Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Zo heeft iedereen z'n eigen agenda, zelfs politici.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, Eduard07 said:

Britten zouden hier zeggen: "In times of stress one can't be too choosy about one's bedfellows". Kiezen tussen twee kwaden hoort bij het leven. Voor principes koop je niks als je een (ernstig) probleem wilt oplossen.

 

Dat is natuurlijk helemaal waar, maar ik vraag me toch af hoe effectief zo'n app kan zijn.

Alleen hier al komen er in een half uurtje tijd drie mensen boven drijven die geen smartphone hebben.

Dat lijkt aan te geven dat heel veel mensen niet over zo'n ding beschikken.

 

Overigens ben ik ook nu nog best wel kieskeurig waar het mijn 'bedfellows' betreft.

aangepast door johnno
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we gewoon geduldig afwachten. En ondertussen gewoon maar ruim 1,5 afstand houden. Daar ben je geen smartphone bij nodig.😉

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voorzie eerder een soort van heksenjacht wanneer iemand op straat word aangemerkt als "coronabesmetter".

Stel ik heb een corona'tje opgelopen en mensen om mij heen krijgen een melding op hun telefoon dat ik een risico ben, hoe zouden zij dan reageren?

 

(ok ik zal hem zelf inkoppen: " hetzelfde als altijd")

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Big fellow said:

 

 

Zijn voorganger was naar mijn mening een van de beste presidenten die de VS in een lange tijd heeft gehad... Maar dat wordt een politiek verhaal ben ik bang voor...

 

Ik kijk toch wel anders tegen Obama aan. Zijn beleid heeft ontelbare mensenlevens gekost en heel veel ellende gebracht. En dit duurt vandaag nog voort.

 

Voor onze regeldrammers: dit zijn de board regels https://www.sat4all.com/forums/guidelines/     Laat eens zien waar discussies over politiek verboden zijn?

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, kiekiek zei:

Ik denk dat ze met een dergelijke app alleen maar de angst onder mensen verder gaan voeden. 

Die angst is er nu ook al.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
16 minuten geleden, moonchild zei:

Ik kijk toch wel anders tegen Obama aan. Zijn beleid heeft ontelbare mensenlevens gekost en heel veel ellende gebracht. En dit duurt vandaag nog voort.

 

Voor onze regeldrammers: dit zijn de board regels https://www.sat4all.com/forums/guidelines/     Laat eens zien waar discussies over politiek verboden zijn?

Regel 6.

 

Wij willen discussies, die uit de hand zouden kunnen lopen of de sfeer op het board aantasten, op voorhand vermijden.

 

De ervaring heeft geleerd, dat discussies over voetbal en politiek doorgaans uit de hand lopen.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, moonchild zei:

Ik kijk toch wel anders tegen Obama aan. Zijn beleid heeft ontelbare mensenlevens gekost en heel veel ellende gebracht. En dit duurt vandaag nog voort.

Ik adviseer je de telling van de COVID19 doden in de VS eens bij te houden! Bekijk de teller van vandaag nog maar eens.

 

De hele corona ellende in de VS is goeddeels te danken aan het feit dat deze "president" het heel lang bagatelliserend  een "hoax" noemde, een complot van de Democraten, van de Chinezen, en "tremendously under control". En zijn  top expert/immunoloog  Fauci publiekelijk de mond snoert en idiote malariamedijnen bestelt als tovermiddel op basis van zijn onderbuik.En de WHO wegzet als een stelletjes nitwits.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/trump-blijft-malariamedicijn-aanprijzen-als-geheim-wapen-in-de-strijd-tegen-corona~b4b72fdf7/

 

De man zal de geschiedenis in gaan als iemand die tijdens een pandemie zijn eigen volk een rad voor ogen draaide en er schuld aan is dat er zo weinig getest wordt en een goede gezondheidsverzekering en gezondheidszorg voor slechts de geprivilegieerden  zijn weggelegd. 

 

Het gaat in de VS mede door hem gigantisch uit de hand lopen, vrees ik. Ik heb medelijden met hen die machteloos staan. 

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

..over fakenieuws gesproken... 🙄

 

Enfin...

 

 

Positief geteste personen

21.762* (+1.213)

Ziekenhuisopnames

7.972 (+237)

Overleden personen

2.396** (+148)

*Het werkelijke aantal besmettingen met het nieuwe coronavirus ligt hoger dan het aantal dat hier genoemd wordt. Dit komt omdat niet iedereen met mogelijke besmetting getest wordt.
** Er is een vertraging tussen de dag van ziekenhuisopname of overlijden en de dag waarop dat gerapporteerd wordt.  

Update

09-04-2020 13:50 uur

Vandaag zijn er 237 patiënten in het ziekenhuis opgenomen (geweest) gemeld. Er zijn 148 personen als overleden gemeld. Deze mensen zijn niet allemaal in de afgelopen 24 uur in het ziekenhuis opgenomen of overleden. Sommige patiënten worden later gemeld. Daarom worden de gegevens van voorgaande dagen vaak nog aangevuld.

De cijfers van de afgelopen dagen passen nog steeds bij het beeld dat de verspreiding van COVID-19 langzamer verloopt dan wanneer er geen maatregelen genomen zouden zijn.

Omdat niet alle COVID-19 patiënten getest worden, zijn de werkelijke aantallen in Nederland hoger dan de aantallen die in de rapportage genoemd worden.

Zie ook COVID-19 in grafieken |  Internationale kaart COVID-19

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minutes ago, Eduard07 said:

Ik adviseer je de telling van de COVID19 doden in de VS eens bij te houden! Bekijk de teller van vandaag nog maar eens.

 

De hele corona ellende in de VS is goeddeels te danken aan het feit dat deze "president" het heel lang bagatelliserend  een "hoax" noemde, een complot van de Democraten, van de Chinezen, en "tremendously under control". En zijn  top expert/immunoloog  Fauci publiekelijk de mond snoert en idiote malariamedijnen bestelt als tovermiddels op basis van zijn onderbuik.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/trump-blijft-malariamedicijn-aanprijzen-als-geheim-wapen-in-de-strijd-tegen-corona~b4b72fdf7/

 

De man zal de geschiedenis in gaan als iemand die tijdens een pandemie zijn eigen volk een rad voor ogen draaide en er schuld aan is dat er zo weinig getest wordt en een goede gezondheidsverzekering en gezondheidszorg voor slechts de geprivilegieerden  zijn weggelegd. 

 

Het gaat in de VS gigantisch uit de hand lopen, vrees ik. Ik heb medelijden met hen die machteloos staan. 

 

Mijn mening over Obama is voor een groot gedeelte gebaseerd op de de-stabilisatie van nordelijk Afrika en Syrie en omstreken tijdens zijn bewind. Die goedkloot dacht dat na het verwijderen van enkele regimes de mensen vreedzaam met elkaar zouden gaan leven. Teller staat nu dus al op rond de miljoen doden. Lees hier meer: van het AIV  https://www.adviesraadinternationalevraagstukken.nl/documenten/publicaties/2016/05/13/veiligheid-en-stabiliteit-in-noordelijk-afrika

 

Trump kan ook weinig anders dan dom lullen in de Covid-19 crisis. Met het amerikaanse gezondheidssysteem sla je geen deuk in een pak boter. Ze geven daar relatief veel geld aan het leger uit.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...