Ga naar inhoud


Ik zoek een buis met over de hele lengte een sleuf.


Con

Aanbevolen berichten

Goed, ik wist natuurlijk niet dat er ook nog van die vette ganzen door moesten, dat had je niet geschreven. Tja, dan kun je aan de onderzijde geen buis hebben maar dan zou ik toch wel zwaardere ketting gebruiken. Die blijft beter mooi recht omlaag hangen en door de schakels heen, is er meer zicht door het gordijn dan de bolletjesketting die je nu gebruikt.

En als je nu denkt dat jij meer soorten vogels in je tuin hebt, dan heb je het mis.

In Roosendaal lopen de reigers achter in m'n tuin en zitten de aalscholvers in het topje van de hoge bomen hun vleugels te poetsen nadat ze weer gedoken hebben om vissen te vangen en komen de bonte- en groene specht regelmatig langs en loopt de eekhoorn vele malen per dag door m'n tuin. In Spanje woon ik in een vogelreservaat waar o.a. de reusachtige steenarenden met hun spanwijdte van 1,90 tot 2,25 meter hoog in de licht hun rondjes draaien om hun prooien te zoeken, de wielewaal, de koekoek, de bijeneters en zeker nog 100 andere soorten waaronder de mussen in grote getalen en bijna dagelijks een groep patrijzen, wilde zwijnen en vossen langs mijn huis wandelt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

19 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Asteriornis maastrichtensis is misschien "the wonderchicken" voor aan de uitgang van je kippenren in plaats van kraaltjes?

 

Dan moet ik eerst een paar honderd opgravingen doen. En dat gaat opa niet trekken...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt het dan niet zinvol om helemaal onderaan de doorgang een reeks nagels met bolle kop te plaatsen, dan wordt er een extra hindernis van enkele cm hoog, net achter uw kraalgordijn opgeworpen. Nagels met een bolle kop gaan het kraalgordijn niet hinderen om op zijn plaats te vallen. Kippen en ganzen kunnen daar wel over denk ik, maar huppelende mussen gaan het behoorlijk lastig krijgen om dat te omzeilen, tenzij ze gaan vliegen of springen maar dan is er eerst nog dat kraalgordijn.

 

kip2b.jpg

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, mebo870 zei:

Lijkt het dan niet zinvol om helemaal onderaan de doorgang een reeks nagels met bolle kop te plaatsen, dan wordt er een extra hindernis van enkele cm hoog, net achter uw kraalgordijn opgeworpen. Nagels met een bolle kop gaan het kraalgordijn niet hinderen om op zijn plaats te vallen. Kippen en ganzen kunnen daar wel over denk ik, maar huppelende mussen gaan het behoorlijk lastig krijgen om dat te omzeilen, tenzij ze gaan vliegen of springen maar dan is er eerst nog dat kraalgordijn.

 

 

 

kip2b.jpg

 

Dat ga ik zeker overwegen, nog niet zo verkeerd plan.

 

 

17 uren geleden, drz zei:

Het is alsof ik mijn schoonmoeder zie.......

 

:)

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Con,

 

Ga eens kijken in een winkel die gordijnen verkoopt.

Ik gebruik hier metalen rail die veel gewicht kan hebben, ze bestaan zelfs in plastic maar die moet je niet hebben.

Je hebt dus rail en de juiste rollers die daar tussen passen nodig, dit laatste moet je genoeg meenemen.

 

Gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...