Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten

:grin: dat moet toch wel lukken dat tanken beste @wanderer

flesje desinfecterende alcoholhoudende handwas Gel meenemen en de pinautomaat (contactloos) gebruiken / alleen jammer van de pincode toetsen

overigens op het gemeentehuis staan die Gel flesjes al voor de klanten die een wachtnummer komen halen

eerst effe wassen

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, luisteraar zei:

Ik zou geen (onnodige) reis plannen ,een grens kan van dag tot dag dicht gegooid worden.

Er niet komen is niet zo een probleem maar niet meer terug kunnen.

Sterker nog wij hebben ons thuis ingesloten en gaan er enkel uit als het strikt noodzakelijk is

 

En je computer uitzetten , daar komen de meeste virussen binnen.

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, de mon zei:

Die genezen zijn, heeft hun immuunsysteem zich aangepast(omdat er geen medicijnen zijn)? 

Wellicht is ieder mens anders ,DNA enz om van daaruit een remedie te vinden.

Of zal het gevonden worden per toeval?

 

Hun immuunsysteem heeft de juiste antistof gevonden om het virus onschadelijk te maken. Daarin is de ene mens beter dan een andere.

Een remedie op grond van het DNA van mensen die er goed in zijn, dan praat je over het veranderen van het DNA van die anderen en dat is verre toekomstmuziek. Men past het sinds kort toe met stamcellen voor een paar extreme ziektes die door fouten in het DNA. Met wisselend succes.

Voor het bestrijden van virussen totaal nog geen optie.

 

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-3-2020 om 21:48, minplus zei:

 

Lees de laatste regel in je citaat nog eens een keer of 3 dan zie je dat ik heel iets anders zei dan jij suggereert.

 

Maar laten we maar stoppen met dit off-topic geschrijf. Over veel dingen zijn we het eens en over enkele andere niet.

We zijn het grotendeels wel eens denk ik, alleen neem ik je op de korrel op de manier waarmee je je stellingname neerschrijft.

Dat is blijkbaar de manier waarop je je uit, en ik snap je wel. Beter stoppen we inderdaad met dit geschrijf. Ik weet nu wel hoe ik je aan moet voelen om te reageren.

Dat is het nadeel van schrijven op een forum. Bij een kampvuur en een potje bier hadden we vast een open gesprek en veel overeenkomsten.

Fijne avond nog!

Groet Alziendoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-3-2020 om 16:17, drz zei:

Ik lees alleen digitale kranten.. NOS , NU enz.. Ik kom erg weinig positieve berichten tegen, alleen dat de aarde ontploft door oververhitting en ziektes!

Dat is nu waar minplus al de hele tijd tegen waarschuwt! Dat mensen afgaan op eenzijdige berichten in de media.

Dan moet je dus zeker de NOS niet hebben.

Ik weet dat je hapt...maar even serieus.

Dat virus houd je niet tegen, dus doe gewoon je ding. Alleen is het wel raadzaam om festivals en dergelijke even te mijden.

Je moet het het virus niet makkelijk maken. Laat corona maar gecontroleerd over ons neerdalen. Een klein deel overlijdt helaas. Meestal zwakkeren of ouderen.

Zo gevaarlijk is het dus niet, net een gewone griep. Gelukkig geneest het merendeel, en zij geven dan de weerstand tegen dit virus weer door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-3-2020 om 22:58, drz zei:

Is dat niet gewoon 3% van de geïnfecteerden?

 

In Nederland ligt het percentage nu 1:100, dus 1%. Elders ook rond de 2 a 3 %.

Kijk, ik wist wel dat je er een nuchtere kijk op had.

En laten we eerlijk zijn: Een paar jaar geleden liepen we te klagen over die knoflooklanden die we beter uit de EU konden zetten. Nu, dan helpt dat virus ons.

Gekheid uiteraard, maar zo zie je maar dat je alles moet relativeren. Gelukkig heb je dat besef.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-3-2020 om 11:57, luisteraar zei:

Er zijn mensen die alreeds risident zijn we hebben allemaal andere genen

Zo een moeilijk vak is dat niet x personen hebben en virus en y personen zijn overleden dat

geeft een percentage 4. klas lagere school.

 

Maar goed laten we ons aan de feiten houden die van uur tot uur aangepast worden.

Dat de officiele bronnen WHO en de nationale autoriteiten verschillen gegevens geven is normaal omdat

teveel onzekerheden zijn niemand heeft alle gegevens.

 

Goh ja, als jij al praat over risident.....dat zou dan resident kunnen zijn....dus een inwoner.

Je bedoelt resistent, maar dat schrijf je niet. En dan een ander verwijten dat het lagere school info is.

Dat geeft jouw vertaalprogramma dan weer wel. Nogmaals, voordat je reageert laat er dan een fatsoenlijk vertaalprogramma over heen gaan.

Negen van de tien reacties op jouw bijdragen zijn dit soort correcties. Wees gewoon duidelijk!

Op 11-3-2020 om 12:38, drz zei:

Wat Meneer Trump te maken heeft met het virus is mij een volslagen raadsel, feit is dat ook deze leider, net als alle andere leiders op deze aardbol, compleet de verkeerde (paniek)beslissingen neemt.

Trump is daarin geen uitzondering.

 

Feit is dat ouderen met een slechte gezondheid het loodje leggen en dat deze groep in feite geïsoleerd moet worden van de gezonde mensen.....tot nu toe dan.

Dus, gezonde mensen moeten mondkapjes gebruiken bij bezoek aan ouderen, handen wassen bij bezoek aan ouderen en that's it!

Ouderen dienen zich ook te beseffen dat zij een risicogroep vormen en dienen zich te beschermen tot er een oplossing tegen het virus wordt gevonden.

 

Gezonde mensen kunnen gewoon doorgaan met leven en zullen wat grieperig zijn, snotterig en zich wat vervelend voelen, maar verder niet.

Dat de hoofdzakelijk incompetente leiders van alle landen eerder aan de kiezers denken en hun eigen financiële gewin in plaats van nuchter nadenken en leider spelen, mag geen verassing zijn.

 

..en ja, het RIVM eet brood van de overheid en spreekt de mond van overheden.. Elke neutrale viroloog zal mijn verhaal kunnen beamen.

(ik heb dit verhaal ook van een neutrale viroloog)

 

Amen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

12 minuten geleden, Alziendoog zei:

Een paar jaar geleden liepen we te klagen over die knoflooklanden die we beter uit de EU konden zetten.

 

knoflook schijnt juist erg goed te zijn.

Het advies is 5 teentjes rauwe knoflook per dag.

 

 

Het helpt absoluut niet tegen het virus maar iedereen blijft wel 5m bij je uit de buurt 😙

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-3-2020 om 14:56, luisteraar zei:

Waar ik mij aan stoor is het onbegrip over het probleem.

Gisteren moest ik onverwacht naar een winkel (ziek huisdier) en daar kwam een kassiere

snotterend naar de kassa ,ik dacht GVD moest jij nu niet thuis zijn.

Vandaag op het nieuws (Belgie) ben je ziek bel arts op leg uit en je

krijgt een ziekte briefje (via oa e-mail) om thuis te blijven zonder bezoek.

 

Dat jij GVD denkt, is een engere ziekte.

Leg dan gewoon je zieke huisdier om. Waarom zou je met een huisdier risico's nemen en dan de medewerker aldaar verwijten dat zij door God verdoemd aldaar aanwezig is.

Verdoem je zelf door met een simpel huisdier zulke risico's te nemen.

Wat een onverstand!

Het gaat me niet om het taalgebruik, je doet maar. Maar je wilt mensen in quarantaine plaatsen en je gaat met een huisdier naar een arts, waarbij je zelf een risico neemt, en dan verwijt je dat meisje dat zij met een verkoudheid aanwezig is. Onbegrijpelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-3-2020 om 16:19, luisteraar zei:

Dit is dus onjuist de normale griep heeft een 10 keer lagere sterkgetal dan corona.

Daarbij komt dat corona veel meer infecties geeft dan bij een griep.Dat

Het volgend probleem geen huisdokter kan vaststellen of het een griep/verkoudheid/corona geval is.

En de hele wereld is gek enkel de optimist heeft gelijk.

Onder corona bedoel ik de huidige acute corona de oude corona's hebben we in de greep/

 

 

Feit?

Dat corona nieuw is en relatief meer slachtoffers maakt dan gewone griep, aleeh.

Maar echt ernstig is het niet, gezien het aantal doden op de geinfecteerden.

Als jij nu je huisdier gemold had, dan had je een bezoek aan de dierenarts kunnen voorkomen, en daarmee een aantal anderen kunnen behoeden voor het virus.

Je waarschuwt paranoia, maar je gaat doodleuk met je huisdier op pad.

Je draagt dus zelf mee aan het probleem, voor zover dat al bestaat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-3-2020 om 20:16, drz zei:

Inmiddels heeft het virus de status van pandemie..

 

Yep, net als een wereldoorlog waar 90% van de wereld niet aan deelnam.

Loat goan! Gewoon laten passeren en maatregelen nemen. En tegelijk niet in paniek raken.

Komt het, dan komt het. Als we maar voorbereid zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, luisteraar zei:

Oostenrijk heeft zich afgeschot van Italie ook de transit brenner autoweg.

Gisteren waren nog veel personen auto's vandaag bijna niets.

Het vrachtverkeer moet rekening houden met 2 dagen wachttijd door de controles.

 

Ik wacht al drie weken op een pakje met kleding dat in Zwitserland wordt vastgehouden.

Ik heb de tijd, maar vind het zwaar overdreven.

6 uren geleden, Tonskidutch zei:

:grin: als ze jou erin laten... ouwe zweed :grin:

maar dan kun je wel al 14 dagen thuis quarantaine doen tot je gaat reizen ;)

En anders zweet ( d ) je het toch lekker uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, wanderer zei:

maandag met de auto naar Portugal, door Frankrijk en Spanje, zal mij benieuwen, alleen tanken is trickie, het virus blijft tot 3 uur actief en stel dat voor me net iemand met het virus aan zijn handen getankt heeft....dat wordt met handschoenen aan tanken en een keer niezen om snel geholpen te worden...

Ach nee, de brandstofdampen zullen het virus wel isoleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...