Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Volgende week volgen nog kansen , alhoewel Neowise stilaan begint te verzwakken, echter door hogere stand aan de hemel, nu beter te zien.  Het ISS is ook nog tot einde van de maand te zien.

Geplaatst:

Vanavond eindelijk wat meer te zien maar geen NEOWISE kunnen vinden. (moet dan over de stad kijken en daar waren slecht een paar vage sterren te zien)

Wel een vreemd verschijnsel in zuidelijke richting en hoog in de lucht (zeg maar onder een hoek van 20 graden vanuit recht omhoog)

Om 23.52 uur plots 4 flitsen, dus geen strepen oid. maar gewoon duidelijk waarneembare flitsen.

Ik dacht eerst aan een vliegtuig maar die zou dan wel erg hoog vliegen en ook rondom waren gewoon sterren te zien dus er waren geen wolken en dan had je hem ook verder moeten kunnen volgen.

Ik had het idee dat het op satelliet hoogte of hoger moet zijn geweest maar zag ook geen satelliet, wel wat later die verdween er in in zuid zuid westelijke richting ( rond de 200 graden)

Nog even gewacht maar het bleef bij deze 4 flitsen en ook in een groter gebied verder niets te vinden.

Al wel gezocht maar kan er nog geen verklaring voor geven.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

• Moderator
Geplaatst:

Ruimtestofjes die in de dampkring verbranden/exploderen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Daar hou ik het ook op. Als ze in je richting binnenkomen zie je alleen maar een flits en geen streep.

Was hier met Neowise ook knudde rond die tijd; nevelwolken in die richting en ik had geen zin om er om half 2 nog eens naar te gaan kijken. Heb mooiere gezien.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:
18 uren geleden, astro iris zei:

Die flitsen heb ik ook gezien, maar van mij was het meer zw richting. Om welk uur was dat? van mij was het tussen 23.30 en middernacht.

Ik heb er extra op gelet en het was om 23.52 ze leken alle 4 ook op dezelfde plek te zien, dat was ook de reden dat ze opvielen want normaal is het een vliegtuig maar die beweegt en dat gebeurde nu niet.

Ik heb nog gewacht tot 00.18 maar er gebeurde verder niets alleen dan de satelliet die uit het noorden kwam en meer richting het zuiden verdween.

Denk dat ik met de omgeving Almelo een heel stuk noordelijker zit en dat jij ze daarom meer ZW hebt kunnen zien.

ik heb wel vaker meteorieten zien vallen maar nog nooit op deze manier.

het leek net alsof er iemand heel hoog in de lucht even de flits gebruikte die iets rood nagloeide

Geplaatst:

Een dampkring is ca 1000 km dik, dus nog ver van je bed. Laat de sterren maar doen, als je er ooit geraakt, dan heeft het zolang geduurd( kunstmatige winterslaap) zodat je gek bent geworden of de grootste teleurstelling(rip)

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Geplaatst:
5 uren geleden, gerrit B zei:

Ik heb er extra op gelet en het was om 23.52 ze leken alle 4 ook op dezelfde plek te zien, dat was ook de reden dat ze opvielen want normaal is het een vliegtuig maar die beweegt en dat gebeurde nu niet.

Ik heb nog gewacht tot 00.18 maar er gebeurde verder niets alleen dan de satelliet die uit het noorden kwam en meer richting het zuiden verdween.

Denk dat ik met de omgeving Almelo een heel stuk noordelijker zit en dat jij ze daarom meer ZW hebt kunnen zien.

ik heb wel vaker meteorieten zien vallen maar nog nooit op deze manier.

het leek net alsof er iemand heel hoog in de lucht even de flits gebruikte die iets rood nagloeide

Ooit eens gelezen dat je soms punt meteorieten kunt zien. Normaal maken ze een spoor, maar indien die echt in jouw richting komen dan is het gewoon één flits dat je ziet. Maar het rare is dat het er vier waren.

Geplaatst:

Valt wel mee. Met een in 4 stukken gebroken meteoor heb je 4 flitsen.

Het wordt gekker als ze een minuut na elkaar op dezelfde plek verschijnen.

Geplaatst:

Ik zag zonet op de Spaanse televisie dat heel wat mensen Saturnus hebben kunnen waarnemen, inclusief de ringen. 

Toevallig iemand van jullie deze planeet ook gezien vannacht?

Geplaatst:
9 minuten geleden, minplus zei:

Valt wel mee. Met een in 4 stukken gebroken meteoor heb je 4 flitsen.

Het wordt gekker als ze een minuut na elkaar op dezelfde plek verschijnen.

Hier zat telkens maar een paar sec tussen met denk ik de langste tijd hooguit 10 sec.

1 minuut geleden, stevenvc19 zei:

Ik zag zonet op de Spaanse televisie dat heel wat mensen Saturnus hebben kunnen waarnemen, inclusief de ringen. 

ben vannacht nog wel naar de andere kant van de stad gereden om Neowise te zien omdat het aan onze kant vrij helder was.

Aan de andere kant aangekomen bleek dat je daar naar het NW maar enkele sterren kon zien en die waren zo zwak zichtbaar dat ik ze zelfs niet zichtbaar op mijn camera kon krijgen.

Geplaatst:
31 minuten geleden, stevenvc19 zei:

Noop, heb geen telescoop.

Geplaatst:

@all

de komeet heb ik in elk geval kunnen waarnemen gisteren vroeger en dus ook iets hoger aan de hemel dan verwacht.

In Duitsland - Stuttgart heeft trouwens het ISS een golf van UFO meldingen veroorzaakt. Ook grappig Unidentified terwijl ze er zoveel euro's aan bijdragen!

Mr. Blue Sky

Electric Light Orchestra

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...