Sprietje Geplaatst: 1 februari 2020 Geplaatst: 1 februari 2020 (aangepast) Dat komt door interferentie in de atmosfeer in de Ku-band: 1 Absorptie door zuurstofmoleculen en waterdamp kan een demping geven tot 0,6dB 2 Waterdamp kan een demping geven tot 2 dB 3 Wolken en mist kunnen een demping geven tot 2 dB 4 Variaties van de brekingsindex door turbulenties in de troposfeer (scintillatie) kunnen een demping geven tot 1 dB Als het signaal al zwak is en deze factoren gaan in de signaalsterkte een rol spelen, dan valt je beeld weg. 1 februari 2020 aangepast door Sprietje
Moderator ceesv Geplaatst: 1 februari 2020 Moderator Geplaatst: 1 februari 2020 Ik zou er nog een aan toe willen voegen, de LNB. Ik heb al eens een LNB vervangen die in dit geval het in de ochtend liet afweten, door de lagere buitentemperatuur. De uitval kan ook bij hogere temperaturen plaats vinden. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
astro iris Geplaatst: 1 februari 2020 Geplaatst: 1 februari 2020 11 uren geleden, ceesv zei: Ik zou er nog een aan toe willen voegen, de LNB. Ik heb al eens een LNB vervangen die in dit geval het in de ochtend liet afweten, door de lagere buitentemperatuur. De uitval kan ook bij hogere temperaturen plaats vinden. Ceesv nog een vraagje, als ik deze transponder inlees en hij vermeld 5 zenders gevonden en ik doe tv uit en terug aan , dan zijn de zenders verdwenen. Ik heb dit enkele malen herhaald en telkenmale weg. ik heb al heel de lijst gewist en herin geladen, maar steeds hetzelfde resultaat. Ik heb dit vroeger al eens gehad met andere transponder, maar weet niet meer hoe ik dat toen heb opgelost.
Moderator ceesv Geplaatst: 1 februari 2020 Moderator Geplaatst: 1 februari 2020 Ik ben bang dat zoiets een bug in de software is. In zo een geval zou ik terug gaan naar de fabrieksinstelling en alles opnieuw inlezen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
astro iris Geplaatst: 1 februari 2020 Geplaatst: 1 februari 2020 ceesv, is dat wel de moeite , al dat werk voor 5 zenders? alle andere satellieten en transponders werken perfect.
Moderator ceesv Geplaatst: 1 februari 2020 Moderator Geplaatst: 1 februari 2020 Misschien kan je de transponder wissen en opnieuw aanleggen? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
astro iris Geplaatst: 1 februari 2020 Geplaatst: 1 februari 2020 Heb ik ook al gedaan, ik denk dat er ergens een transponder met dezelfde gegevens in de lijst moet staan. Heb dit vroeger nog gehad.
Eduard07 Geplaatst: 4 februari 2020 Geplaatst: 4 februari 2020 Bij mij ook gewoon ontvangst van deze HD transponder. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen