Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Dat komt door interferentie in de atmosfeer in de Ku-band:
1 Absorptie door zuurstofmoleculen en waterdamp kan een demping geven tot 0,6dB
2 Waterdamp kan een demping geven tot 2 dB
3 Wolken en mist kunnen een demping geven tot 2 dB
4 Variaties van de brekingsindex door turbulenties in de troposfeer (scintillatie) kunnen een demping geven tot 1 dB

Als het signaal al zwak is en deze factoren gaan in de signaalsterkte een rol spelen, dan valt je beeld weg.

aangepast door Sprietje

• Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

• Moderator
Geplaatst:

Ik zou er nog een aan toe willen voegen, de LNB.

Ik heb al eens een LNB vervangen die in dit geval het in de ochtend liet afweten, door de lagere buitentemperatuur.

De uitval kan ook bij hogere temperaturen plaats vinden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
11 uren geleden, ceesv zei:

Ik zou er nog een aan toe willen voegen, de LNB.

Ik heb al eens een LNB vervangen die in dit geval het in de ochtend liet afweten, door de lagere buitentemperatuur.

De uitval kan ook bij hogere temperaturen plaats vinden.

Ceesv nog een vraagje, als ik deze transponder inlees en hij vermeld 5 zenders gevonden en ik doe tv uit en terug aan , dan zijn de zenders verdwenen. Ik heb dit enkele malen herhaald en telkenmale weg. ik heb al heel de lijst gewist en herin geladen, maar steeds hetzelfde resultaat. Ik heb dit vroeger al eens gehad met andere transponder, maar weet niet meer hoe ik dat toen heb opgelost.

• Moderator
Geplaatst:

Ik ben bang dat zoiets een bug in de software is.

In zo een geval zou ik terug gaan naar de fabrieksinstelling en alles opnieuw inlezen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

Misschien kan je de transponder wissen en opnieuw aanleggen?

Geplaatst:

Bij mij ook gewoon ontvangst van deze HD transponder.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen