Ga naar inhoud


Xiaomi 70mai Pro Dashcam


edbe

Aanbevolen berichten

ik heb een Xiaomi 70mai Pro Dashcam gekocht en deze gemonteerd, nu heb ik een test rit gemaakt en wat filmpjes naar mijn smartphone gedownload.
nu merk ik dat hij wat langer door filmt ook als de auto helemaal uit is, heb begrepen dat er een accu tje erin zit.
mijn vraag is ,  nu ik zie dat de usb sigaretten voeding totaal geen stroom leverd als de auto uit is....is dat ook zo....
lees wel eens dat sommige adapters toch stroom leveren....
 

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij mijn ford mondeo staat er nog een half uur spanning op de uitgangen (aansteker/usb poort) dus de dashcam en navigatie blijven gewoon doorwerken.

Op zich is dat wel handig want ga je even winkelen oid. dan blijft de cam gewoon doordraaien en wordt die onverlaat die zijn winkelkarretje als botsauto gebruikt ook in beeld gebracht.

Bij mijn Alhambra is de spanning er wel gelijk af en gaat ook alles uit.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Idem bij mijn wagen, na ongeveer 10 - 15 minuten gaat die in de slaapstand en wordt echt (bijna) alles uitgeschakeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn auto, ook ford, hetzelfde. Na een kwartier gaat overal de spanning er af, behalve op de plaats waar een sigarettenaansteker gemonteerd kan worden..

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een Mondeo en als ik de Xiaomi niet uitschakel, blijft hij nog ruim een uur doorfilmen op de netspanning van de usb-voeding. Mondeo is van 2015.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel dashcams hebben een ingebouwde accu. 
Zelf heb ik een Mio-duo voor de achter en voorkant. 
Deze neemt nog een half uur op in de zogenoemde parkeerstand.

 

Overigens is er vast wel een spanningspunt te vinden met continue spanning.. 

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik zelf een Garmin omdat die standaard al de nodige extra's ingebouwd heeft als rijbaan signalering, bots signalering, optrek signalering en roodlichtcamera's + veel gebruikte plekken voor snelheidscontrole, hoe lang die door blijft draaien op accu weet ik niet, maar de  Xiaomi  pro heeft dacht ik ook een 550mA ingebouwde accu, dus een half uur van de auto + een half uur van de camera zelf is amen een uur.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, gerrit B zei:

als hij een half uur op accu van 550ma kan draaien  dan moet een paar dagen op een goede autoaccu geen probleem zijn.

 

auto starte vanmorgen nu kijken of het ook zo blijft....

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de auto na een dag gewoon start is niet zo vreemd.

Stel dan een dashcam 1ah verbruikt en de accu heeft een capaciteit van 80Ah, dan zou het in theorie zo zijn dat de accu na 80 uur leeg is.

Een auto kan starten op 30Ah, maar dan moet hij direct en binnen een seconde aanslaan.

Met andere woorden, de daschcam kan gemakkelijk 48 uur aanstaan voordat de auto lastig gaat starten.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...