Ga naar inhoud


oogdruppels


blitz10

Aanbevolen berichten


1 uur geleden, minplus zei:

Als het om een fysiologische zout-oplossing gaat kun je hem voor hooguit een euro per liter zelf maken. Met kraanwater voor 0.00064 € plus een beetje zout per liter.

 

 

Zelf ga ik natuurlijk liever voor een gestabiliseerde versie die ze in de apotheek of bij de eerste hulp afdeling hebben dan dat ik moet gaan mengen met een schepje zout in een fles water.

Dat snap jij ook wel en het is ook wat veiliger denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Kun je dat ook in je oren doen?

 

Hoezo, heb jij droge oren dan?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@blitz10

Natuurlijk niet zelf gaan knoeien. Het gaat hier om wat ze kunsttraan noemen. Dat spul is steriel en dat haal je dus niet uit de kraan.

Voor 4-5 euro bij de drogist ben jij de man.

 

Je kan eventueel overgevoelig raken voor het conserveermiddel, in dat geval neem je er één zonder conserveermiddel,

 

Als je erg vaak last hebt van droge ogen zou ik uitzoeken of er iets aan te doen is. Bijvoorbeeld niet te lang in droge ruimten. Visolie zou de kwaliteit van je traan verbeteren, heb er geen ervaring mee.

 

NB: Ik heb 23 jaar contactlenzen gedragen dus heb ervaring met het gebruik van kunsttraan.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, catw zei:

Zelf ga ik natuurlijk liever voor een gestabiliseerde versie die ze in de apotheek of bij de eerste hulp afdeling hebben dan dat ik moet gaan mengen met een schepje zout in een fles water.

Dat snap jij ook wel en het is ook wat veiliger denk ik.

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Fysiologische_zoutoplossing

 

Met dubbel gedestilleerd water zal het aardig steriel zijn (veel sterieler dan je ogen waar een leuke bacteriemaatschappij op leeft) en mik je er geen schepje zout in maar een nauwkeurig afgemeten hoeveelheid. Conserveermiddelen erin mikken is vragen om problemen. Gewoon weinig aanmaken.

Maar zoals ik al zei, ik gebruik zelf voor het schoonspoelen lenzenvloeistof want het is me de moeite niet waard om het zelf te gaan maken voor de enkele keer dat ik zoiets nodig heb en zou voor oogdruppels ook eerst checken wat een apotheek heeft, ook al heb ik niet de illusie dat die automatisch de beste heeft.

Waaraan ik kan toevoegen dat m'n lief met haar lenzen grote ellende krijgt met veel soorten lenzenvloeistof en met een enkele andere totaal niet, dus wie weet is een eigen mix super.😁

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een fysiologische zoutoplossing maakte ik 50 jaar geleden op het lab. Volgens mij had je toen geen internet; ik iig. niet, het was de ponskaartentijd. En iets uit m'n oog spoelen met lenzenvloeistof stamt ook al uit die tijd.

Dat ik wiki aanhaalde was omdat gesuggereerd werd dat je gewoon een schep zout erin mikte; ik propageer daar zeker geen DIY medicatie uit internet mee, heb ik nooit gedaan en zal ik nooit doen.

Je bent niet goed bij je hoofd als je bij een chronische traanzak of -klier  ontsteking zelf gaat klooien.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met die goede raad sluit ik dit onderwerp, voordat er ongelukken gebeuren!

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...