Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, johnno zei:

Nee, dat wist ik heel eerlijk gezegd niet.

Dus de man in dit clipje is niet Donald Trump?

 

https://www.youtube.com/watch?v=G5TZ6fTYrsE

De uitleg....

 

https://www.snopes.com/fact-check/trump-coronavirus-rally-remark/

https://www.dailywire.com/news/media-claims-trump-called-coronavirus-a-hoax-heres-what-he-actually-said

https://www.dailysignal.com/2020/03/02/fact-check-did-trump-call-coronavirus-a-hoax/

https://checkyourfact.com/2020/02/29/fact-check-donald-trump-coronavirus-hoax-south-carolina-rally/

 

..en zo gaat het verhaal verder en verder.

 

Maar wat kan mij het schelen welke "handpuppet" in Amerika op de tv staat te blaten, wij in nederland merken niets van het beleid en het raakt ons nooit.

Dus maak je niet druk, over 4 jaar kunnen leeghoofden weer vrolijk verder schelden op de volgende presidentiele "nietsnut" in Amerika...

tjongejonge, drukte om niets.

...Laten we ons bezig gaan houden met onze politiek hier en de manier hoe het coronavirus hier wordt aangepakt..

Dat is een stuk belangrijker.

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hij heeft gezegd: "Think of it. And this is their new hoax." En waar kan "this" aan refereren in zijn toespraak? Hij heeft inderdaad niet direct het virus een hoax genoemd, echter hij had het over het virus en daarna zei hij het voorgaande. De enige conclusie die je kan trekken is dat hij met "this" het virus bedoelde, maar nee hij heeft het niet direct benoemd.

 

13 minutes ago, drz said:

over 4 jaar kunnen leeghoofden weer vrolijk verder schelden op de volgende presidentiele "nietsnut" in Amerika...

Zijn voorganger was naar mijn mening een van de beste presidenten die de VS in een lange tijd heeft gehad... Maar dat wordt een politiek verhaal ben ik bang voor...

 

14 minutes ago, drz said:

Laten we ons bezig gaan houden met onze politiek hier en de manier hoe het coronavirus hier wordt aangepakt..

Mee eens... Ik denk zelf dat de maatregelen die hier getroffen zijn effectief zijn, gezien de cijfers (die altijd achterlopen op de maatregelen)... Ik blijf het vreemd vinden dat er geen maatregelen waren op Schiphol toen ik 19 maart daar aankwam uit de VS.... Toen waren er al allerlei maatregelen actief over de hele wereld, maar ik werd niet gestopt, er werd geen informatie verstrekt wat te doen etc. En wat ik ervan begrijp (zie https://flightaware.com/live/findflight?origin=ZNY&destination=EHAM ) komen nog steeds (gelimiteerd aantal) vluchten aan op Schiphol uit New York... Wordt er nu wel wat gedaan op Schiphol aan screening / informatie verstrekking?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hele andere vraag en die gaat over de waarschuwings app die de overheid wil invoeren:

 

Er wordt gesteld dat als je ergens bent geweest je een bericht krijgt als je in de buurt bent geweest met iemand die corona heeft.

 

Mensen met corona moeten toch juist binnen blijven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kiekiek, de details weet nog niemand. We weten alleen, dat een app pas in beeld komt, als de regels daarmee (kunnen) worden verlicht. Dus dat gaat hand in hand.

Dat is gisteren ook nog nadrukkelijk gezegd: als er geen bruikbare app komt of te weinig deelname (minder dan 60%), moeten de strenge(re) regels langer duren en kan de app niet onderdeel worden van het exit-proces. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zitten in ons land aardig goed waar het ziekenhuis-opname betreft.

In de VS is een niet-verzekerd (schijnt de helft van de bevolking te zijn) iemand een 40.000 dollar kwijt voor een opname, las ik vandaag....

Verzekerden zijn de helft kwijt.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, kiekiek zei:

Hele andere vraag en die gaat over de waarschuwings app die de overheid wil invoeren:

 

Er wordt gesteld dat als je ergens bent geweest je een bericht krijgt als je in de buurt bent geweest met iemand die corona heeft.

 

Mensen met corona moeten toch juist binnen blijven?

Ik heb geen smartphone....en dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, voorop gesteld dat er nog niets is.

Overheid en automatisering is nooit een gelukkig huwelijk.

Uit Europa kwam het verlangen dat die app. ook nog eens universeel in Europa gaat werken.

In dat geval duurt het nog wel even voordat die app. op de markt is.

 

Wat er gaat gebeuren wanneer die ingevoerd wordt, weet niemand te vertellen.

Er is ook nog een privacy issue, zelfs Big Brother had dit nog niet bedacht.

 

Maar het zou regel kunnen worden dat je je (elektronische) identiteitskaart altijd bij je moet hebben of anders in overtreding bent.

 

Of er daarna nog iets zinvols uitkomt?

Het is net als die duizenden bewaking camera's in de openbare ruimte, voorkomen doen ze niets, achteraf kan je zien wat er gebeurd is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, astro iris said:

Ik heb geen smartphone....en dan?

 

Ik ook niet, en ik denk dat dit bij veel ouderen het geval is.

 

Er wordt hier over gesproken het gebruik van de app verplicht te stellen.

Hoe ze dat dan willen gaan doen is mij een raadsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is dus een markt voor smartphones voor ouderen, die ontgonnen moet worden.

 

Ik zie kansen!

 

Er zijn ook technische oplossingen, mijn fiets heeft een schakelingetje ter grootte van een lucifer doosje, die mij altijd en overal laat weten waar mijn fiets is.

Dat ding past ook in een armband, enkelband, ketting om je nek, of je rollator.

 

Controle is ook eenvoudig, in de openbare ruimte detectie punten installeren met een bel, die gaat rinkelen wanneer het detectiepunt iemand voorbij ziet komen, maar geen app. registreert.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik ook niet... dan ben je in ieder geval veilig... ;)

Dat programma op die telefoons is realiteit in Oostenrijk, de Rotkreuz-app... Afgelopen zondag werd er in het programma Im Zentrum driftig over gedebatteerd...

Gelukkig hoef ik zelf de beslissing wel of niet te nemen, aangezien ik gelukkig geen smartphone heb. Maar dat is een totale schending van je privacy rechten in mijn ogen.

Wat ze beogen is dat als jij bij iemand, langer dan 15 minuten, gestaan hebt, die achteraf corona blijkt te hebben, krijg je een melding om in karantäne te gaan... Als persoon 1 en persoon 2 bij elkaar waren, zijn beiden in principe virusvrij... anders mag je immers niet naar buiten. Maar persoon 1 kan 2 dagen later ziek worden, hij blijft dan netjes binnen... wordt getest en blijkt positief... Dan krijgt persoon 2 de melding om thuis te blijven en zou dan getest moeten worden... dit omdat persoon 1 al besmet was zonder het zelf te weten, het contact was immers slechts 2 dagen geleden.....

Tot zover de theorie, en dat deel zal ook wel kunnen werken als er genoeg databanken gekoppeld worden. De vraag is echter of je dat wil... er wordt gezegd dat het allemaal anonym is... maar daar geloof ik dus niets van. Het zal geanonymiseerd zijn,  maar ergens zitten wel de echte data, en wie weet waarvoor dit allemaal gebruikt zou kunnen worden.

Als je aan de andere kant ziet/hoort wat mensen met die smartphones allemaal doen, wat in mijn ogen een immens risiko inhoudt, dan zullen ze dat ook wel gaan doen...

 

Over het al dan niet verzekerd zijn nog even hetvolgende. De situatie is niet echt vergelijkbaar, aangezien in europese landen de ziektenverzekering verplicht is. Je kan dus geen kant uit.... als het hier ook vrijwillig zou zijn, was waarschijnlijk ook ongeveer de helft niet verzekerd. Ik heb er geen bewijzen voor, maar het is een beredeneerde gok.

Vroeger was iedereen in Zweden verplicht verzekerd voor A-Kassa... dat is verzekering voor werkloosheid... dat is dan losgelaten, en het gevolg was dat een kleine helft niet meer wenste te betalen voor dit soort verzekering... door verlaagde bijdragen etc etc hebben ze dat aantal weer weten op te krikken, en er zijn kampagnes om toch aan te sluiten bij een van de organisaties die dat aanbieden...  maar lang niet iedereen doet dat dus.

Het is in veel gevallen dus een eigen keuze of je verzekerd bent of niet, uiteraard afhankelijk van de regels van het land waarin je werkt/woont.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, ceesv zei:

Controle is ook eenvoudig, in de openbare ruimte detectie punten installeren met een bel, die gaat rinkelen wanneer het detectiepunt iemand voorbij ziet komen, maar geen app. registreert.

 

En anders hangen de "dragers" maar een bordje rond hun nek met: "Ik heb "het" (helemaal) gehad"...🤓

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, de techniek maakt het mogelijk, maar of we dit moeten willen is een vraag van een geheel andere orde.

Er zijn ook toepassingen die je echt niet wilt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Britten zouden hier zeggen: "In times of stress one can't be too choosy about one's bedfellows". Kiezen tussen twee kwaden hoort bij het leven. Voor principes koop je niks als je een (ernstig) probleem wilt oplossen. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ken er ook nog een, never waste a good crises.

In deze tijden is een tegengeluid absoluut noodzakelijk, anders ziet de wereld er volgend jaar echt heel anders uit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...