Ga naar inhoud


Formule 1 in 2020


D.Quijote

Aanbevolen berichten


3 uren geleden, Sprietje zei:

 

Wat ik al elders zei.

Paar miljoentjes schuiven en de rotzooi is goedgekeurd.

En we gaan er weer met z'n allen lekker naar kijken en de zaak subsidiëren...

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, moonchild zei:

De zoon van Fia baas Todt is de manager van o.a. Leclerc.

Zoiets was het inderdaad.

Dank voor de reminder. 😊

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Moet er geen zwart balkje op die foto van die motor gemonteerd worden, om de verdachte onherkenbaar te maken?

  • Haha 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

😄

 

Ferrari schijnt met een dreigement te zijn gekomen. Ze dreigden uit de F1 te stappen.

..iets wat ze al vaker deden.

Vandaar de milde straf waarschijnlijk.. Maar dit gaat nog een staartje krijgen.

 

Bron? Eh, een andere website.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Procesvoering zou te riskant zijn.
De FIA-inspecteurs hebben duidelijk onregelmatigheden ontdekt in de werking van de Ferrari-motor van 2019. Scherpere tongen zouden spreken van fraude maar het is een andere kwestie of de FIA in staat is om dit op een juridisch betrouwbare manier gedetailleerd te bewijzen. Ferrari zou zeker in beroep zijn gegaan tegen een drastische straf. Een juridisch geschil zou zeker veel vuile was hebben buiten gehangen en misschien niet het gewenste resultaat hebben opgeleverd.

Het was dus gemakkelijker om handmatig een akkoord te bereiken, wat als volgt kon zijn:

Je ging te ver met de motor. Vanaf nu wordt dit niet langer getolereerd. Je betaalt er ook een boete voor. Natuurlijk niet direct, want dat zou te duidelijk zijn geweest. Ferrari financiert het onderzoek van de FIA naar CO2-neutrale brandstoffen. Dit kan snel oplopen tot een dubbelcijferige miljoenen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet alleen steeds meer F1-teams vragen zich af wat Ferrari heeft zitten knoeien met hun motor afgelopen seizoen, ook de Italiaanse media plaatsen vraagtekens bij de afspraken die tussen de FIA en Ferrari gemaakt zijn.
Eerst dacht men dat Ferrari heeft zitten knoeien met de maximaal voorgeschreven hoeveelheid brandstof die tijdens een race verbruikt mag worden, vandaar dat er nu 2 flowmeters geplaatst moeten worden. Later in het seizoen bleek ook nog eens dat de bolide van Ferrari meer brandstof in de auto had zitten dan dat ze opgegeven hadden.
Nu blijkt dat ze een compleet nieuwe motor hebben moeten ontwikkelen. Waarom? Je hoeft toch geen nieuwe motor te ontwikkelen als je niet meer kunt sjoemelen met het brandstofverbruik? Was er nog meer aan de hand? Waren er meer zaken niet volgens de regels van de FIA? Dit roept uiteraard veel vragen op. Zou al dat gesjoemel geen reden kunnen zijn om Ferrari voor alle wedstrijden van 2019 te diskwalificeren?

Tja, dan stoppen ze maar met de F1 als ze dat willen. Oneerlijk spel kun je niet tolereren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

er wordt ook elders gesjoemelt............!

en dat lijkt bij maar weinige constructeurs niet het geval en dat is middels nieuwe FIA regelementen elk nieuw seizoen ondervangen

ahum

 

BMW verlaat de Formule 1 in 2009 en dat is bijvoorbeeld een andere grote naam die er mee stopte in dispuut met de FIA regelementen

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, BMW was en is natuurlijk uitblinker in sjoemelen. Kijk maar naar de diesel affaire.

Er is ook al paal er perk gesteld aan de hoeveelheid olie die mee verbrand mag worden tijdens de race, zie:
https://translate.google.com/translate?hl=nl&sl=en&u=https://motorsport.tech/formula-1/f1-technical-regulations-2019-fairness&prev=search

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, Tonskidutch zei:

die er mee stopte in dispuut met de FIA regelementen

 

Waar staat dat?

 

Voor zover ik me herinner is BMW ermee gestopt omdat het voor ze niet meer economisch te verantwoorden was.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit was de officiële reden.

 

BMW zegt dat het de F1 niet verlaat omwille van tegenvallende prestaties, maar omwille van de bedrijfsstrategie. De F1 heeft jarenlang bijzonder veel bijgedragen tot de ontwikkeling van personenwagens, maar in huidige tijden van economische crisis, past F1 niet meer in de planning van BMW.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi te zien hoe het circuit van Zandvoort er vroeger uit zag en hoe het nu is geworden.
Hier nog een opname van de F1 Dutch Grand prix in 1973, al weer 47 jaar geleden met beroemde namen als Jackie Stewart, Niki Lauda, Wilson en Emmerson Fitipaldi, Graham Hill, Mike Hailwood en natuurlijk Gijs van Lennep. Met bekende renstallen als Lotus en Brabham.
Ze starten met 3 auto's naast elkaar. De auto's rijden gewoon door de pikzwarte rook van de gecrashte wagen waarbij het zicht nul is.

En moet je de bandenwissel zien. dat duurt eeuwen. Het mankeert en nog maar aan dat de banden er niet met een bandenlichter afgehaald moesten worden.

Zie:

 

 

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vietnam werpt extra hindernissen op voor Italiaanse F1-teams vanwege het Coronavirus

 

De Vietnamese overheid heeft vanwege de uitbraak van het coronavirus inreisbeperkingen afgekondigd. Reizigers uit China, Iran, Italië en Zuid-Korea mogen alleen nog maar het land in met een medische verklaring en een verplichte quarantaine van veertien dagen. En daarmee werpt de Vietnamese overheid een extra hindernis op voor de uit Italië afkomstige partijen uit de Formule 1, zoals Ferrari, AlphaTauri en Pirelli. Voor hen wordt het immers onmogelijk om na de Grand Prix van Bahrein terug te vliegen naar Italië, daar al het werk uit te voeren dat altijd tussen twee races gedaan wordt, om vervolgens weer richting het oosten te vliegen. De enige optie die ze hebben is van Bahrein naar Vietnam te reizen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...