Ga naar inhoud


Mike Radio een piraat of erkend station?


astro iris

Aanbevolen berichten


Nee, hij krijgt van mij wat fatsoenlijks. 

Ik kreeg ook een donders mooie universeelmeter van mijn pa. Maar die was geen lang leven beschoren. Binnen enkele dagen was ie al in rook opgegaan. 

Ik heb zelf 2 dochters en die intereseerden zich niet voor techniek. 

Daarom ben ik blij dat ik nu een kleinzoon heb. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-11-2020 om 17:54, Drs. IJzerbout zei:

 

Toen ik 10 jaar oud was kreeg ik voor mijn verjaardag een doos met electrische spulletjes.

Daar zat in een paar rolletjes draad, lampjes, belletje en een paar schakelaars en een 4,5 volt platte batterij.

Ik was er dolgelukkig mee. Was er uren mee aan het knutselen.

Zo begon het bij mij.

Goed solderen heb ik van mijn vader geleerd. Dat was een jaar of 2 later denk ik.

 

 

Toeval bestaat niet, maar zo´n doosje was ook wel zo´n beetje mijn begin. Met 2 zelfgemaakte drukschakelaartjes uit een conservenblikje geknipt, 2 lampjes, een batterijtje en wat lichtsnoer kon je morse overseinen. Zelfs nog een spreekbeurt over gehouden op de lagere school met live demo ;)

2 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Daar gaat ie niet van kapot.

Eerder spanning gemeten terwijl ie op stroom stond.

 

Gewoon op stroom zetten en de pennen in het stopcontact steken, succes gegarandeerd ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De hoofdreden waarom universeel meters defect raken en beginnen te roken is......

 

Uitlenen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In het beste geval ongeveer 380 Volt.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, kiekiek zei:

Gewoon op stroom zetten en de pennen in het stopcontact steken, succes gegarandeerd

 

Bij een Fluke vliegt dan gewoon de zekering je om de oren. Maar dat zijn geen goedkope zekeringen. Voor de prijs van een zekering koop je minstens één universeelmeter die met veel liefde in elkaar gestampt is in Chinky land.

 

aangepast door Michel
Geen links naar verkoop websites!

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-11-2020 om 07:29, jeevanhoof zei:

In die opstelling was 100 W toch niet toegelaten volgens mij.

 

Het ging eerder naar de 50 W.

Interessant tekstje aangaande de herkenning van vrije radio destijds:

https://vrijeradio.be/vrije-radio-legalisatie.php

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmm interessante link.

Er staan bekenden bij en radio"s waar ik plaatjes heb mogen draaien.

 

Spijtig dat er weinig vrije radio's uit mijn streek worden besproken en waar ik ook jaren muziek heb mogen draaien.

Zoals, Mi Amigo uit Laakdal, Ritmo uit Averbode of Palermo uit Diest.

Toch ook grootte namen uit de jaren 80 en 90.....

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-11-2020 om 13:56, ceesv zei:

In het beste geval ongeveer 380 Volt.

 

2 stopcontactenj in serie? Als je de nul van het ene stopcontact met de fase van het andere stopcontact doorverbindt om ze in serie te zetten dan denk ik toch wat minder dan 380 volt.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
3 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

2 stopcontactenj in serie? Als je de nul van het ene stopcontact met de fase van het andere stopcontact doorverbindt om ze in serie te zetten dan denk ik toch wat minder dan 380 volt.

 

Op 6-11-2020 om 13:56, ceesv zei:

In het beste geval ongeveer 380 Volt.

 

Pst......

 

"in het beste geval"  ..........

De stopcontacten zijn aangesloten op 2 verschillende fasen.......

 

(En alleen wanneer je de "Nul" van die 2 stopcontacten met elkaar doorverbindt.)

(Is niet eens noodzakelijk, maar je krijgt daardoor de optische indruk 2 stopcontacten in serie te zetten.)

In alle andere gevallen zal er een ontoelaatbaar hoge stroom gaan lopen en de beveiliging de stroomkring onderbreken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...