Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een simpele vraag van deze dombo: als ik de gids raadpleeg verschijnt de info in beeld en links boven (PIP) de zender.

Hoe kan ik dan terug naar full screen respectievelijk dit scherm verlaten? Heb de manual bekeken maar kan het niet meteen vinden.

alvast dank!

Geplaatst:

Thx voor de suggesties (ik draai met Open Pli, alleen als ik die opnieuw laat opstarten krijg ik weer full screen)

Exit knop als eerste geprobeerd: kleine beeld links boven wordt niet full screen.

Ben naar EPG instellingen gegaan:

toon EIT nu/straks in de infobar aan

EIT EPG

MHW EPG

Freesat EPG

Viasat EPG

Netmed EPG

Virgin EPG allen aan

De oude EPG data  bewaren staat op 0 minuten

locatie vd EPG cache bestand

Dit alles heeft er vgl. mij niet veel te maken. 

Ben naar :

Functie vd 0 toets in de PIP modus gegaan staat op standaard

Sluit de PIP met de toets EXIT staat op zonder pop up.

ben ff uitgeprobeerd nu.

• Moderator
Geplaatst:

De gids verlaat je met de exit toets op de afstand bediening.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

En wanneer dat alles niet werkt, wordt het tijd de ontvanger opnieuw te flashen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

als je de gids raadpleegt en je ziet een verkleinde weergave van het beeld waar je actueel op afgestemd bent klik je enkel OK

als je door de gids naar beneden en boven scrolt en je op een zender staat die je wilt bekijken druk je enkel OK

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

bedankt voor de input , ga dit vanmiddag proberen en meld me als het opgelost is.Ben bang  dat het flashes wordt want alle knoppen heb ik trial and error wel geprobeerd.

Kan iemand een instructie geven voor het flashen voor een nitwit als ik? 

• Moderator
Geplaatst:

Ja, dat heft Jurgen hier precies uitgelegd.

Geplaatst:

Ik heb qua knoppen alle suggesties opgevolgd: geen resultaat ik krijg het kleine beeld niet full screen.

Toen de stoute schoenen aangetrokken (heb er al spijt van) en flashen gedaan. (ook de laatste update van OpenPli aangeklikt)(en eerst nog 15 ! andere updates via software beheer dat gaf vwb mijn probleem geen oplossing daarna het Flashen gedaan)

ik zie twee bars die "vollopen" vwb de update/het flashen (?)op eentje staat boven" Flashen image en de tweede "writing ext4 roots"

dat gaat goed :ik klik op OK als er gevraagd wordt : "controleer of er een internetverbinding is"  en dan vraagt de wizard (zie ik op de display van de VU+ "please set your time zone"

Maar dat kan ik niet want ik heb geen beeld op mijn monitor (TV) ook niet met mijn projector. Dus loop ik vast. (met op OK drukken schiet ik natuurlijk niets op, wel geprobeerd)

de paniek begint toe te slaan en goede raad is duur. (de instructie van Jurgen is Vti en gaat sowieso mijn pet te boven, heb OpenPLi voorgeinstalleerd op de VU+ aangeschaft)

• Moderator
Geplaatst:

Tja, zelfstudie kan je redden bij het gebruik van een een ontvanger met hobby software.

Je zal je minimaal de instructie van Jurgen moeten eigen maken.

Deze is voor VTi, maar Pli zal niet veel verschillen, die procedure is hier ook al vaker aan de orde geweest.

Verder blijft je probleem een, die onbekend is, vanuit de programmagids ga je via een simpele toets weer terug naar tv ontvangst.

Een probleem daarmee is hier nog nooit aan de orde geweest.

Je hebt niet aangegeven met wat voor merk en model ontvanger je de problemen ervaart.

Heb je wel een originele ontvanger, of is het een clone ontvanger?

In het laatste geval heb je een probleem.

Geplaatst:

Ceesv bedankt. IK heb een originele VU+ UNO 4k SE.

Ga dan maar studeren. Ben bang dat ik nu mezelf in de problemen heb geholpen, want ik kan geen kant op als ik geen beeld heb. De Wizard vraagt om de time zone in te stellen en dan heb ik beeld nodig (met alleen de display kom je er niet) Ik moet op een of andere manier helemaal opnieuw beginnen, maar als ik de VU+ opnieuw opstart komt hij weer terug met deze Wizard.

Geplaatst:

Ja, en met de scooter naar Brabant is helaas geen optie :) 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:

Mimisku, is er iemand wel in de buurt (je bent overigens ook op de scooter van harte welkom, een complete voedzame maaltijd in een restaurant bij mij, bij ontvangst koffie met gebak etc en  voor een leuke vergoeding bij mij  welkom en een demo in mijn Thuis bioscoop!) die het tegen betaling wil fixen voor mij? (of openbaar vervoer-betaal ik uiteraard-haal je op het station op!)

hoe kom ik uit mijn "ik kan niet verder situatie"? wordt dat opgelost als ik volgens instructie van Jurgen met een USB stick met de VTi software weer opstart???

dit is wel de hamvraag voor mij.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...