Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten


37 minutes ago, ceesv said:

Het aantal sterfgevallen zal bepaald worden of er medische hulp beschikbaar is voor die gevallen die dat nodig hebben.

 

Het gemiddeld aantal sterfgevallen ligt momenteel zoals je weet volgens het WHO op 3.4% van het aantal besmette mensen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In dat geval staat Nederland ongeveer 350.000 sterfgevallen te wachten.

 

Voor wat het waard is, het officiële RIVM cijfer is 959 besmettingen, de GGD spreekt over 6.000 besmettingen.

 

 

Update,

aantal besmettingen nu 1.135

Aantal overledenen 20

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-3-2020 om 20:29, Alziendoog zei:

Stoer hoor, dat je toch uit je eigen quarantaine bent gekomen, en het bezoek aan de dierenarts hebt overleefd, en nog in staat was om voor twee weken boodschappen te doen!

Lekker egoistisch... En wat als het drie weken duurt?

Eet dan je eigen huisdier maar op. Wat een hypocriet gedrag.....

Zum Kotzen!

Sorry, maar dat vind ik als reactie te ver gaan... akelig van je om zo om een forumlid te reageren, Bah!

 

Ik koop al mijn hele leven lang voorraden om het minimaal 4 weken te redden. Ik zie dat zelf als makkelijk, en kostenbesparend. Je hoeft niet als een dolle iedere dag naar een supermarkt toe, nee, dat doe je als er een aanbieding is waarmee je je voorraad weer op peil brengt... 

Voor mij is dat zeker geen hamsteren... maar 12 pakken rijst is wel normaal... daalt het aantal pakken onder de 4 vul ik weer aan tot 12... Makkelijker kan het niet zijn.

Maar goed, dat is niet het onderwerp van het topic... maar een beetje respect tegenover de medemens is toch wel gerechtvaardigd...

Overigens is je huisdier een medebewoner van je, en die laat je ook niet creperen... wat een reacties lees je toch.

 

En inderdaad... de reis naar Denemarken is onzeker geworden... Ik hoorde het op de Deense televisie... voorlopig zijn de grenzen dicht tot 13 april. Er is dus nog een kans dat alles gewoon kan doorgaan, maar de kans is wel erg klein daarop denk ik. Die hele gedoe is niet in 1 maand afgelopen. Ik heb het plan al klaar om de reis uit te stellen tot de eerste week van November... Dan is het weer prima, de herfst is mooi... kortom, een goed alternatief als jet straks niet blijkt te kunnen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard ligt het werkelijke cijfer hoger. Dat is met alles zo.

Je wordt ook pas geregistreerd als je je ergens aangemeld hebt via een arts met een symptoom...

Ik hoorde nog van iemand uit Nederland, die een kind hebben wat aanvankelijk met longontsteking bij de arts was, en uiteraard ook getest werd op corona... en positief blijkt te zijn... was het kind niet zó ziek geweest zou hij nooit getest geweest zijn, en wist niemand het...

Ben je zelf verkouden ga je toch ook niet gelijk een melding daarvan maken? Ik zou dat alleen doen als er koorts bij komt kijken, dat is wat ze ook aanbevelen... met een ogenschijnlijk gewone verkoudheid moet je niets doen... blijf zo veel mogelijk thuis, uiteraard, dat doe je altijd.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, Sverige said:

Uiteraard ligt het werkelijke cijfer hoger. Dat is met alles zo.

Je wordt ook pas geregistreerd als je je ergens aangemeld hebt via een arts met een symptoom...

 

Een dag of tien geleden kregen we in Nederland het advies niet direct de dokter of ggd te bellen als we ons ziek voelen.

Dit teneinde  overbelasting van de receptie van dokters en ggd's te voorkomen.

De dokter moeten we kennelijk pas bellen als we heel erg ziek aan het worden zijn.

Men kan als zodanig dan toch ook onmogelijk een redelijk accuraat beeld hebben van het aantal besmettingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alleen patiënten, 70 jaar of ouder met duidelijke symptomen worden nog getest.

De omgeving van zo een patiënt niet.

Reden, er zijn te weinig tests beschikbaar, noch laboratoria om de tests te verwerken.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, luisteraar zei:

Door de corona maatregelen in Belgie heeft proximus aanpassingen gedaan

Omdat op pafstand veel gedaan moet worden geen data limiet ,ik zie op mijn

user panal 3TB free data en gratis bellen naar vast in Belgie.

Op vrtnws oproep ga niet naar Nederland

 

https://radio2.be/de-inspecteur/vrt-en-telecomoperatoren-passen-aanbod-aan-door-coronavirus

PS: De Afbeeldingen van een jaren 80 BRT-programma , een groen beestje , LOL :D

Prachtig toch !!

https://radio2.be/sites/default/files/styles/1200x630/public/2018-04/liegebeest.jpg?itok=aQCdFIQm

 

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200314_04889730

 

Beschermingsmaatregelen , uitkijkpost via de GSM:

https://www.proximus.be/pickx/nl/2027535/telenet-proximus-en-orange-willen-corona-indijken-met-data

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gerrit B said:

Ik lees net op nu.nl

De Amerikaanse regering wil een Duits bedrijf kopen dat bezig is met de ontwikkeling van een vaccin tegen COVID-19, schrijft de Duitse krant Die Welt zondag op basis van bronnen dicht bij de Duitse regering. De Amerikaanse president Donald Trump zou met de aankoop de exclusieve rechten op het mogelijke vaccin willen veiligstellen voor de Verenigde Staten.

 

Als dit waar is dan is er hopelijk een Duitse overheid die hier een stokje voor steekt en dit soort praktijken op het verkrijgen van exclusiviteit verbiedt.

Blijkbaar heeft men dit in Amerika al voorzien want via andere kanalen kreeg ik het bericht dat als ze geen exclusiviteit kunnen krijgen men het gehele onderzoeksteam een flinke zak met geld heeft geboden om het onderzoek voort te zetten in Amerika.

 

Ja, er worden hier mensen als egoïstisch bestempeld als ze voedsel inkopen voor twee weken.

Maar dit is echt egoïsme van de bovenste plank......ik wordt er misselijk van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duitsland heeft nu ook een groot deel van de grensovergangen gesloten.

Vooralsnog niet met Nederland en Polen maar de grenzen met Oostenrijk, Zwitserland en Frankrijk zijn nu gesloten (Tsjechië zat al dicht)

aangepast door gerrit B
update

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gerrit B zei:

Als dit waar is dan is er hopelijk een Duitse overheid die hier een stokje voor steekt en dit soort praktijken op het verkrijgen van exclusiviteit verbiedt.

Blijkbaar heeft men dit in Amerika al voorzien want via andere kanalen kreeg ik het bericht dat als ze geen exclusiviteit kunnen krijgen men het gehele onderzoeksteam een flinke zak met geld heeft geboden om het onderzoek voort te zetten in Amerika.

Tsja, dat hebben de Amerikanen in de geschiedenis al eens eerder gedaan.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Details over hoe ze het af willen sluiten worden niet gegeven, dat zal in de loop van vanavond of morgen wel komen, maar denk dat het hoofdzakelijk bedoelt is om ongecontroleerde grootschalige verplaatsingen te voorkomen.

In een grijs verleden hadden we bemande grensovergangen, gaat men die weer bezetten en die overgangen sluiten samen met het stil leggen van treinen en vliegtuigen dan heb je al  een heel groot deel te pakken.

Daarnaast valt het wel op dat er iemand met afwijkende nummerborden in een ander land rondrijdt lijkt me.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...