Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wie kan mij vertellen hoe ik de SOLO2 (2 jaar geleden gekocht) kan benaderen via mijn computer ? Ik heb een Wifi-netwerk met Netgear adapters die via de stroomdraden infoamtie doorspelen. Ik heb op de SOLO in de USB poort een USB adapter van TPLink gestopt. De Solo herkent het netwerk maar het ik krijg het niet voor elkaar een verbinding met het netwerk te maken. De netgear adapers hebben namen en gebruiken wachtwoorden. Ik heb niet kunnen ontdekken hoe ik bij de SOLO het wachtwoord kan intypen.

Geplaatst:

in je router kijken en daar bij instellingen een NIEUWE wifi verbinding toestaan

als die dan verbonden is weet je router dat en kun je het weer uitzetten in de instellingen van de router

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Ik heb een vergelijkbare opstelling (ook in Frankrijk), en  kan prima met mijn windows10 PC naar de Solo2.

Mijn Solo2 is met een netwerkkabel verbonden met mijn router (Neufbox6 van SFR).

Mijn PC staat elders in mijn huis en is met een netwerkkabel verbonden met mijn Netgear PLW1000 Powerline adapter. Bij deze bekabelde verbinding hoef je geen wachtwoord te gebruiken voor de powerline adapter.

In mijn router heb ik een vast IP adres gekozen (101, buiten de DHCP reeks) om altijd met hetzelfde IP adres te kunnen werken (bijv. met Dreamset en DCC).

Vraag van mijn kant: heb je wel internet-toegang op je Solo2 (bijv om updates binnen te halen)?

KPN Box 12 glasvezel

Geplaatst:
3 uren geleden, Toontje zei:

De Solo herkent het netwerk maar het ik krijg het niet voor elkaar een verbinding met het netwerk te maken

dat lijkt eerder op de problematiek die ik beschreef omdat de router niet zomaar een nieuwe verbindingen toestaat van elk apparaat

is ook onveilig als die dat wel zou doen

maar het kan zijn dat die powerline adapters inderdaad ook roet in het eten gooien als die in de DHCP range zitten

Second Life

Mungo Parker

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...