Moderator ceesv Geplaatst: 8 april 2020 Moderator Delen Geplaatst: 8 april 2020 Wanneer die naad in het midden zit, ja. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sprietje Geplaatst: 8 april 2020 Delen Geplaatst: 8 april 2020 Ja, dat kun je doen. Ook kun je F-connector aansluiting als uitgangspunt aanhouden. Die zit altijd recht omlaag, een uitzondering die recht naar achteren zit. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
waja Geplaatst: 8 april 2020 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2020 Ik kan ook een waterpas met graden aanduiding aan de onderkant tegen de aansluiting houden en zo de lnb instellen. willem Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sprietje Geplaatst: 8 april 2020 Delen Geplaatst: 8 april 2020 Als je die hebt, kan dat ook maar als de zijkant van de lnb vlak is, kun je hem ook tegen de zijkant aan leggen. Dat gaat waarschijnlijk niet meer als ze alle vier vlak naast elkaar gemonteerd zijn. Maar het komt niet precies op 1 graad op aan, je kunt het ook op het zicht doen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
waja Geplaatst: 8 april 2020 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2020 Ik heb deze lnb's en die ga ik gebruiken, deze zijn platter aan de achterkant en kan niet veel op plakken.maar kan het wel proberen. anders doe ik het met de waterpas en merk ze dan op de beugel, heb ik wel meer werk om ze steeds weer los te maken. Is het eerst de schotel op 28,7 draaien en dan de lnb's? willem Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sprietje Geplaatst: 8 april 2020 Delen Geplaatst: 8 april 2020 Als je met de vier opgegeven hoeken werkt, is het makkelijker om de elevatie van de schotel zo in te stellen, dat de lnb's horizontaal staan van voorzijde naar achterzijde gemeten, daarna pas de elevatie van de schotel in te stellen wat het ongeveer zou moeten zijn om de satelliet te vinden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
waja Geplaatst: 8 april 2020 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2020 We gaan aan de slag, dank voor de antwoorden. willem Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jetje Geplaatst: 8 april 2020 Delen Geplaatst: 8 april 2020 8 uren geleden, Sprietje zei: Sorry, ik begrijp niet precies wat je bedoeld. Sprietje Je bent een Gigant met je hulp voor iedereen twee jaar geleden ook jou hulp gehad (schotel Cambrils) nog steeds perfect Lees altijd graag jou oplossingen en ook van Cees V Groet Jetje Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
theboyk Geplaatst: 19 april 2020 Delen Geplaatst: 19 april 2020 Ondertussen ben ik daar langs geweest om uit te richten en staat alles met een geweldig signaal te draaien. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
waja Geplaatst: 21 april 2020 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2020 Afgelopen zaterdag bezig geweest met de schotel, heel groot gedeelte gelukt maar voor de fine tuning hulp in geroepen van Boyle Sewlal. supper gedaan Boyle en sprietje ook bedankt voor jou inzet, iedereen bedankt. willem Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sprietje Geplaatst: 22 april 2020 Delen Geplaatst: 22 april 2020 Mooi dat het gelukt is. Smalle lnb's hebben geen feedhorn waarmee de signalen makkelijk "gevangen" kunnen worden. Het afstellen luistert extra nauw. Is dat een vriend van je die de fijn tuning gedaan heeft? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
waja Geplaatst: 22 april 2020 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2020 Nee Sprietje is geen vriend, hij kan jou ook van het forum. Deze meneer komt uit Schiedam. Willem Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
waja Geplaatst: 22 april 2020 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2020 Dat is Theboyk, sprietje, hij heeft mij zeer goed geholpen. Willem Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sprietje Geplaatst: 22 april 2020 Delen Geplaatst: 22 april 2020 Die naam ken ik wel op dit forum. Leuk dat hij je geholpen heeft. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen