Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten


3 uren geleden, luisteraar zei:

Zou het kennen dat ie angst heeft voor het virus ?

In Italie zijn vrijwilligers die ouderen aan huis levensmiddelen brengen

zodat ze niet onder de mensen moeten.

 

 

Het zou wel kunnen maar het kan niet kennen...:sick:

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ieder jaar, bij een flinke golf, raken er honderduizenden mensen "begriept"

daarvan sterven er zomaar meer dan duizend en dat alles in Nederland.

Dat laatste geldt met name voor de ouderen en andere zwakken.

 

Nu heeft een of andere zot iedereen gek gemaakt met "Corona".

Ik zeg, een zwaar economisch/sociaal delict.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Con zei:

Ieder jaar, bij een flinke golf, raken er honderduizenden mensen "begriept"

daarvan sterven er zomaar meer dan duizend en dat alles in Nederland.

Dat laatste geldt met name voor de ouderen en andere zwakken.

 

Nu heeft een of andere zot iedereen gek gemaakt met "Corona".

Ik zeg, een zwaar economisch/sociaal delict.

Ik vrees dat jij een beetje jezelf wat voor liegt, andere griep virussen duren ongeveer een achttal weken, deze lijkt milder maar is het niet. In China zouden de eerste meldingen al in november-december 2019 geweest zijn. We zijn nu half maart, dus ruim 10-12 weken verder en nog steeds is die nog niet voorbij. Dus dit wil zeggen dat dit een taaie knaap is en helemaal niet onschuldig. Ook weten we nog niet wat dit virus voor blijvende letsels aangericht heeft bij besmette personen, dat zal pas later blijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook dat dit wel iets van dezelfde orde is maar omdat het een nieuw type virus is heeft niemand antistoffen in zijn/haar bloed met als gevolg dat het zeer besmettelijk is en dat er daarom ook veel meer slachtoffers zijn dan bij een normaal griepvirus.

Dat er nu zo'n ophef over is en landen hun grenzen sluiten dat is vrijwel zeker niet voor niets.

Je ziet het percentage dan ook langzaam oplopen van de hoeveelheid die er aan overlijdt richting de 3 a 4 procent.

Ga je dan even rekenen:

We wonen nu met 17,4 miljoen in Nederland

Laten we het overlijdenscijfer van 3% aanhouden

Stel dat er totaal geen maatregelen getroffen worden en dat iedereen het virus krijgt.

Van de 17,4 miljoen overlijden er dan een slordige 52.000 mensen aan dit virus.

Dat is het volledige inwoneraantal van steden als Emmen, Kampen of Oosterhout

Loopt het toch richting de 4% dan is dat net zoveel als de inwoners van steden als: Almelo, Gouda, Capelle aan de IJssel enz.

 

Dat zijn toch wel enorme aantallen en denk dat daar toch niet te lichtzinnig over gedacht moet worden.

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, astro iris zei:

Ik vrees dat jij een beetje jezelf wat voor liegt, andere griep virussen duren ongeveer een achttal weken, deze lijkt milder maar is het niet. In China zouden de eerste meldingen al in november-december 2019 geweest zijn. We zijn nu half maart, dus ruim 10-12 weken verder en nog steeds is die nog niet voorbij. Dus dit wil zeggen dat dit een taaie knaap is en helemaal niet onschuldig. Ook weten we nog niet wat dit virus voor blijvende letsels aangericht heeft bij besmette personen, dat zal pas later blijken.

 

RIVM

De griepepidemie in seizoen 2014/2015, 21 weken

De griepepidemie van 2015/2016, 11 weken

De griepepidemie van 2016/2017, 15 weken

De griepepidemie 2017/2018, 18 weken

De griepepidemie  2018/2019, 14 weken

 

In Nederland is 27 februari de eerste besmetting vastgesteld.

Uiteraard zal het virus eerder in Nederland zijn aangekomen...

 

Bij vele griepen blijkt dat de griepprik niet werkt omdat het

weer eens een variant was van/op de voorgaande jaren.

 

Het voornoemde zijn feiten.

 

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, luisteraar zei:

Ik weet niet hoe het in Nederland is ik krijg al 2 dagen van instanties mails met corona adviesen en dat de kantoren gesloten zijn enkel contact via e-mail of telefonisch 

fishing mails dus :P

niet op reageren en nergens op klikken

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, gerrit B zei:

Je ziet het percentage dan ook langzaam oplopen van de hoeveelheid die er aan overlijdt richting de 3 a 4 procent.

 

Wacht even, 3 a 4% van de besmette mensen is ietsje anders dan 3 a 4% van de totale bevolking, toch?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens is Corona niet iets nieuws onder de zon.

 

SARS (2003) en MERS (2014) kwamen óók uit de Corona-stal.

En dat Corona "muteert", ach, dat doet het reguliere griepvirus ook.

En dan werkt de griepprik ook niet meer of matig.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Con zei:

Ieder jaar, bij een flinke golf, raken er honderduizenden mensen "begriept"

daarvan sterven er zomaar meer dan duizend en dat alles in Nederland.

Dat laatste geldt met name voor de ouderen en andere zwakken.

 

Nu heeft een of andere zot iedereen gek gemaakt met "Corona".

Ik zeg, een zwaar economisch/sociaal delict.

 

Je vergist je!

 

Griep wordt veroorzaakt door een bacterie, corona wordt veroorzaakt door een virus.

 

Griep is te bestrijden met antibiotica, tegen een virus is geen medicatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, kiekiek zei:

Griep wordt veroorzaakt door een bacterie, corona wordt veroorzaakt door een virus.

 

Daar ben ik niet zo zeker van.

Men vaccineert mensen zodat het lichaam het 'virus' herkend en kan aanvallen.

 

Bij een bacterie moet men niet vaccineren.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, kiekiek zei:

Griep wordt veroorzaakt door een bacterie, corona wordt veroorzaakt door een virus.

 

Volgens mij is het net anders om ,maakt niet veel uit aan beide kan je dood gaan.

Wij leven bijna allemaal nog door de gezondheid kennis als iedereen eens nagaat wie nog zou

leven als er geen doktoren en medicamenten waren zouden weinig leden hier over zijn .

Nu ontbreken de medicamenten ,helemaal machteloos zijn de artsen ook niet, en dat geeft een

groot probleem.

De virus infecties moet dus geminimaliseerd worden

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...