Ga naar inhoud


VTi software plotseling beschadigd?


Italieman

Aanbevolen berichten

Dan moet je dus 2 switches hebben van 8 poorten. Voor elke tuner 1 kabel uit de switch.. ik zal even een tekening maken... Dat zegt meer..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, ik heb 2 switches. Van die paarsige EMPs.

Het probleem is dat ik niet meer kan zien hoe de LNBs zijn aangesloten omdat de kabels als een bundeltje onder de schotelarm zitten. En zijn geverfd.

 

Ik begrijp de buitenopstelling wel. Wat ik niet begrijp is verhaal Poort A, B, C, instelling of tone of burst of zo AB, AA, BA, Disecq 1.0, 1,1, 1,2 of geen.

Snelle Disecq of niet. Plus de rest van al die instellingen.

 

Zo stond dat eerst ook allemaal niet. Want de vorige keer is een deel wel gelukt.

 

Dat van die tuners begrijp ik ook maar half. Sommige tuners kun je 'gelijk aan tuner A' instellen. Anderen niet. Vind ik niet logisch. Als A-H tuner 1 is, dan moet je B-H als 'gelijk aan tuner A' kunnen instellen. En dat lukt dus niet. Alleen B.

 

Maar ik krijg het voorlopig sowieso niet werkend omdat hij ook geen van de 4 kaartlezers herkent.

Het bedrijf uit Groningen die het heeft geïnstalleerd, moet er gewoon bij komen en dat zal wel half januari worden.

 

Ik neem er ook gewoon weer kabel-tv bij. Die software crasht blijkbaar af en toe. Dan moet je blijkbaar een backup systeem hebben.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je deze opstelling nodig IMHO..

 

De LNB's zijn dan LNB's met 2 uitgangen zónder ingebouwde switch. Dus géén duoLNB's á la Canal Digitaal...

 

Je hebt dan de instelling 'geavanceerd' nodig. DiseqC 1.0 Poort 1 LNB 1, Poort 2 LNB 2 etc. tot LNB 6. En idendiek voor tuner B..

 

 

IMG_1087.JPG

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tekening.

 

Ik heb allemaal losse Alps twin LNB's (die grijze die nu niet meer gemaakt worden).

 

Op 'geavanceerd' had ik geprobeerd. Ben alles langsgegaan met Disecq 1,2, toen 1.1 en toen een deel 1.0 en toen ben ik gestopt omdat ik geen zin meer had en besefte dat de kaartlezers ook niet meer werken.

 

Morgen ga ik er misschien nog eens naar kijken, maar het feit dat de software zomaar gaat flippen zint me eigenlijk niet zo. Niet na 15 maanden. Ik had de tweede tuner en de favorietenlijst nog niet eens op orde en het begint weer van voor af aan.

 

En mogelijk komt dit toch door Chinese bouwkwaliteit, lekkende elco's of zo. Waarom zou de software anders ineens beginnen te flippen?

Was nota bene door de dealer geïnstalleerd.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas heb ik hier gewoon een klassieke instelling A/B/C/D en kabel. De instellingen die je nodig hebt moeten dus lokaal doorgevoerd worden. Anders had je de box rustig langs mogen brengen.. De installatie van OScam is een peuleschilletje.

De box heeft geen 4 kaartsleuven dus dat zal met een Triple Reader/smargo geregeld zijn?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De box kan 4 kaarten aan. Heeft 2 sleuven voor een losse kaart en 2 kaartlezersleuven voor CAM's. En die zijn allemaal in gebruik. Canal Digitaal en ORF in de sleuven, Fransat en TIvusat met CAM.

 

Wat ik trouwens eerst ga doen morgen is proberen de oude bestanden terug te plaatsen van de vorige software. Die heb ik nog in mijn computer staan.

Mocht dat werken, dan zal ik in de gaten houden of de boel weer naar Grieks/Engels springt en dan maak ik foto's.

 

 

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen goede zaak..... Probeer de settings gewoon uit te printen......

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zojuist een gebruikte Ziggo kabeldecoder gekocht. Een kaart heb ik nog.

 

Ik ben er wel klaar mee. Het heeft heel wat gekost (vergeet ook de kosten van de kaarten niet; nog eens 450 euro), en nooit gewerkt zoals het in principe zou moeten.

 

Laat dit een waarschuwing zijn. Die VTi software lijkt leuk, maar in de praktijk moet je echt een insider/sleutelaar zijn. Anders is het alleen maar frustratie.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er vanmorgen nog eens naar gekeken. Dat apparaat is wel degelijk helemaal geflipt.

 

Na de half Griekse/half Engelse menu's, zie ik nu dat de tijd ook helemaal niet klopt. De taal staat op Nederlands, de tijd op Amsterdam en toch geeft hij 16.38 uur aan in plaats van 10.08 uur. 41/2 uur te laat dus. 

 

Tijdzones van 30 minuten? Really?

Het heeft dus echt geen zin om hier nog tijd in te steken. Er klopt niets van de VUplus en/of de VTi software.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zojuist een gebruikte Ziggo kabeldecoder gekocht. Een kaart heb ik nog.

 

Ik ben er wel klaar mee. Het heeft heel wat gekost (vergeet ook de kosten van de kaarten niet; nog eens 450 euro), en nooit gewerkt zoals het in principe zou moeten.

 

Laat dit een waarschuwing zijn. Die VTi software lijkt leuk, maar in de praktijk moet je echt een insider/sleutelaar zijn. Anders is het alleen maar frustratie.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al opnieuw gefasht. Maakt geen zak uit. Er zit nu 14 software in. En die blijft dus op een tijdzone staan die helemaal niet bestaat.

 

Fabrieksinstellingen opnieuw gedaan.

Helpt niets.

Alle tijdzones af. Er zit er niet 1 tussen die de echte tijd in Nederland aangeeft.

 

Heb zojuist een tweedehands Ziggo box gekocht . Die ga ik nu ophalen. Een oude kaart had ik nog liggen.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
39 minuten geleden, Italieman zei:

Tijdzones van 30 minuten? Really?

Bijvoorbeeld India.

 

De ontvanger haalt de tijd van een zender waar je op hebt afgestemd, een keer afstemmen op een lokale zender lost dat probleem op.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan het niet zijn want ik kan helemaal niet op een zender afstemmen. Hij ziet geen enkele LNB.

Ik ben elke tijdzone afgeweest, geen enkele geeft de huidige tijd aan in Nederlad, ook niet in Muscat, Bogota, Canada, dus er is echt wel iets mis.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...