Ga naar inhoud

Satelliet netwerkje

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil in de flat waar ik woon voor 5 deelnemers een satelliet netwerkje opzetten waarmee deze 5 een aansluiting krijgen waarop ze een satelliet ontvanger kunnen aansluiten.

Ik weet dat er LNB's zijn waarop 4 satelliet ontvangers aangesloten kunnen worden maar LNB's met meer aansluitingen ken ik niet.

Een verdeler waarop meerdere satelliet ontvangers aangesloten kunnen worden lijkt me gezien de demping en de nogal lange kabels geen optie ik denk daarom dat ik naar een (goede) antenne versterker met voldoende aansluitingen moet zoeken.

Is het bovenstaande verhaal correct en heeft iemand enig idee wat een dergelijke versterker bij benadering zal kosten.

Ik hoop dat iemand duidelijkheid kan verschaffen

Geplaatst:

Volgens mij zijn er wel lnb's waar wel 8 uitgangen op zitten.

Waar ik ze ergens gezien heb weet ik niet meer maar ik zal nog 's zoeken.

Mocht ik het fout hebben,is een schotel met een tweede lnb houder misschien een optie.

Waar je anders de hotbird als tweede satelliet erbij neemt kun je deze misschien ook wel op de Astra richten.

Weet niet of ik met deze denkwijze goed zit maar misschien dat 1 van de experts daarover uitsluitsel kan geven.

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Geplaatst:

Dit kan je inderdaad met een OCTO LNB doen die heeft 8 uitgangen.

Of met een quatro LNB die vier uitgangen heeft (HV,HH,LV,LH) en daar achter multiswitch, en die zijn er wel tot 16 uitgangen of nog meer verkrijgbaar.

Groeten Joan

Voor meer info kan je me altijd mailen.

Geplaatst:

Heb de site gevonden waar de de octa-lnb verkocht word,is niet goedkoop 199 euro.

Als je er belang bij hebt wil ik 'm wel via pm sturen.

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen