Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

Dat kan wanneer men bij de codec settings verandert, bijvoorbeeld bij de i,p en b frames.

In het grijze verleden hadden de eerste generatie ontvangers daar ook een probleem mee, waardoor bepaalde oude, eerste generatie canaldigitaal ontvangers geen beeld meer gaven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
1 uur terug, ceesv zei:

Dat kan wanneer men bij de codec settings verandert, bijvoorbeeld bij de i,p en b frames.

In het grijze verleden hadden de eerste generatie ontvangers daar ook een probleem mee, waardoor bepaalde oude, eerste generatie canaldigitaal ontvangers geen beeld meer gaven.

maar waarom nu ineens? En waarom enkel 1 stream? 

het lijkt me allemaal niet logisch? 

• Moderator
Geplaatst:

Wanneer men aan de uplink de codec vervangt, bijvoorbeeld voor onderhoud of een defect, of de software upgradet, kunnen de settings net iets anders staan.

Uit een topic van 18 jaar geleden over problemen met b frames en Pace ontvangers:

Maar onze vriend Hanb heeft het een en ander kunnen uittesten en het blijkt inderdaad dat zijn ontvanger de B-frames niet ondersteunt. Ik wil geen slapende honden wakker maken, maar stel dat Canal+ binnenkort na invoering van Seca II tevens besluit om bij de dan nog verplichte uitzending in Irdeto ook B-frames te gaan gebruiken, dan kunnen vele Pace501G4 gebruikers het wel schudden,

Jouw probleem lijkt met de door jou gebruikte ontvanger op te treden, anderen kijken ongestoord.

Er zou iets vergelijkbaars aan de hand kunnen zijn als in 2002 met de Pace ontvangers.

De codecs kunnen bij toeval, ongewild of gewild zo ingesteld zijn,dat jou type ontvanger niet compatibel is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
28 minuten geleden, ceesv zei:

Wanneer men aan de uplink de codec vervangt, bijvoorbeeld voor onderhoud of een defect, of de software upgradet, kunnen de settings net iets anders staan.

Uit een topic van 18 jaar geleden over problemen met b frames en Pace ontvangers:

Maar onze vriend Hanb heeft het een en ander kunnen uittesten en het blijkt inderdaad dat zijn ontvanger de B-frames niet ondersteunt. Ik wil geen slapende honden wakker maken, maar stel dat Canal+ binnenkort na invoering van Seca II tevens besluit om bij de dan nog verplichte uitzending in Irdeto ook B-frames te gaan gebruiken, dan kunnen vele Pace501G4 gebruikers het wel schudden,

Jouw probleem lijkt met de door jou gebruikte ontvanger op te treden, anderen kijken ongestoord.

Er zou iets vergelijkbaars aan de hand kunnen zijn als in 2002 met de Pace ontvangers.

De codecs kunnen bij toeval, ongewild of gewild zo ingesteld zijn,dat jou type ontvanger niet compatibel is.

Dank voor deze uitleg. 

Misschien dat bij de migratie naar 5W B het probleem opgelost wordt? 

En anders kan ik weeral investeren in drie nieuwe receivers... 

• Moderator
Geplaatst:

Je gaf aan dat ook andere gebruikers van jouw type ontvanger dit probleem hebben, afhankelijk van de oorzaak kan een software update mogelijk je probleem verhelpen.

Geplaatst:
3 minuten geleden, ceesv zei:

Je gaf aan dat ook andere gebruikers van jouw type ontvanger dit probleem hebben, afhankelijk van de oorzaak kan een software update mogelijk je probleem verhelpen.

Ik heb Edision in het verleden al meerdere malen gebeld met de vraag een software update uit te brengen om de ondertiteling van HD zenders weer te geven (die komt er nu bij de meeste zenders maar half op) maar voor Edision is de Primo een afgesloten hoofdstuk. 

Zij willen geen updates meer uitbrengen en verwijzen naar hun nieuw model, de Mio plus 4K. 

Laatste keer dat ik hen aan de telefoon had ben ik net niet in het Grieks uitgekafferd omdat ik toch maar bleef vragen of men geen software update kon uitbrengen...

• Moderator
Geplaatst:

Tja, dan is het afwachten, of een posting in onze rubriek 2e hands aangeboden......

Geplaatst:
1 minuut geleden, ceesv zei:

Tja, dan is het afwachten, of een posting in onze rubriek 2e hands aangeboden......

Ik rapporteer de stand van zaken volgende week wanneer de transponders gemigreerd zijn naar de nieuwe satelliet. 

Bedankt aan allen om jullie mening te delen. 

Geplaatst:

Kleine update: 

zoals ik zei zit ik ook op een Engelstalig forum. Ik kreeg op dat forum de informatie dat men op een Frans forum ook klaagt over de storingen op deze zenders. 

blijkbaar heeft een deel van de Franse televisies/ settopboxen ook last met het decoderen (of moet ik het demoduleren noemen?) van het video signaal. 

In dat geval moet men dus actie ondernemen om dit euvel op te lossen! 

goed nieuws dus 😁

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen