RimaNTSS Geplaatst: 21 december 2019 Geplaatst: 21 december 2019 Uiteraard is het mogelijk om de flens LNB. Maar er is een beperkte verscheidenheid van dergelijke LNB's op de markt. Voor experimentele doeleinden, is het mogelijk om gebruik zelfgemaakte LNB-houder die niet alleen normale universele LNB maar ook C-band LNB (als de juiste klem wordt gebruikt) kan bevatten.
trust Geplaatst: 21 december 2019 Geplaatst: 21 december 2019 Het assortiment flens lnb's is inderdaad nogal beperkt . Ik heb al voor veel Fibo gebruikers Inverto black ultra lnb's maar ook andere merken zodanig omgebouwd dat ze direct in de fibo hoorn passen . Ook al een paar verkorte fixed mounts gemaakt , zie maar eens het verschil in afstand motor en schotel . Het assortiment flens lnb's is inderdaad nogal beperkt . Ik heb al voor veel Fibo gebruikers Inverto black ultra lnb's maar ook andere merken zodanig omgebouwd dat ze direct in de fibo hoorn passen . Ook al een paar verkorte fixed mounts gemaakt , zie maar eens het verschil in afstand motor en schotel . 1 Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
minplus Geplaatst: 21 december 2019 Geplaatst: 21 december 2019 Daar ben ik je nog altijd dankbaar voor, Wim.😎 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
adri Geplaatst: 21 december 2019 Auteur Geplaatst: 21 december 2019 Naar aanleiding van de diverse reacties, denk ik dat een MF90 + feedhorn, Invacom C120 dual LNB en Powertech DG380 motor een goede combinatie is. Iedereen hartelijk dank voor het meedenken en de adviezen.
RimaNTSS Geplaatst: 21 december 2019 Geplaatst: 21 december 2019 9 minuten geleden, adri zei: denk ik dat een MF90 + feedhorn, Invacom C120 dual LNB en Powertech DG380 motor een goede combinatie is. Je hebt gelijk, het is een goede combinatie. Maar, kunt u bevestigen dat het de beste optie?
moonchild Geplaatst: 21 december 2019 Geplaatst: 21 december 2019 Met de originele vaste mount zal de schotel niet precies in het midden van de rotor komen te staan. Kleine afwijking om rekening mee te houden. VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
adri Geplaatst: 21 december 2019 Auteur Geplaatst: 21 december 2019 1 uur geleden, RimaNTSS zei: Je hebt gelijk, het is een goede combinatie. Maar, kunt u bevestigen dat het de beste optie? Indien je denk dat er verbeteringen mogelijk zijn, dan houd ik me van harte aanbevolen voor verder advies.
RimaNTSS Geplaatst: 21 december 2019 Geplaatst: 21 december 2019 Ja, verbeteringen zijn altijd mogelijk. Ik denk persoonlijk dat niets en niemand is perfect. Maar ik weet zeker dat er altijd is de manier hoe de bestaande situatie te verbeteren.
putemmer Geplaatst: 22 december 2019 Geplaatst: 22 december 2019 (aangepast) 21 uren geleden, putemmer zei: Inderdaad is dat zo. Bedankt voor de aanvulling. Dit moet inderdaad met beleid dit instellen. Hierbij de inbussleutel plaats voor het afstellen van de speling bij de Amiko DM3800. Als de schotel op de paal gemonteerd is dan is het inbussleutel gedeeltelijk afgedekt en moet dat stukje weghalen (slijpen) of anders de schotel van de paal demonteren. *) Een tip van een kennis van mij om het worm wiel niet te strak aan te draaien: Zet een mA-meter in serie met de motor en als je ziet dat de stroom tijdens het aandraaien (redelijk) toeneemt dan is de wrijving / weerstand (redelijk) toegenomen. Ik weet niet precies welke stroomsterktes daarbij horen. 22 december 2019 aangepast door putemmer
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen