Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten

21 minutes ago, Sverige said:

 

Die stelling kan nooit correct zijn.

Als je het niet letterlijk bedoelt gaat dit op voor alle machthebbers. Ook in Nederland is de overheid te laks geweest omdat men de ernst niet inzag van het virus. Overal is dat zo.

Zelf heb ik ook gedacht dat het allemaal , zoals bijna altijd, veel retoriek was die nergens op gebaseerd was. Kortom, ik had sterk mijn twijfels over het hele virus verhaal...

Het blijkt ernstiger te zijn... wat je echter niet weet is of e.e.a. gemanipuleerd wordt van bovenaf... en dan bedoel ik het net erger maken van de feiten of het afzwakken... je kan beide dingen doen om er voordeel uit te halen.

Je hoort nu erg veel stemmen in de diverse media opgaan voor een versoepeling van de maatregelen.... omwille van de heilige economie... en... de geestelijke gezondheidstoestand van de bewoners... Ondanks dat de cijfers slechter zijn dan toen men de vaak drastische maatregelen nam.

 

Ik bedoel het wel letterlijk, en de stelling is volkomen correct.

De vergelijking die jij maakt slaat nergens op.

Je hoort mij niet zeggen die hier altijd juist gehandeld is, maar........

 

Heb jij hier horen zeggen dat het virus een hoax van de oppositie is?

Heb jij Rutte horen zeggen dat het virus binnen de kortste keren verdwenen is?

Was hier ook twee maanden lang sprake van het negeren van het virus?

 

Wordt hier in Nederland momenteel serieus nagedacht over het volledig heropenen van de economie per 1 mei?

aangepast door johnno
Link naar reactie
Delen op andere sites


30 minuten geleden, wanderer zei:

@Dr Z en Tonskidutch

kunnen jullie niet in de ballenbak gaan spelen, dan gaan wij hier verder met de discussie over corona.

ikea is dicht, helaas.

 

Maar ik begrijp de irritatie omdat meningen en standpunten die afwijken van de massa er nu niet echt toe doen.

Ik zal me op corona richten in plaats van al die politieke uitingen van jullie.

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedenk hierbij dat de cijfers uit de US een grove onderschatting zijn.

De helft van de bevolking heeft geen ziekteverzekering.   Van deze is een flink percentage illegaal in de US. 

Deze mensen gaan niet naar een dokter en al zeker niet naar een ziekenhuis.  Nochtans zijn zij ook niet immuun voor Corona.  Sterven zij ten gevolge van Corona dan belanden ze niet in de statistieken.

 

De illegalen gaan zeker niet naar een ziekenhuis, want dan word hun identiteit gecontroleerd, en riskeren ze uitzetting.

Legalen zonder ziekteverzekering kunnen zich gewoon geen ziekenhuis permitteren.

 

Resultaat:  niet opgenomen in de statistieken.
En vermits 50 % van de Amirkanen zich in deze situatie bevinden, mag je de officiële US cijfers maal 2 doen.

 

En bedenk ook eens dat de uitbraak van Corona ongeveer 2 weken later was dan in Europa.  Dat het dan nog zo uit de hand aan lopen is daar, kan aan niets anders te wijten zijn dan grove nalatigheid.

 

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, johnno zei:

In de VS gaan nu dageliks een paar duizend mensen ten onder aan het coronavirus.

Dat is mede te danken aan de grove nalatigheid van een man die enkel aan zichzelf denkt.

Een man die de dagelijkse corona briefings slechts als een verkiezingscampagne gebruikt.

 

Onbegrijpelijk dat er hier nog steeds mensen zijn die de onkunde en het egoïsme van deze man verdedigen!!!

Ik dacht dat ik inmiddels wel gepantserd was tegen die nitwits in het Witte Huis, maar was toch weer geschokt toen ik dit las:

 

https://www.theguardian.com/us-news/2020/apr/07/trump-coronavirus-who-funding-deaths-briefing 

 

Het blijkt iedere keer nog erger te kunnen. Onvoorstelbaar! En beangstigend! 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Big fellow zei:

https://www.google.com/search?q=trump+coronavirus+hoax

Toch heeft hij dat wel gezegd... Of is alle media anti-Trump? Ja, Fox zal het niet publiek adverteren als hij dat gezegd heeft....

 

Neem maar aan dat die man vele malen gevaarlijker is dan wat jij ziet / meekrijgt in Nederland. En de zwarte bevolking van de VS is echt niet zo positief over hem... Want alles wat hun tot voordeel kan wezen is hij op tegen;

- Hoger minimum loon (dus om te kunnen overleven met maar een baan!)

- Betaalbare medische verzekeringen (hij heeft geprobeerd om de ACA, ook bekend als 'Obama care', volledig af te schaffen)

- Elke vorm van overheidshulp aan de laag opgeleiden ligt onder vuur (Denk aan het foodstamps systeem)

 

En zo kan ik nog wel even doorgaan... De schade die hij heeft gedaan in de 3 jaar dat hij aan de macht is, gaat jaren duren om te herstellen! De VS is een mooi / goed land om te leven als je > $75k per jaar verdient, echter verdienen de minimum loon arbeiders < $20k per jaar.... Het is niet vreemd om $1500 / maand te verdienen, in baantjes waar je geen fooien krijgt... Ik kan je van zeer dichtbij vertellen dat het leven voor iemand die minimum loon krijgt in de VS, het leven in de laatste 3 jaar alleen maar slechter / moeilijker is geworden....

 

Als je goed luistert naar hem, dan hoor je alleen maar zelfverheerlijking, en een ieder die het met hem oneens is, komt in de problemen... 

 

Het ergste van het alles is dat mensen hem blind vertrouwen... Zelfs als hij de beloftes die van toepassing zijn op hun helemaal niet nakomt...!

 

Een van de hoofdredenen dat de VS in de huidige situatie zit, is alleen maar vanwege de ontkenning / tegenwerking van hun president, en de acties die hij heeft ondernomen tijdens zijn presidentschap... Het is in-en-in triest hoeveel mensen hierdoor (onnodig) ziek worden en/of komen te overlijden.

 

Wat heeft dit met corona te maken???

 

Hier mag toch niet over politiek worden gesproken???

 

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, kiekiek said:

Wat heeft dit met corona te maken???

Grootste deel niet.. Maar ik reageerde op Drz... Ik wil niet over politiek praten, maar wel even reageren als mensen aannames doen die gewoon niet kloppen...

 

1 minute ago, kiekiek said:

en nog een paar kleine kleuters.

Noem je mij nu een "kleine kleuter"? Discussies zijn goed, open staan voor andermans ideeen ook. Maar om mensen nu "kleine kleuters" te noemen, dat vind ik persoonlijk wel wat ver gaan... Dat is op de persoon spelen, waar ik dus niet van houd...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Kabeltje87 zei:

En bedenk ook eens dat de uitbraak van Corona ongeveer 2 weken later was dan in Europa.  Dat het dan nog zo uit de hand aan lopen is daar, kan aan niets anders te wijten zijn dan grove nalatigheid.

 

 

Hetzelfde kan je zeggen van de lage landen, toch? Wij komen veertien dagen na Italië en toch zei de belangrijkste Belgische viroloog aan de vooravond van de krokusvakantie nog op tv dat in die landen (ook Oostenrijk, Frankrijk...) gaan skiën geen probleem was. Après-ski ook al niet. Want dat hoort erbij.

 

Achteraf is duidelijk dat een groot stuk van de Vlaamse besmettingen van die groep teruggekeerde toeristen kwam. En omdat er geen testen waren, werd niemand bij terugkeer gecontroleerd op mogelijk corona.

 

Wat de VS betreft, wat je daar allemaal opsomt is natuurlijk niet enkel de schuld van de Bad Boy. Het ontbreken van betaalbare ziekteverzekeringen is daar al vijftig of meer jaar zo.

aangepast door pollegazon
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, kiekiek zei:

 

Wat heeft dit met corona te maken???

Die laatste zin van Big fellow slaat op het corona-beleid, en daar redeneerde hij naartoe.

 

Laat ik er nog een schepje bovenop doen: ik krijg kippenvel van de beperkte woordenschat van deze president en het feit dat hij in een tijdsbestek van 5 minuten tig keer hetzelfde zegt (Alsof hij aan het brainwashen is.) en binnen die zelfde 5 minuten opeens wat anders zegt, dat niet eens lijkt te beseffen, en een ander beticht van liegen. 

 

Bij elk optreden zie je dit patroon weer. En nu dus bij vragen over de WHO.

 

En dan president zijn van zo'n groot land in crisis. Beangstigend! 

En nog beangstigender: hij is mede-oorzaak van die crisis.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Big fellow zei:

Noem je mij nu een "kleine kleuter"? Discussies zijn goed, open staan voor andermans ideeen ook. Maar om mensen nu "kleine kleuters" te noemen, dat vind ik persoonlijk wel wat ver gaan... Dat is op de persoon spelen, waar ik dus niet van houd...

 

Natuurlijk is een discussie goed en zeker ook het delen van informatie.

 

Maar politiek is hier nou eenmaal niet toegestaan, dus ook niet over Trump of wie dan ook.

 

Zo moeilijk is het toch niet om de forumregels na te leven?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, kiekiek said:

Doet dat er toe?

Ja, want jij probeert nu op de persoon te spelen, door de deelnemers binnen de discussie "kleine kleuters" te noemen.

 

2 minutes ago, kiekiek said:

Gaat er om dat hier de forumregels worden overtreden door enkelen en dat anderen zich daar aan storen en dat kenbaar maken.

Als je daaraan ergert, dan kan je het rapporteren aan de moderators. Maar op de man spelen, dat is niet de juiste manier het kenbaar te maken....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, pollegazon zei:

Wat de VS betreft, wat je daar allemaal opsomt is natuurlijk niet enkel de schuld van de Bad Boy. Het ontbreken van betaalbare ziekteverzekeringen is daar al vijftig of meer jaar zo.

 

Natuurlijk.  Ik schetste gewoon de situatie welke velen niet begrijpen hier (Ik heb een tijd in de VS gewoond)

Big bad boy doet er wel alles aan om e.e.a naar af te brengen wat zijn voorganger probeerde te verbeteren.

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...