ken de beste man verder niet en ben ook niet echt op de hoogte van zijn werk

 

Dan heb je wat gemist!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Jules Deelder, die ooit in een discussie over de vereenvoudiging van de spelling met de volgende opmerking kwam aanzetten.

 

God, maar dan met een T, got, zie je het voor je?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Ja, al sinds 1977 niet meer in Nederland.

 

Jules is geboren in 1944...

 

Een geweldige maar markante persoonlijkheid.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank Vogelzang, nu snap ik de humor. De sketch met Hitler is legendarisch, houd ik wel van.

In mijn strikte opvoeding was weinig aandacht voor theater, maar ik ken de beste man dan nog.

De heer Ijzerbout heeft dan werkelijk onder een steen geleefd. Ik bedoel dat niet persoonlijk hoor.

Jarenlang in een zonnig oord verblijven doet je vergeten dat er nog een oord als Nederland is.

Maar toch. Deelder moet je kennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...