Ga naar inhoud


Ik zoek een buis met over de hele lengte een sleuf.


Con

Aanbevolen berichten

Mussen zijn intelligente en stoutmoedige vogels, men kan ze verjagen met een tuin uil, die wordt al ingezet met succes bij fruitbomen.

Hij heeft een holografische uitstraling en de vogels komen dan niet in je tuin, erger dit schrikt ze af.

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Stukje RVS-verstaging van 2mm, bij elke watersportwinkel te koop. Maak een lange lus en hang daar het "gordijn" tussen. Of neem een ijzerdraad als lus en dat spannen tussen de opening met 2 schroefogen.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben toch bang, dat ook al hang je de kettinkjes dichter bij elkaar, de mussen binnen komen. De kettinkjes zijn vrij lang en waaieren van onderen te veel uit. Dit gebeurt zeker als er veel wind staat.
Ik denk dat je aan de onderzijde ook zo'n buis moet maken zodat de kettinkjes dus in feite van boven en van onderen gepositioneerd blijven. De onderste buis (of welk profiel je ook wilt gebruiken) moet zeker 1cm van de vloer hangen. De kip die groot genoeg is en zijn kop op ongeveer 25cm hoog tussen de kettinkjes steekt, duwt de kettinkjes makkelijk uit elkaar om er door te kunnen, een mus die vlak bij de grond zit, krijgt dit niet voor elkaar.
Als je aan de onderzijde ook een buis maakt, is het niet nodig de kettinkjes dichter bij elkaar te hangen. Boven kun je dus behouden wat je nu hebt. Aan de onderzijde zou ik het profiel gebruiken wat Con 14 uur geleden liet zien.
Ik zou het kralengordijn wel iets breder maken zodat het links en rechts iets over de muur hangt en de onderste buis links en rechts 15cm over de muur laten vallen.
Mogelijk moet je links en rechts een ijzeren pin in de grond slaan dat als de kippen door het kralengordijn lopen, ze dit gordijn niet met de onderste buis niet te ver naar buiten kunnen duwen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer het is om mussen buiten te houden, dan weet ik een effectieve methode...

 

image.png.1ba1e3fea069070be7894854d855570f.png
 

...maar dan een actievere variant..😁
 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, gerrit B zei:

Zet er gewoon een deur in, geef die kippen een sleutel en leer hoe ze de deur moeten open.

Probleem opgelost 😙

Nee, het kan nog beter. De kippen laten chippen en zo'n kattenluik erin die door de chip open en dicht gaat.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, drz zei:

Wanneer het is om mussen buiten te houden, dan weet ik een effectieve methode...

 

image.png.1ba1e3fea069070be7894854d855570f.png
 

...maar dan een actievere variant..😁
 

 

Ik heb 2 katten, de één is lui, de ander komt alleen met muizen thuis...

 

 

1 uur terug, gerrit B zei:

Zet er gewoon een deur in, geef die kippen een sleutel en leer hoe ze de deur moeten open.

Probleem opgelost 😙

 

:)

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Sprietje zei:

Ik ben toch bang, dat ook al hang je de kettinkjes dichter bij elkaar, de mussen binnen komen. De kettinkjes zijn vrij lang en waaieren van onderen te veel uit. Dit gebeurt zeker als er veel wind staat.
Ik denk dat je aan de onderzijde ook zo'n buis moet maken zodat de kettinkjes dus in feite van boven en van onderen gepositioneerd blijven. De onderste buis (of welk profiel je ook wilt gebruiken) moet zeker 1cm van de vloer hangen. De kip die groot genoeg is en zijn kop op ongeveer 25cm hoog tussen de kettinkjes steekt, duwt de kettinkjes makkelijk uit elkaar om er door te kunnen, een mus die vlak bij de grond zit, krijgt dit niet voor elkaar.
Als je aan de onderzijde ook een buis maakt, is het niet nodig de kettinkjes dichter bij elkaar te hangen. Boven kun je dus behouden wat je nu hebt. Aan de onderzijde zou ik het profiel gebruiken wat Con 14 uur geleden liet zien.
Ik zou het kralengordijn wel iets breder maken zodat het links en rechts iets over de muur hangt en de onderste buis links en rechts 15cm over de muur laten vallen.
Mogelijk moet je links en rechts een ijzeren pin in de grond slaan dat als de kippen door het kralengordijn lopen, ze dit gordijn niet met de onderste buis niet te ver naar buiten kunnen duwen.

 

 

Met het nieuwe gordijn heb ik alleen nog maar diehards binnen, zo'n 2 tot 4.

Daarnaast moeten er ook ganzen naar binnen kunnen, onder vastzetten is

dan geen optie. Een Pommerse gans is toch gauw 30 cm breed,

de opening is 50 cm.

 

 

Ben nu aan het printen, één rail kost

8 uur printtijd , heb er 2 nodig.

Wordt vervolgd met foto's.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Con zei:

 

Ik heb 2 katten, de één is lui, de ander komt alleen met muizen thuis...

:)

Zo vreselijk herkenbaar!! 😂😂

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, drz zei:

Zo vreselijk herkenbaar!! 😂😂

 

En degene die regelmatig met muis thuis komt separeert

keurig de gal van de muis... gatver hoor ik haar mauwen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Con zei:

Met het nieuwe gordijn heb ik alleen nog maar diehards binnen, zo'n 2 tot 4.

Daarnaast moeten er ook ganzen naar binnen kunnen, onder vastzetten is

dan geen optie. Een Pommerse gans is toch gauw 30 cm breed,

de opening is 50 cm.

 

Dus toch een vorm van een kattenluik.

Zo'n ding wat je vaak in sciencefiction film zit met een diafragma vorm.

Is er dan een keer een 🐓 te langzaam dan kun je meteen kippensoep maken.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Sprietje zei:

Ik ben toch bang, dat ook al hang je de kettinkjes dichter bij elkaar, de mussen binnen komen. De kettinkjes zijn vrij lang en waaieren van onderen te veel uit. Dit gebeurt zeker als er veel wind staat.
Ik denk dat je aan de onderzijde ook zo'n buis moet maken zodat de kettinkjes dus in feite van boven en van onderen gepositioneerd blijven. De onderste buis (of welk profiel je ook wilt gebruiken) moet zeker 1cm van de vloer hangen. De kip die groot genoeg is en zijn kop op ongeveer 25cm hoog tussen de kettinkjes steekt, duwt de kettinkjes makkelijk uit elkaar om er door te kunnen, een mus die vlak bij de grond zit, krijgt dit niet voor elkaar.
Als je aan de onderzijde ook een buis maakt, is het niet nodig de kettinkjes dichter bij elkaar te hangen. Boven kun je dus behouden wat je nu hebt. Aan de onderzijde zou ik het profiel gebruiken wat Con 14 uur geleden liet zien.
Ik zou het kralengordijn wel iets breder maken zodat het links en rechts iets over de muur hangt en de onderste buis links en rechts 15cm over de muur laten vallen.
Mogelijk moet je links en rechts een ijzeren pin in de grond slaan dat als de kippen door het kralengordijn lopen, ze dit gordijn niet met de onderste buis niet te ver naar buiten kunnen duwen.

 

 

Hoewel ik over het algemeen jouw brede kennis respecteer en waardeer

vraag ik me nu toch af of jij banden hebt met de huismussenmafia.

 

Ik ben een redelijke ervaringsdeskundige en weet dat spreeuwen mijn

pruimen opvreten, dat bij eksters eieren en jong gevleugelte op het

menu staat, dat kraaien lijkenpikkers zin die de rotzooi opruimen.

Ook met zwaluwen heb ik ervaring die de hele zooi onder schijten.

En dat buizerds regelmatig met een krielkip in hun bek mijn terrein verlaten.

Ook dat grauwe ganzen zo schuw zijn als de nacht tenzij je niet langzaam rijdt.

En Nijlganzen zo brutaal zijn als de nacht welke regelmatig hier landen

om ff wat te drinken. Dat Ooievaars stuntelen bij het opstijgen, witte reigers

hier de overhand krijgen (mooi trouwens) en zwanen, zo mooi, zo prachtig

met het stijgen uit het water met een enorm geklap en de enorme landingsbaan

die zij zich toe eigenen. Lyrisch? Wellicht maar de natuur is o zo mooi.

 

Let wel, met respect voor de genoemde dieren!!! Want ze hebben allemaal

hun pracht.

 

Maar dat mussen een plaag konden vormen terwijl mussen al langere

tijd een uitstervend soort is in de steden.

 

En nu zeg jij dat mussen zelfs een ijzeren gordijn hoe dan ook trotseren?

 

Heftig.

 

Doet mij denken aan een liedje van Harry Jekkers... met klein orkest...

 

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...