checkeddy Geplaatst: 27 januari 2020 Geplaatst: 27 januari 2020 Heeft het zin een Vu +Uno 4K SE DVB S2X -FBC(twin) te gebruiken met standaard monoblok (Twin of Quad) of heeft dit geen meerwaarde voor ontvangst (meer opnames mogelijk) m.a.w werkt de ontvanger dan als gewone twin ontvanger of worden er nog inwendig tuners aangemaakt die voor verschillende opnames kunnen dienen (doorlussen). of moet er absoluut een of meerde unicabel lnb's worden gebruikt .Geeft natuurlijk voordeel kwestie aantal opnames. Heb nu twee S2 tunners op mijn Xtrend Et8000 in gebruik met Quad monoblok astra 1-3 Zou de Et8000 willen vervangen.
checkeddy Geplaatst: 28 januari 2020 Auteur Geplaatst: 28 januari 2020 (aangepast) Niemand enig idee of ervaring hiermee ? Heb ergens op een advertentie van een satverkoper gelezen dat de VU+Uno 4K SE nog 6 inwendige tuners aanmaakt met een twin S2-FBC tuner als je een standaart duo lnb of monoblok zou gebruiken. Dit zou toch mooi zijn voor als je meerdere opnames tegelijk zou willen doen. Niemand ervaring hiermee ? Krijg geen antwoord van betroffen verkoper. 28 januari 2020 aangepast door checkeddy
Tonskidutch Geplaatst: 28 januari 2020 Geplaatst: 28 januari 2020 Als je in de receiver een TWIN tuner hebt met de specificatie FBC dus full band capture moet je ook minimaal een TWIN LNB hebben per satelliet positie. Die Quad kan je ook gebruiken maar heeft dan nog twee ongebruikte aansluitingen vrij. Hiermee kun je zonder beperkingen 2 opnames tegelijk maken. Maar veel beter is het om Wide Band LNB voor unicable 2 te nemen. Om daarmee het hele spectrum van 120 transponders op al die 16 tuners te kunnen benutten. hiermee kun je 16 opnames tegelijk maken. Indien je meerdere satellietposities hebt gaat dat systeem met unicable 2 wel duur worden gezien het feit dat je ook een unicable 2 multimatrix nodig hebt. let wel de paytv card kan evenwel belemmeringen leveren op bepaalde zenders zijn maar 2 SID's en dus 2 opnames mogelijk. The Beat Is Rhythm Club des Belugas
checkeddy Geplaatst: 28 januari 2020 Auteur Geplaatst: 28 januari 2020 (aangepast) Bedankt, Tonskidutch, maar dat kan ik momenteel toch ook met mijn Xtrend Et8000 of met mijn Mutant HD51, maar soms kan ik net niet alle programma's opnemen voor moeder de vrouw ,( heb dan de melding conflict met ....)dus als ik net ietje meer programma's kon opnemen met mijn bestaande installatie dan zou dit reuze zijn. Omschakelen naar Wilde band voor Unicabele zou dan een dure grap worden.Waarschijnlijk ook nog andere reciever kopen enz. Gebruik momenteel een TVV kaart en die heeft heeft zijn beperkingen . 28 januari 2020 aangepast door checkeddy
Tonskidutch Geplaatst: 28 januari 2020 Geplaatst: 28 januari 2020 ja dan is de paytv card de belemmering een tweede kaart zou in een tweede receiver die belemmering kunnen opheffen mits je de opnames op een gemeenschappelijk medium zoals een NAS plaatst kun je ze altijd terugkijken maar 16 opnames is met FTA zenders met die VU+ en FCB tuner mogelijk mits (zie boven) The Beat Is Rhythm Club des Belugas
checkeddy Geplaatst: 28 januari 2020 Auteur Geplaatst: 28 januari 2020 Ok dan zal het voorlopig geen zin hebben om om te schakelen op de VU+Uno 4K SE zonder aanpassing van bestaande installatie.Nogmaals bedankt.
Tonskidutch Geplaatst: 29 januari 2020 Geplaatst: 29 januari 2020 wel is de beeldkwaliteit van de 4K ook al speelt ie enkel HD af veel beter The Beat Is Rhythm Club des Belugas
checkeddy Geplaatst: 29 januari 2020 Auteur Geplaatst: 29 januari 2020 Dat klopt, heb daarom de Xtrend Et8000 gewisseld met mijn Mutant HD51 en heb daarover niet te klagen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen