Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten

  • Moderator
11 minuten geleden, luisteraar zei:

In bij voorbeeld Duitsland zijn al grote problemen de scholen en kluiteropvang is dicht er is nog een

overgang periode tot woensdag tot dan is opvang op de scholen als daarna de ouders

niets kunnen regelen (opa en oma mogen niet risico groep) kunnen ze niet naar het werk.

Wie betaald loon uit werk  uitval

 

Wil je hiermee zeggen dat geld boven gezondheid prevaleert?

 

Juist in Nederland is er kritiek, dat de scholen open blijven, met als argument dat kinderen minder last van het virus hebben.

Ze zijn voor volwassenen indien besmet wel degelijk een gevaar.

Het indammen van de verspreiding wordt volgens vele deskundigen bij het open blijven van de scholen nagenoeg onmogelijk.

 

Je ziet steeds, dat een week later zo een maatregel alsnog wordt ingevoerd, maar dan is het al te laat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Als er iemand draait in zijn uitspraken.....

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is dat overheden vaak weinig kennis van zaken hebben.

Zo hadden we een juf die een jaar op een huishoudschool breiles oid. had gegeven en minister van onderwijs werd met een ramp voor het onderwijs als gevolg.

Ze is elders daarna aan het werk gegaan met meer rampen als gevolg.

Ook bij de overheid heb je onbenullen, net als elders en misschien/vast wel meer. Ik hoef alleen maar even aan een vroegere minister van justitie te denken...

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Sprietje said:

Nadat Portugal vrijdag de noodtoestand afkondigde, kondigt Spanje vandaag ook de noodtoestand af en dat terwijl in Portugal nog geen enkele coronavirusdode is gevallen.
Alleen apotheken, supermarkten en tankstations mogen open blijven.

Daarnaast kan de regering nu beslissen dat iedereen in huis moet blijven als een thuisquarantaine en dat kan gecontroleerd worden door de politie.

 

Je loopt achter de noodtoestand is al dag eerder afgeroepen, sinds vrijdag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De president van Spanje heeft gesproken, 2 weken thuis blijven en alleen als het echt moet naar buiten om boodschappen te doen maar dan wel alleen en niet met meerderen, alles is gesloten dus naast de bars, restaurants en alle non food winkels ook de stranden en parken en speelplaatsen. Honden uitlaten is toegestaan gelukkig. Scholen universiteiten zijn allemaal dicht en alle feesten in Spanje zijn afgelast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben het daar eindelijk ook door nadat het volledig uit de klauw is gelopen.

Ik vrees dat Rutte nog een tijdje doorhachelt en het dan eindelijk ook doorkrijgt. Maar goed, hij weet niet zoveel van heel veel dingen en wacht op nieuwe adviezen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via de tam-tam heb ik het bericht mogen ontvangen dat er waarschijnlijk as. maandag al extra maatregelen afgekondigd gaan worden.

Ik ken deze bron niet persoonlijk maar gezien waar het vandaan kwam wordt er al wel het nodige geregeld en zal het afhangen van hoe dit weekend verloopt

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...