sattviewer Geplaatst: 11 februari 2020 Geplaatst: 11 februari 2020 Hallo, Ik ben aan het experimenteren om een DM800 in te richten met een nieuwere image (openpli 4 of 6). Vanwege het beperkte flash geheugen boot ik de image van USB. Dit werkt uitstekend, en plenty geheugen vrij. Nadeel is alleen dat er continue naar/van de USB stick wordt geschreven/gelezen (logisch uiteraard). Om "wear out"van de USB stick te voorkomen, zou ik het schrijven willen minimaliseren. De syslog en OSCam logfile heb ik al uitgeschakeld. De stick is nu redelijk rustig, maar bij een foutmelding (b.v. tune fout) wordt er toch nog naar USB geschreven (bij OSCam zelfs elke seconde). Weet iemand of Openpli ook ergens een log file heeft, en hoe dit te onderdrukken?
Tonskidutch Geplaatst: 13 februari 2020 Geplaatst: 13 februari 2020 Heb jaren lang met een dm800 gewerkt, dus ik zie niet de noodzaak van dat werken met een USB stick als extended flash. maar het schrijven naar USB kun je in dat geval helemaal niet beperken, dus gewoon wachten tot die 100.000 maal opgebruikt zijn The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen