Ga naar inhoud

basic vragen van een beginner

hcfreak

Aanbevolen berichten

Ik was gewend van mijn oude (door Mimisiku vervloekte! 😃) CD M7 tuner een bericht te zien dat ik op een zender afgestemd had waarvoor ik geen abo had.

Dit kom ik niet tegen met mijn VU+ Openpli (waar ik overigens erg tevreden over ben)

Mijn vragen: hoe zie ik dat ik geen beeld heb omdat ik niet betaald heb en hoe zie ik dat ik geen beeld heb omdat de zender om dat moment niet uitzend

(dit laatste wellicht omdat je dan geen blauwe balk ziet als je de pijl onder de OK knop op je remote klikt)

Afstemmen mislukt krijg je alleen te zien als je zender lijst niet in orde is of ook door slechte ontvangst condities (zware storm)?

bij voorbaat dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk kan je dat niet zien.

Eventueel aan de EPG of door een plugin te installeren die de bitrate meet, als die nul is, dan wordt er niks uitgezonden.

'Afstemmen mislukt' dan is er geen signaal doordat je schotel niet goed staat of een andere technische storing, doordat het te hard regent o.i.d. of omdat de transponder niet meer gebruikt worden (zenders verhuisd dus).

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat een zender niet in je abo zit weet je zelf eigenlijk ook wel :)

Er zou een plugin gemaakt moeten worden die reageert op de 90 02 reply. 

Je kunt gewoon die zenders wissen die niet in je pakket zitten..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Mimisiku zei:

Dat een zender niet in je abo zit weet je zelf eigenlijk ook wel :)

Tja... niet altijd. Je kan in de zenderlijst niet zien of het om een gecodeerde zender gaat of niet (ik zie het toch niet in VTI) en dat zou al veel problemen oplossen.

Ik was het ook gewoon vanuit mijn Technisat dat je wat meer informatie kreeg... maar goed, het is geven en nemen in het leven.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk kun je wel, je eigen zenderlijst maken of zo sorteren dat je heel zeker weet dat het jou zenders uit je geabonneerd pakket zijn die licht geven.

ma'ja als je niet over de mogelijkheden nadenkt en alles uit de feed plukt aan zogenaamd populaire zenderlijsten moet je elders klagen

Op 8-1-2020 om 18:46, Sprietje zei:

Volgens de site van Canal Digitaal kun je op dit moment uit 11 pakketten kiezen:

- Vol                                      € 11,95 / maand
- Bomvol                              € 14,95 / maand
- Basis HD                            € 15,00 / maand
- Familie HD                         € 18,00 / maand
- Entertainment HD             € 20,00 / maand
- Riant                                    € 19,95 / maand
- Rijk                                       € 24,95 / maand
- Royaal                                 € 34,95 / maand
- Op vakantie Basis              € 15,95 / maand
- Op Vakantie Flex 6             € 20,00 / maand
- Kies Op Vakantie Flex 3    € 25,00 / maand

Dus je kunt ook bouqetten aanmaken en desbetreffende zenders uit je abo daarin plaatsen

aangepast door Tonskidutch

Rock The Casbah

Rachid Taha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Tonski... Ik begrijp dat eigenlijk niet van die zenderlijsten die men in zijn ontvanger plakt...

Het zou niet eens in mijn hoofd opkomen om dat op die manier te doen... je wil toch altijd je eigen volgorde handhaven, en je wil de zenders in je lijstje die jij zelf erin wil hebben...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren bedankt ik ben een stuk wijzer geworden!! Thx !!

Ik begrijp het:  "geven en nemen" dat is duidelijk.

Ik weet natuurlijk goed welke zenders er in mijn abo zitten, maar zou voor mij onbekende zenders (waarvan ik niet weet of die gecodeerd zijn) dat willen kunnen zien.

Maar zoals gezegd: geven en nemen (oftewel even wennen) De blauwe balk wijst er niet op dat er uitgezonden wordt op de zender die je gevonden hebt begrijp ik? 

Afstemmen mislukt als melding kan diverse oorzaken hebben ook handig om te weten nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens kun je ook in VTi zien of een zender gecodeerd is. Net als bij OpenPli. Bij de Atile skin staat het ook standaard aan...

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Mimisiku zei:

Bij de Atile skin staat het ook standaard aan...

Bedoel je dat je het bij de normale, standaard skin ook ergens kan aktiveren?  Ik zal er eens wat grondiger naar op zoek gaan.... tenzij iemand de oplossing zo weet ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

afhankelijk van welke skin je/jullie gebruikt/gebruiken is de aanduiding van "de gecodeerde zender" mogelijk

dan staat een icoontje in de "info bar" die meestal als chipcard weergegeven wordt 

een en ander is ook bij uitgebreide skins configureerbaar

maar dat is niet hetzelfde als "alleen" de zenders uit JOUW ABO tonen in de zenderlijst

want ook alle andere gecodeerde zenders krijgen een dergelijke aanduiding daar ze gecodeerd zijn

er is overigens ook de mogelijkheid om je eigen skin aan te passen

op vuplus-support staat een ellenlange draad met uitleg en aanwijzingen om je skin te personaliseren

Rock The Casbah

Rachid Taha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt. De enige oplossing daarvoor zou een nieuw te schrijven plugin zijn. Eentje die door de kanaallijst 'zapt' en b.v. de Live-Log van OScam uitleest en zoekt/filtert op de tekst 'not found' o.i.d.

Maar met een beetje huisvlijt kom je er ook wel. Gewoon vanaf kanaal 1 zappen en kijken of je beeld krijgt. Iedere zender die géén beeld geeft gewoon uit je boeket verwijderen. Leuk klusje voor een regenachtige dag. Eenmaal alle zenders afgelopen, lijst met DreamEdit o.i.d. bewaren op je PC/Laptop/NAS/Cloud. En even een full backup maken voor 'future reference'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik  dacht al dat het icoontje onderin een smartcard moest voorstellen en gecodeerd betekent (stond er vanaf het flashen al bij evenals andere symbool icoontjes) . Dus ik weet mijn weetje. Voor mij hoeft het niet ingewikkelder.

Ik kan toch al vooruit want ik heb al mijn CD zenders (Family HD pakket) toch al bij elkaar staan dat ging automatisch (maar volgens een van bovenstaande, voor zover ik er dan chocolade van kan maken een beetje dom (of heel dom). Ik ben tevreden en op een regenachtige dag ga ik me wel er verder in verdiepen. Thanks 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat oranje smartcard icoon op het display en het symbool wat ook in de infobar staat  is me bekend...

Maar dat sta je al afgestemd op het betreffende kanaal...

Mijn vraag was eigenlijk of je die informatie in de zenderlijst zelf al kon zien... bv door een symbooltje van een $, of een hangslot of een smartcard...  zo kende ik het van al mijn vorige niet-linux ontvangers, en dat was eigenlijk wel handig als je een (nieuwe) transponder inleest... dan zie je gelijk of het zien heeft de zender te proberen bekijken of niet.

Maar het is uiteindelijk geen echt probleem, ik ben er intussen wel wat aan gewend geraakt... 

aangepast door Sverige

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha...  niet echt... 1½ jaar geleden om precies te zijn.

Ik kocht mijn VU+ in de zomer van 2018... tot die tijd had ik mijn Technisat, die altijd uitstekend presteerde.

Ik wil hiermee niet zeggen dat ik spijt heb van de vu+... helemaal niet, maar zoals verwacht was Technisat wel de meest gebruiksvriendelijke receiver die ik ooit gehad heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...