Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
4 hours ago, luisteraar said:

Afgelopen vrijdag hoorde ik bv dat iemand op de Canarische  eilanden was

en kon met zekerheid vertellen dat hij van uit het hotel zuid Amerika gezien heeft.

Dat moet ook wel kunnen als India op de verwachte plek wil liggen. Anders wordt het veel te krapjes op de aardschijf.

Alexa open mijn koelkast en stook de bbq op 250 graden.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Geplaatst:
Op 1-3-2020 om 11:26, Psychosammie zei:

Yep, naast die bijbel van jou!

Ja dat kan, net als veel wetenschapsboeken, die kunnen er ook bij.

Vaak is wat toen of nu als waarheid werd/wordt gezien over 100 jaar behoorlijk achterhaald.

Maar goed, vanuit een boekenkast kun je ze altijd nog raadplegen als wijsheidsliteratuur.

Bovendien is een platte aarde niet geheel onzin. Door de rotatiesnelheid van de aarde is de lijn van pool tot pool korter dan de lijn in het baanvlak.

Zo hebben zelfs sprookjes nog een kern van waarheid.

Geplaatst:
Op 29-2-2020 om 15:19, Mojo zei:

Nou Penthe, dat is wel een heftige uitspraak. Laten we het er op houden dat zij niet verder kijken dan hun neus lang is want daar zit de smartphone voor.

Toch heeft Penthe wel gelijk. Je ziet dat mensen steeds oppervlakkiger worden. ( niet platter....)Men springt van hype naar hype, maar neemt niet de moeite om eens dieper over zaken na te denken. Al was het maar dat je met een zatte kop bij een kampvuur zit na te denken over een platte aarde, dan gebruik je je hersens tenminste nog.

Geplaatst:
21 uren geleden, astro iris zei:

ik vraag me af als bijvoorbeeld het ISS voorbij komt en één uur half later nog eens, hoe zij dat dan verklaren? Via de rand naar onderkant en zo terug naar de bovenkant? Pfff dat ik me nu daarmee bezig moet houden, na meer dan 50 jaar amateur astronomie.

Als het ISS inderdaad na een half uurtje alweer voorbij komt, ja dan moet de aarde wel plat zijn en neemt het ISS een kortere route. Of ze moeten aan het stoeien zijn met de stuurraketten.

Geplaatst:
11 uren geleden, ceesv zei:

Die pannenkoek aanhangers mogen mij dan verklaren hoe een maansverduistering werkt wanneer de aarde geen bol is.

Dan passeert een ander pannenkoekachtig object haaks op het aardse baanvlak tussen aarde en maan in.

Waarbij de maan dan dus ook een pannenkoek is die haaks op ons baanvlak staat, bedenk ik me ineens.

Goed, uiteindelijk werkt de zwaartekracht wel zo dat een sterrenstelsel wel een pannenkoek wordt, als de boel maar genoeg uitdijt en snelheid krijgt.

Geplaatst:
8 uren geleden, luisteraar zei:

De aarde wordt altijd platter door de centriputale kracht de diameter op de evenaar neemt maar toe

Ooit is de aarde plat 🤥

Ik had juist begrepen dat de aarde steeds langzamer om zijn as draait, waardoor dat effect minder wordt. Wel raar dat dan de maan steeds verder van ons afdrijft. Je zou verwachten dat beide objecten dan gezamenlijk zouden samenstollen tot een object op het gezamenlijk zwaartekrachtpunt.

Zowaar een serieuze opmerking!

Geplaatst:
5 uren geleden, Sprietje zei:

Wat een onnozel onderwerp: Is de wereld plat of rond.
Ik begrijp al helemaal niet dat er mensen zijn die reageren op dit onderwerp.
Het kan niet anders dan dat dit mensen zijn die zich sterk vervelen.
En dan moet je na gaan, het is nog niet eens komkommertijd.

En ook Sprietje reageert.....dus reken je maar onder hen die zich sterk vervelen.....

Ach, weet je wat het is: Ik lees de forumonderwerpen altijd van boven naar beneden. Dan komt dus eerst dit off topic geneuzel, en dan pas het echte werk.

Ik ben echt niet elke dag op het forum om steeds in te gaan op elke technische vraag. Soms kan ik de vragensteller niet helpen, soms is het antwoord al gegeven.

Een dubbele bijdrage van mij zou dan storend werken. Wanneer ik alleen de serieuze onderwerpen zou doornemen zouden er maanden voorbij kunnen gaan, voordat ik wat zinnigs kan toevoegen. Juist de off topic bijdragen raken onderwerpen waar ik ook kennis van heb, soms meer dan van het satellietgebeuren.

En ja, dit topic is echt een onzintopic om uit het werk even op door te ouwehoeren.

Blijkbaar had de topicstarter hier behoefte aan.

Geplaatst:
5 uren geleden, luisteraar zei:

Ach we zijn allemaal mensen en maken graag grapjes.

Spelbrekers is een ander slag mensen die mij niet aanstaan.

Ik ga graag vrijdags naar de kroeg en kom thuis met

buikpijn van het lachen en goede zin.

Afgelopen vrijdag hoorde ik bv dat iemand op de Canarische  eilanden was

en kon met zekerheid vertellen dat hij van uit het hotel zuid Amerika gezien heeft.

Ja dat kan. Als de aarde plat is en het hotel heel hoog, dan kun je helder zicht hebben op Zuid Amerika.

• Moderator
Geplaatst:

En een beetje hulp van luchtspiegelingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
49 minuten geleden, Alziendoog zei:

En ja, dit topic is echt een onzintopic om uit het werk even op door te ouwehoeren.

Blijkbaar had de topicstarter hier behoefte aan.

Was helemaal niet mijn bedoeling, was gewoon een nieuwsitem dat ik wilde aankaarten, nooit gedacht dat dit zo'n moppentapper zou worden.

Geplaatst:

Ik heb liever wafels dan pannenkoeken !! :shocked:

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst:

Nog meer liefhebbers van de spek/kaas pannenkoeken met wat stroop? 😍

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Geplaatst:

Is een pannenkoek wel plat ? die heeft toch een dikte

Zo is de aardbol ook niet rond omdat die bij de evenaar een grotere diameter heeft.

Dus een plat gedrukte bol

Conclusie de aardbol is plat en een pannenkoek is platter 🥰

Geplaatst: (aangepast)

Liever een pannenkoek tegen mijn voorgevel , dan een koekenpan tegen mijn achtergevel :ph34r::D

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...