Ga naar inhoud


Einde FM zenders in Nederland nadert?


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Vandaag is er een commissie benoemd, die gaat inventariseren wat er moet gaan gebeuren na het aflopen van de vergunningen op 1 september 2022.

 

Naast het versoepelen van de voorwaarden staat ook de mogelijkheid open voor het afschakelen van de fm zenders.

Er bestaan tegenstrijdige belangen bij het verdelen van de frequenties.

In de loop van dit jaar zal het advies college verslag uitbrengen aan de staatssecretaris.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ga er geen traan om laten, opheffen of proberen de frequentie´s door te verkopen aan een nieuwe commerciële debiel, levert het nog wat op. Sinds Thierry B en consorten, heeft de intellectuele onbenul tegenwoordig een monopoly op het uitkramen van, vult U maar in. Met het opheffen van de FM band, voorkomen we in elk geval de mogelijkheid, dat a-culturele proleten, de ether vervuilen. En als ze al een machtiging weten te bemachtigen stel ik voor dat ze onvindbaar zijn op de FM-band.

aangepast door waterpas
verbetering
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, ceesv zei:

Naast het versoepelen van de voorwaarden staat ook de mogelijkheid open voor het afschakelen van de fm zenders.

Er bestaan tegenstrijdige belangen bij het verdelen van de frequenties.

1 feitelijk is dat hoe men altijd om de brei heen draait om een zo hoogst mogelijke opbrengst te genereren

2 zeg je dat het weg gaat, de FM frequenties, dan komen er nieuwe initiatieven, dan kan de overheid aan iets wat niet gebruikt wordt toch weer iets gaan verdienen

3 en de commissieleden zijn natuurlijk allemaal onderlegd in schuiven en beleggers vinden

 

Hoe moet je van niets toch geld genereren?

Je zegt in eerste instantie altijd, dat "goed" is van mij.

We gaan onderzoeken hoe het gebruikt kan worden en benoemen een commissie.

En wil je het gebruiken mag je licenties huren voor het FM gebruik maar alsmede voor het energieverbruik om die frequentie in de lucht te houden die jullie huren vangen we ook nog even van jou.

Die het FM station willen luisteren gaan we ook nog even belasten.

 

FM bestaat niet, totdat je het in de ether brengt.

Faciliteren is waar het geld mee verdiend wordt.

 

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ik dit topic lees krijg ik zin om mijn 3 meter zendertje weer eens aan te sluiten.😁

Het toeval wil dat ik deze weer eens vond op zolder die ik van de week aan het uitruimen was.

 

..ik kan niet wachten tot deze band wordt opgedoekt.😄😄

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, kiekiek zei:

Waarom nog naar de FM luisteren, terwijl via internet radio honderdduizenden radiostations zijn binnen te harken?

Heel simpel antwoord: Vanwege het binnen handbereik hebben van FM ontvangstapparatuur.

 

In mijn geval twee: De wekkerradio en de FM tuner in de bestelwagen van mijn werkgever.

 

Wat moet ik in die gevallen met Internet radio? Streamen van de smartphone die ik niet aan mag raken tijdens het rijden? En data gebruiken van de zakelijke bundel? Denk het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het uitfaseren van FM zenders is vooral energiebesparing maar hoeveel is dat? Aan de andere kant: Omdat er nog ontzettend veel FM radio's in omloop zijn en de frequenties niet voor andere toepassing(en) gewild zijn veroorzaakt versneld uitzetten milieuschade doordat deze radiotoestellen elektro schroot worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, OFDM zei:

Aan de andere kant: Omdat er nog ontzettend veel FM radio's in omloop zijn en de frequenties niet voor andere toepassing(en) gewild zijn veroorzaakt versneld uitzetten milieuschade doordat deze radiotoestellen elektro schroot worden.

 

Uiteindelijk zal de FM-band wel verdwijnen om volledig plaats te maken voor DAB + voor mobiel gebruik en internet radio voor thuisgebruik.

 

@drz: leuk dat je die nog hebt, alleen zal je niet veel luisteraars hebben of het zou je om dx-en gaan ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het nieuwsfeit is toch echt niet wat afgesproken was en of er...bla bla

Maar dat men NU weer een commissie is heeft benoemd.

Omdat iemand het erdoor heeft gelobbiet dat er een tegenstrijdig belang is en belangrijke mensen daarover moeten gaan nadenken.

Wie wat waar? FM ging toch tegen de vlakte?

Ja geef me de koekoek elke positie innemen in economisch relevante vraagstukken heeft tegenstrijdige belangen

 

aangepast door Tonskidutch

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Einde FM, maar wat doe je dan met al die lokale zendertjes die geen geld hebben voor DAB+? akkoord via internet en al degene die geen internet hebben?  Laatst hier in het nieuws dat bijvoorbeeld in België de RVA (Rijksdienst Voor Arbeidsvoorziening), 1 op 10 werkzoekende niet kan bereiken omdat ze geen internet hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...