HansSurfer Geplaatst: 11 januari 2020 Geplaatst: 11 januari 2020 Vorig jaar had ik mijn Channel Master 1,2 m schotel al 23 jaar en heb ik e.e.a. weer eens bijgesteld. Allereerst heb ik nieuwe feedstangen besteld om mij LNB eens in het exacte focuspunt te plaatsen. Met de originele feedstangen en LNB houder moest ik voor maximale ontvangst mijn LNB (MTI high Gain) tot zijn uiterste naar voren plaatsen. Dit werd met de nieuwe lnb houder opgelost:) Ook heb ik diverse LNB's eens op je juiste positie kunnen plaatsen. Na de MTI heb ik het ook geprobeerd met de Inacom Twin met C120 feedhorn, Octagon Optima Twin, Inverto Black Ultra Twin en de Smart Titanium Twin, Waarbij de Octagon nog het dichste bij de MTI in de buurt kwam en zelf op 8°West nog een zwakke transponder binnenharkte in de hoge band wat met de MTI niet lukte. Nu ontvang ik na afstelling toch weer meer dan voorheen. Hier een paar plaatjes van diverse posities. 1
RimaNTSS Geplaatst: 11 januari 2020 Geplaatst: 11 januari 2020 Zeer mooi, @HansSurfer, zijn blij met uw eerste post. U kunt ook enkele foto's van je antenne te plaatsen.
HansSurfer Geplaatst: 20 januari 2020 Auteur Geplaatst: 20 januari 2020 Op 54,9 Oost er weer een paar zenders bijgekomen die hier ook binnenkomen.
HansSurfer Geplaatst: 29 februari 2020 Auteur Geplaatst: 29 februari 2020 Vandaag kon ik nog een paar kanalen van de satelliet op 52,5 °Oost ontvangen.
RickBrouwer Geplaatst: 1 maart 2020 Geplaatst: 1 maart 2020 Hoi Hans! Bedankt voor je satalietontvangst report! Hey ik wilde vragen aan jou wat jij nog meer van de East Beam van Turksat 4A (42 graden oost) kunt ontvangen. lukt het jou om bijvoorbeeld de tp 12209 H 10000 3/4 (SHOW TV HD) en de tp 12422 H 30000 3/4 (Disney Channel Turkiye) te ontvangen? En krijg jij ook tp 11015 H 13000 3/4 binnen die op 46 graden oost zit (Azerspace 1 ) ook ben ik nieuwsgierig of jij 57 graden oost kunt ontvangen met jou schotel! Kun jij uitproberen als het weer jou ook meehelpt om deze tp's en 57 graden oost te ontvangen met jou schotel?? Dank je wel, Ik hoor het van je ,Groetjes Rick
HansSurfer Geplaatst: 1 maart 2020 Auteur Geplaatst: 1 maart 2020 Hoi Rick, Op dit moment ontvang ik de transponder van Show TV HD en Disney channel nog niet. Deze zijn ver buiten hun footprint, waardoor de skew anders moet staan dan voor de West beam. Ik zou hiervoor eigenlijk een op afstand bestuurbare skewcontroller willen hebben, dan maak je meer kans deze ook binnen te hengelen. De 11.015 H op 46°Oost heb ik maar 2 avonden met 8 dB binnen gekregen. Daarna was hij niet meer te ontvangen.
Sprietje Geplaatst: 1 maart 2020 Geplaatst: 1 maart 2020 Beste HansSurfer De skew van de lnb is afhankelijk van waar de satelliet zich bevindt en waar jij de schotel hebt staan en totaal niet afhankelijk van hoe de satelliet zijn footprint heeft. De juiste skew voor de Azerspace 1 op 46 oost in Hengelo is -26°, d.w.z. als je achter tegen de lnb aan kijkt met de wijzers van de klok meegedraaid De skew kan alleen maar afwijken als de satelliet uitzendt met een pré-skew zoals bijv. de Astra 1-2-3 en de bijna alle Eutelsats.
HansSurfer Geplaatst: 1 maart 2020 Auteur Geplaatst: 1 maart 2020 Beste Sprietje, Normaal gesproken heb je helemaal gelijk als je zegt dat je skew bepaald wordt door de positie waar je woont en de positie waar de satelliet zich bevind. Bij een schotel die met een polarmount naar de juiste positie wordt gedraaid, gaat de skew van de lnb gewoon mee en staat deze dan ook goed als de schotel en lnb goed zijn geplaatst. Ik lees echter berichten op een Duits forum waar ze voor de Turksat 4a Oost een andere skew gebruiken als voor de Turksat 4a west. Hoe is dat dan te verklaren?
Sprietje Geplaatst: 1 maart 2020 Geplaatst: 1 maart 2020 30 minuten geleden, HansSurfer zei: Beste Sprietje, Normaal gesproken heb je helemaal gelijk als je zegt dat je skew bepaald wordt door de positie waar je woont en de positie waar de satelliet zich bevind. Bij een schotel die met een polarmount naar de juiste positie wordt gedraaid, gaat de skew van de lnb gewoon mee en staat deze dan ook goed als de schotel en lnb goed zijn geplaatst. Ik lees echter berichten op een Duits forum waar ze voor de Turksat 4a Oost een andere skew gebruiken als voor de Turksat 4a west. Hoe is dat dan te verklaren? Het vetgedrukte geldt dus niet voor satellieten die het signaal met een pré-skew uitzenden en dat is bijv. voor de Astra 1-2 en 3, 7,5 graden. Het zou kunnen dat Turksat 4a oost en west een verschillende pré-skew hebben, bijv. de ene geen pré-skew en de andere wel. Ik heb daar geen informatie over.
HansSurfer Geplaatst: 1 maart 2020 Auteur Geplaatst: 1 maart 2020 Ok Sprietje, dat ze een andere pre skew hebben zou het antwoord kunnen zijn op de verschillen die men constateerd.
HansSurfer Geplaatst: 13 maart 2020 Auteur Geplaatst: 13 maart 2020 Op 7,3°West zijn alle transponder van de Eutelsat te ontvangen. Er is echter 1 transponder die vrij veel signaal nodig heeft om een lock op te krijgen. Dat is 12.322 V 3/4 30.000. Op 8°West is naast de Europebeam de Al Jazeera transponder ( 10.971V 3/4 27500) nog te ontvangen.
HansSurfer Geplaatst: 3 april 2020 Auteur Geplaatst: 3 april 2020 Nog een paar zwakke zenders die hier nog nette ontvangen zijn. 1
cookie monster Geplaatst: 3 april 2020 Geplaatst: 3 april 2020 1 uur geleden, HansSurfer zei: Nog een paar zwakke zenders die hier nog nette ontvangen zijn. Holy cannelloni , da's netjes C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
diamond Geplaatst: 4 april 2020 Geplaatst: 4 april 2020 (aangepast) Mooie ontvangst bedankt voor het delen! word gewaardeerd. 4 april 2020 aangepast door diamond
putemmer Geplaatst: 5 april 2020 Geplaatst: 5 april 2020 (aangepast) HansSurfer: Bedankt voor deze informatie. Handig om deze resultaten te vergelijken met een Master focus MF90 (90cm) welke identiek is aan de Fibo 90 cm gregorian. Maar .... ik zie je resultaten van 54.9 East. Daar zie ik dat je beeld hebt op de zender U+2. Het vreemde is dat ik daar een geblocked beeld op krijg terwijl ik toch best een stevig signaal binnen krijg. (9.9dB / 65%). 1) Heb jij wel lopend beeld? Vreemd: Op andere satelliet posities krijg ik met gemak beeld met veel lagere SNR waarden. Deze schotel staat toch echt optimaal uitgericht en de SNR sterkte is ruim voldoende. 2) Heeft iemand een idee wat er met deze zenders op DVB-S2 15522V 27500 3/4 8PSK op 54.9 /50.0 East aan de hand is? 5 april 2020 aangepast door putemmer
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen