Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten

16 minuten geleden, wanderer zei:

ik ben bang dat de regering, lees het RIVM aan tunnelvisie lijdt....

misschien is het de beste oplossing die het RIVM aandraagt, misschien ook niet maar wat onze regering doet is blind er op varen terwijl enige afstemming met onze buren toch wel op z'n plaats geweest zou zijn, zie de nu irritatie bij onze zuiderburen (tank-toerisme), eenduidig beleid is in deze zooooo belangrijk....

Met alle respect wanderer maar daar ben ik het niet mee eens, krijgen we dan twee tunnelvisie´s of een tunnel met twee buizen? Twee scenario´s en twee buizen, dat is tot daaraan toe, we weten wat erin gaat, maar wat komt eruit? Dat doet me denken aan de man, die van de 120e verdieping naar beneden springt, en bij de derde etage van onderen tegen zichzelf zegt: tot hier gaat het prima.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Je kunt dit alles een beetje vergelijken met paardenraces. Daar kan je flink op wedden, maar alleen wedden op het beste paard biedt geen garantie op winst. Je bent van talloze factoren afhankelijk en de uitkomst is zo ook een beetje een kwestie van geluk. Ik ben blij dat er experts zijn die voor ons het beste paard uitzoeken en nu is het een kwestie van niet allemaal hals over kop de paarden in de weg lopen en simpelweg hopen dat ons paard wint.

 

Er zullen naderhand altijd figuren zijn die zullen zeggen 'zie je wel dat paard 5 de beste was', maar dat is dan een kwestie van geluk en heeft weinig met enige vorm van kennis te maken. Ik heb liever niet dat er gegokt wordt, maar men alle berekeningen en onderzoeken goed uitvoert en daar zitten nu onze beste mensen op.

 

Respect voor al die genen die dat werk voor ons uitvoeren!

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Michel zei:

Mijn vrouw werkt als verpleegkundige op de hartbewaking in het Elkerliek ziekenhuis in Helmond en in dit ziekenhuis is alles nog net te behappen.  Andere ziekenhuizen buiten Brabant hebben nog veel overcapaciteit. Men houdt nauwlettend in de gaten dat het aantal besmettingen onze totale capaciteit niet zal overschrijden.

 

 

Je vergeet dat "we" nog maar aan het begin van de crisis staan en je schrijft dat ze dit nog "net kunnen behappen".

 

Dus als er over een week weer een verdubbeling is van het aantal zware gevallen, dan kom je op een punt dat je net als in Italië (de afgelopen week al) als dokter de afweging zult moeten maken welke van de drie patiënten die net binnen kwamen een beademhalingstoestel krijgt en welke dus gewoon mag creperen.

 

Je kunt dat "allemaal nauwlettend in de gaten houden" maar het is als de titanic. Eens die op de ijsberg afging, was er geen houden meer aan (en ook geen nut meer om van strategie te veranderen).

 

BTW sterkte voor je vrouw. Ik ken mensen waarvan de echtgenote in een ziekenhuis werken waar al tegen de 7 procent van het personeel 'besmet' is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat er met betrekking tot onze verzorging alsook producten en half producten nodig is in Duitsland en dus via de havens en straten van Nederland en België moet getransporteerd worden is een belangrijk onderdeel van de regels en strategieën.

Als we dat meewegen kan het zo zijn dat we op basis daarvan noodzakelijk werk toestaan en de rest verbieden.

Het te eten krijgen is naast die gezondheidszorg en hulpverleners toch waar het om draait.

 

Boris Johnson heeft fout gehandeld was net op ARD Europa, omdat het te lang helemaal niks doen een half miljoen doden zal opleveren volgende maand met dat rotte zorgstelsel van hun.

 

 

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Italïe heeft men gekozen voor een lockdown, hier in Nederland niet, dus een staaltje appels en peren. Creperen, ellendig omkomen, is er ook een leuk omkomen? Er zijn er die pretenderen van alles te weten van een pandemie, met de gevolgen wil niemand lastig gevallen worden.

Citaat: Tijdens een crisis is er geen tijd voor deliberatie en weloverwogen keuzen. Toch moeten er lastige keuzen worden gemaakt met schrijnende gevolgen. Mensen die normaal gesproken voor medische zorg in aanmerking komen, zullen deze door schaarste op de intensive care niet ontvangen. Daarom is het van groot belang om een protocol klaar te hebben liggen waarin ethische afwegingen voor rechtvaardige selectie van patiënten expliciet worden genoemd.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die selectie is altijd onrechtvaardig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De cijfers van vandaag zijn zojuist bekend geworden.

43 patiënten overleden,  573 nieuwe patiënten, in totaal 4204  positief geteste personen

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

4 minuten geleden, ceesv zei:

Die selectie is altijd onrechtvaardig.

Maar die selectie is van alle tijd en ook al altijd aanwezig geweest.

Mijn oom heeft altijd op de ambulance gereden en vertelde altijd dat als er een ongeval is met een jonge en oudere bestuurder met gelijke verwondingen dat dan de jongere als 1e met de ambulance worden afgevoerd en dat de oudere moet wachten op de volgende ambulance.

Dus zo nieuw is het niet.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedenk dit eens:

 

Je beland als 45 jarige in het ziekenhuis.  Hier ligt ook de doodzieke prinses Beatrix.  Allebei hebben jullie beademing nodig.

Er is slechts één toestel ter beschikking.  Wie zal het toestel krijgen denk je?

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Italië heeft lang gewacht met een lockdown...

 

Ik heb trouwens de gratis app NL Alert wèl aanstaan, want het is wel plezierig een waarschuwing te krijgen als ergens in de omgeving een gifwolk vrijkomt o.i.d.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het uit de weg kunnen gaan van een selectie, dat is pas rechtvaardig, maar dat station  zijn we al voorbij. Ik ben bang dat een keuze voor 3 scenario´s een status quo oplevert. Zo even in Buitenhof 2 professionals aan het woord gehoord, beide onderstrepen, dat ze de uitkomst en effecten van deze crisis niet kunnen overzien. Vermoedens die bewaarheid worden, daar zitten we op te wachten, de tijd is hier de scheidsrechter. En kom nu niet meteen de geloofwaardigheid of expertise van die mensen afbreken. Een aantal van de respondenten reageren met een stelligheid, die doet vermoeden dat ze ergens een leerstoel bezetten. Het niveau in aanmerking nemend moet die leerstoel de plee zijn.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit stopt niet. 
mensen staan hersenloos met hun facebookmentaliteit te klappen voor zorgverleners en gaan doodleuk naar marktjes en het strand..

🤪

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in Spanje moeten we nu binnen blijven tot 15 april, naar de supermarkt mag wel maar niet met z'n 2en, verder mag je wel naar je werk toe, tanken, apotheek, hond uitlaten.

Afgelopen vrijdag inkopen gedaan, alles is voldoende aanwezig. Bij binnenkomst wordt je boodschappenkarretje schoongeveegd, voor 85% heeft iedereen een mondkapje op, en iedereen draagt handschoenen. Hier liggen zo wie zo altijd van die plastiek handschoentjes bij de groenten en fruit.

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...