Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste forummers,

Ik zit even met de volgende vraag cq probleem.

Enige tijd geleden heb ik een Vu+ Duo 2 Satelliet ontvanger tweedehands gekocht.

Deze heeft een dual dvb-s2 tuner en een dual dvb-t2/t/c tuner voor de kabel.

Bij het ophalen was hij aangesloten op de kabel en werkte perfect, dus gekocht.

Thuis aangesloten op twee kabels naar de dvb-s2 tuner en perfect beeld. Echter indien ik 1 zender opneem ging de rest op zwart.

Door een verbouwing moest de schotel van het dak, gisteren weer geplaatst en uitgericht.

Echter hetzelfde probleem. 1 zender opnemen, de rest blijft op zwart. Tuner A & B geven een goed signaal en worden ook door de ontvanger herkend.

Wel heb ik de dual dvb-t2/t/c tuner eruit gehaald aangezien ik deze toch niet gebruik. 

Ook moet ik vermelden dat er VTI software opstond en ik er open  PLI 7.1 heb opgezet.

Mijn vraag aan jullie is wat er aan de hand kan zijn, verkeerde instellingen? Welke ik al een aantal  keren heb nagekeken....

Ik heb zelf geen idee meer waar ik het moet zoeken, dus graag jullie hulp.

Alvast mijn hartelijke dank.

Ps, zie verder de twee foto's.

Met vriendelijke groet,

Henk

foto.sat1.jpg

foto.sat2.jpg

Geplaatst:

verkeerde tunerinstelling.Tuners instellen als onafhankelijk van elkaar.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Hallo bellejt, bedankt voor de snelle reactie. Ik heb even een foto gemaakt. Verder zag ik in de tunerconfiguratie dat ze allebei op lnb 1 stonden. Dit verandert, maar blijft hetzelfde.

Snap het een heel klein beetje , maar ben verder echt een leek. De foto is van tuner A.

Groetjes,

Henk

foto.sat3.jpg

Geplaatst:

verkeerd ingesteld.Als je maar op 1 sateliet uitricht is geavanceerd niet nodig.Allebei instellen als eenvoudig , single , 23.5 .

Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Geplaatst:

Hoi bellejt,

Bedankt weer :)

Ik heb nu beide tuners op enkel staan. 

En signaal op beide tuners nog steeds prima.

Beeld blijft echter op zwart als ik opneem.

Groetjes,

Henk

foto_sat4.jpg

20191222_144709.jpg

Geplaatst:

gecodeerde kanalen met ci module ? Of met softcam ? Met CI module is het normaal. Op fta zou het gewoon moeten werken.

Geplaatst: (aangepast)

De T2-tuner zou ik er trouwens in houden, want dan kun je met een simpel binnen-antennetje van 5 euri bij de kringloop toch nog de NPO's en een regionaal blijven bekijken als er een gigantische donderbui in Luxemburg of ten zuiden van je zitplek is.

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

• Moderator
Geplaatst:

Kan die dan H.265 decoderen?

Die 2 antennekabels, hebben die elk een eigen aansluiting op de LNB?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Nee, met deze T2-tuner kan je niet naar NPO-zenders kijken. (inderdaad geen ondersteuning voor h.265)

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Geplaatst:

quote post 1 : Thuis aangesloten op twee kabels naar de dvb-s2 tuner en perfect beeld.

Denk dat hij met module werkt en dan is er mss een probleem met het image ondersteuning.

• Moderator
Geplaatst:

Hij heeft het image gewijzigd.

Het aloude gezegde, werkt het, blijf er dan af, gaat ook hier op.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Sorry, wist niet dat deze tuner die ondersteuning niet heeft. Waarvoor heeft hij dan trouwens wel gediend, want T2 is er nog niet zo lang?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

• Moderator
Geplaatst:

Kabeltv?

Geplaatst:

Hallo Folks,

Had even andere zaken aan mijn hoofd. Maar bedankt voor alle reacties :)

Heb inderdaad twee kabels van mijn LNB naar de ontvanger lopen. Wat de image betreft, er stond VTI op toen ik hem kocht waar ik helemaal niks van snap......

Op mijn andere ontvanger ( ook  een VU DUO , één van de voorgangers ) stond PLI geïnstalleerd waar ik wel iets van snap. Dus logisch voor mij om dat ook op deze te zetten.

Met de andere ontvanger had ik geen probleem met opnemen en kijken tegelijk. Nu beide tuners op enkel staan. Geen verandering.

Wat die verkoper betreft, deze gaf aan hem op de camping en thuis te gebruiken. Maar heb wel vraagtekens bij hem, nu heeft hij weer een paar ontvangers te koop staan op MP....

Ga morgen hem denk ik terug zetten naar fabrieksinstellingen en kijken wat er dan gebeurt. Uiteraard sta ik nog steeds open voor tips en trucs.

Bye the weg. Allemaal hele fijne Kerstdagen toegewenst.

Hartelijke groet,

Henk

Oh, nog even dit. Zou ik een ouder image erop zetten?

Weet niet wat jullie ervaring is met PLI 7.1.

Groetjes,

Henk

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...