Ga naar inhoud


BVN weer terug op de Astra 19,2


Sprietje

Aanbevolen berichten

Dat schreef ik toch. Je valt in herhaling.

 

Ook is het geen DVB-S2/QPSK/8/9

 

Ook Totaal TV maakt nu melding dat BVN terug is gekeerd op de Astra 19,2. Daar wordt als vermoedelijke reden het coronavirus aangevoerd.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat ben je toch een zielig mannetje😣.

 

Ik ben gaan regaeren op je post, heb je reactie daarna niet gezien.

 

Vanf nu ga ik geen ENEKELE post meer van je zien,. want ik ga je blokken.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

BVN zelf weet ook nog van niets.

https://www.bvn.tv/ontvangst/#map-EU

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, erwin05 zei:

De zender BVN geeft bij mij geen beeld ,het lijkt erop dat de zender niet FTA is want er staat een kaart bij.

 Hij is echt FTA hoor. Ik heb de kaart er even uit getrokken en dan heb ik gewoon beeld.

 

Wel jammer dat Canal Digitaal BVN op de Hotbird meteen uit de zenderlijst heeft gehaald. Er zijn mensen die inmiddels BVN via de Hotbird ontvangen. Zodra ze een nieuwe fastscan binnen halen, zal bij een groot aantal mensen BVN op de Hotbird uit de zenderlijst zijn.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sprietje zei:

 Hij is echt FTA hoor. Ik heb de kaart er even uit getrokken en dan heb ik gewoon beeld.

 

Wel jammer dat Canal Digitaal BVN op de Hotbird meteen uit de zenderlijst heeft gehaald. Er zijn mensen die inmiddels BVN via de Hotbird ontvangen. Zodra ze een nieuwe fastscan binnen halen, zal bij een groot aantal mensen BVN op de Hotbird uit de zenderlijst zijn.

 

Lijstversie 2 ingeladen toen naar positie 57 gezapt zwart beeld met kaartje in beeld, iets later nog een keer gezapt naar positie 57 nog steeds zwart beeld maar nu geen kaartje in beeld

toen een scan gedaan op de 19.2 en de zenderlijst nog een keer ingeladen toen was er wel beeld.

 

Laat je dus alleen de nieuwe zenderlijst in dan werkt het niet geen idee waarom niet.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

En dit staat er vandaag op de site van BVN:

 

BVN komt terug op de Astra 19.2° satelliet en verlaat Hotbird 13B

 

Op veler verzoek komt BVN, de publieke tv-zender voor Nederlandstaligen in het buitenland, terug op de Astra 19.2° satelliet!

Het ontvangstgebied van de Astra 1M Wide Beam overlapt die van de Hotbird, namelijk Europa, Noord-Afrika en het midden Oosten.
Eind mei stopt BVN daarom met uitzenden via de Hotbird-satelliet.

 

Kijkt u via Satelliet?
Om te zorgen dat u probleemloos kunt blijven genieten van BVN dient u te controleren of uw schotel waarmee u nu BVN ontvangt via Hotbird op 13° oost ook de Astra satellieten op 19.2°oost kan ontvangen. Dit is het geval als u een zogenaamde Monoblock Astra 19.2 / Hotbird 13° LNB in uw satellietschotel heeft.
Met deze kop in de schotel kunt u beide satellietposities met uw schotel ontvangen.

Als uw schotel alleen gericht is op de Hotbird 13° satelliet moet deze opnieuw worden uitgericht op de Astra 19.2°oost satellietpositie.

Na 28 mei zal BVN niet meer te ontvangen zijn via de Hotbird 13B satelliet. Wacht dus niet langer en zorg dat uw schotel geschikt wordt voor de ontvangst via de Astra 1M satelliet.
Wij adviseren u om hiervoor een lokale satellietinstallateur in te schakelen.

 

De ontvangstgegevens van de Astra 1M:

Satelliet:            Astra 1M
Positie:              19.2° Oost
Transponder:    1.068
Frequentie:        11778 MHz
Polarisatie:        V
Modulatie:         DVB S2 /QPSK
Symbolrate:       29.500 Mbaud
FEC:                    9/10
Service ID:         5701
Video-Pid:          525
Audio-Pid:          122

 

VRT Radio1
Service ID          5702
Audio-Pid          101

 

Let op:
Voor de ontvangst van BVN via de Astra 1M satelliet is een satellietontvanger nodig die geschikt is voor DVB S2 MPEG4 ontvangstmogelijkheid. Alle ontvangers waar HD of Full HD opstaat zijn hiervoor geschikt.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-3-2020 om 13:20, Sprietje zei:

Ik zie dat ik het verkeerde groene lijntje genomen heb in de grafiek.
DVB-S2, QPSK, fec. 9/10 heeft een s/n van 6,4 en geen 12dB. De s/n verhouding is dus gelijk aan zoals ze vroeger ook hadden.

Nu op de Astra 1G wordt de transponderspecificatie DVB-S2, QPSK, SR 29.500, fec 9/10 gebruikt.

Ook de verkeerde satelliet. Astra 1G hangt 44 graden verder naar het oosten.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou , da's wel mooi dat ze BVN terug op 19,2°O zetten , dat gaan vele mensen zeker appreciëren :)

De Hotbird vind ik als FTA-kijker zelfs geheel niet interessant !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet optimaal... maar voor een nieuwsbericht of zo is het toch ruim voldoende... veel anders is er toch niet op te zien.

Het is goed dat ze weer op de Astra zitten.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...