Moderator ceesv Geplaatst: 24 januari 2020 Moderator Geplaatst: 24 januari 2020 Op dit moment gewoon beeld van CCTV4 HD Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 24 januari 2020 Geplaatst: 24 januari 2020 Hier ook 61% signaalkwaliteit en ber 0. Er is helemaal niets mis met deze zender alleen is hij zwak, dus mensen die ontvangstproblemen hebben, hebben gewoon te weinig signaal.
stevenvc19 Geplaatst: 24 januari 2020 Geplaatst: 24 januari 2020 1 uur geleden, Sprietje zei: Hier ook 61% signaalkwaliteit en ber 0. Er is helemaal niets mis met deze zender alleen is hij zwak, dus mensen die ontvangstproblemen hebben, hebben gewoon te weinig signaal. Is de transponderpower dan naar beneden gehaald? Ik heb vroeger nooit geweten dat deze zenders uitvallen. Er is ook niets aan mijn installatie verandert, ook de schotel is niet van positie verandert door een windstoot...
Mojo Geplaatst: 24 januari 2020 Geplaatst: 24 januari 2020 24 minuten geleden, stevenvc19 zei: Is de transponderpower dan naar beneden gehaald? Ik heb vroeger nooit geweten dat deze zenders uitvallen. Er is ook niets aan mijn installatie verandert, ook de schotel is niet van positie verandert door een windstoot... Nee de C/N waarde van deze transponder is hoger waardoor je meer signaal nodig hebt. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Moderator ceesv Geplaatst: 24 januari 2020 Moderator Geplaatst: 24 januari 2020 Je zal toch de oorzaak bij je ontvangst installatie moeten zoeken. Alle keren dat er uitval werd gemeld had ik beeld. Vanavond zat er 4 minuten tussen de melding en mijn ontvangst rapport. Er kan ook een verstoring van je ontvangst signaal van deze transponder de oorzaak zijn, maar dan zou je een spectrum analyser moeten aansluiten om het signaal te beoordelen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
de mon Geplaatst: 24 januari 2020 Geplaatst: 24 januari 2020 Lijkt meer op slechte lnb-skew. Zulke meters kosten teveel voor een enkeling. Maar er zijn trucjes voor de beste benadering. 1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900
Moderator ceesv Geplaatst: 24 januari 2020 Moderator Geplaatst: 24 januari 2020 Een 2e hands Satlook geeft al een aardig beeld in de Analyser stand. Een moderne hobby meter kost ook niet meer als een ontvanger. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
stevenvc19 Geplaatst: 25 januari 2020 Geplaatst: 25 januari 2020 13 uren geleden, de mon zei: Lijkt meer op slechte lnb-skew. Zulke meters kosten teveel voor een enkeling. Maar er zijn trucjes voor de beste benadering. 13 uren geleden, ceesv zei: Je zal toch de oorzaak bij je ontvangst installatie moeten zoeken. Alle keren dat er uitval werd gemeld had ik beeld. Vanavond zat er 4 minuten tussen de melding en mijn ontvangst rapport. Er kan ook een verstoring van je ontvangst signaal van deze transponder de oorzaak zijn, maar dan zou je een spectrum analyser moeten aansluiten om het signaal te beoordelen. Ik ga het eens bekijken!
astro iris Geplaatst: 26 januari 2020 Geplaatst: 26 januari 2020 Ik zit hier met hetzelfde probleem, om 13h45 hier terug geen beeld meer. Alle andere transponders op de Hotbird doen het wel uitstekend.
Sprietje Geplaatst: 26 januari 2020 Geplaatst: 26 januari 2020 Hier geen enkel probleem met de ontvangst.
astro iris Geplaatst: 26 januari 2020 Geplaatst: 26 januari 2020 3 minuten geleden, Sprietje zei: Hier geen enkel probleem met de ontvangst. Tja dan ligt het probleem hier, maar raar juist die transponder.
Mimisiku Geplaatst: 26 januari 2020 Geplaatst: 26 januari 2020 Ik ontvang ze ook al tijden niet meer, mijn HotBird LNB is waarschijnlijk ook niet meer optimaal. Op de sterke transponder haal ik wel 13 dB andere zijn tussen de 7 en 10 dB. Ga het niet meer aanpassen. Kijk sowieso nauwelijks iets van de HotBird, er zitten al scheuren in de LNB kapjes. Als het echt stuk gaat gaat de boel van de muur en kijk ik wel via de kabel.. Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Mojo Geplaatst: 26 januari 2020 Geplaatst: 26 januari 2020 1 uur terug, astro iris zei: Tja dan ligt het probleem hier, maar raar juist die transponder. Dat antwoord is al gegeven: You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
astro iris Geplaatst: 26 januari 2020 Geplaatst: 26 januari 2020 Tja nu terug normaal beeld, er zijn transponders die minder signaal geven en toch beeld. Is dit nu echt de enige transponder die een lager cn heeft. Waar kan ik dat aflezen Mojo?
Moderator ceesv Geplaatst: 26 januari 2020 Moderator Geplaatst: 26 januari 2020 https://de.kingofsat.net/pos-13E.php Kijk naar de transponder settings, de fec en de symbol rate Hoe lager de FEC en hoe hoger de Symbol rate, des te meer signaal/noise heb je nodig. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen