Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Wellicht een leuk topic: wie heeft welke planeten gezien?

Op het moment is Venus zeer goed zichtbaar met het blote oog. In de avondschemer van 18:40 – 21:39 op 31 graden boven de horizon richting WZW.

hemel_vannacht_planeten.png

Zichtbaarheid van Mercurius, Venus, Mars, Jupiter en Saturnus met het blote oog.

aangepast door kiekiek

Geplaatst:

een maand geleden was Venus en Jupiter heel goed zichtbaar 'ochtends

deze maand heb ik er echt niet zo op gelet (wegens de wolkendichtheid)

een andere  link is https://www.space.com/16149-night-sky.html

voor de stargazor

Mr. Blue Sky

Electric Light Orchestra

Geplaatst:

p.s.

als lichtende ster nemen wij het waar aan de hemel, ofschoon het de planeten zijn van ons zonnestelsel

( ben overigens wel benieuwd of ik de betelgueze ster zal zien exploderen als supernova tijdens mijn levensdagen)

Mr. Blue Sky

Electric Light Orchestra

• Moderator
Geplaatst:

Die staat op 642,5 lichtjaar afstand, en kan daarom al jaren geleden geëxplodeerd zijn.😁

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Op 22-2-2020 om 14:22, ceesv zei:

Die staat op 642,5 lichtjaar afstand, en kan daarom al jaren geleden geëxplodeerd zijn.😁

Ja, en dat maakt het spannend of Tonskidutch dat kan zien. Ik ben ook benieuwd. Zou zoiets wel willen meemaken.

Maar als Betelgeuze verdwijnt kan Orion de boog niet meer spannen om op de Plejaden te jagen.....

Geplaatst:

Hete vinger werk.

Zo'n zware zwabberster gaat ploffen maar men heeft alleen wat theorien over op welk punt in de cyclus.

Maar Venus weer mooi in het westen en Sirius van de Kleine Hond pal in het zuiden als 2 blikvangers.

Betelgeuze ook prima te zien en stelt idd. weinig voor van hoe ik hem ook ken. Of is het een haar, gezien de wisselvalligheid?🤔😁

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

• 1 maand later...
Geplaatst:

Waarschijnlijk dan ook wel interesse in een schitterende bbc documentaire: 30 jaar Hubble. Bij zappen zag

ik een deel., de herhaling neem ik op

bbc2 wo aanstaande 0030 - 01.30 NL tijd.

• Like 1
Geplaatst:

Wat is die extreem heldere ster vlak boven de maan zo vroeg in de avond? 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Geplaatst: (aangepast)

Venus

Met een verrekijker kun je z'n schijngestalte zien. Een sikkel, net als de maan. Hij is vannacht op z'n helderst.

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...