Ga naar inhoud


Schotel afstellen


waja

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Wanneer die naad in het midden  zit, ja.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je die hebt, kan dat ook maar als de zijkant van de lnb vlak is, kun je hem ook tegen de zijkant aan leggen. Dat gaat waarschijnlijk niet meer als ze alle vier vlak naast elkaar gemonteerd zijn. Maar het komt niet precies op 1 graad op aan, je kunt het ook op het zicht doen.

lnb op juiste skew instellen.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze lnb's  en die ga ik gebruiken, deze zijn platter aan de achterkant en kan niet veel op plakken.maar kan het wel proberen.

anders doe ik het met de waterpas en merk ze dan op de beugel, heb ik wel meer werk om ze steeds weer los te maken.

 

Is het eerst de schotel op 28,7 draaien  en dan de lnb's?

 

 

willem

 

 

22B6A578-0AE2-4F29-94B4-EE1D243DB0C6.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met de vier opgegeven hoeken werkt, is het makkelijker om de elevatie van de schotel zo in te stellen, dat de lnb's horizontaal staan van voorzijde naar achterzijde gemeten, daarna pas de elevatie van de schotel in te stellen wat het ongeveer zou moeten zijn om de satelliet te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Sprietje zei:

Sorry, ik begrijp niet precies wat je bedoeld.

Sprietje

Je bent een Gigant met je hulp voor iedereen twee jaar geleden ook jou hulp gehad (schotel Cambrils) nog steeds perfect

Lees altijd graag jou oplossingen en ook van Cees V

Groet Jetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Afgelopen zaterdag bezig geweest met de schotel, heel groot gedeelte gelukt maar voor de fine tuning hulp in geroepen van Boyle Sewlal.

supper gedaan Boyle en sprietje ook bedankt voor jou inzet, iedereen bedankt.

 

 

 

 

 

willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...