Ga naar inhoud


BVN weer terug op de Astra 19,2


Sprietje

Aanbevolen berichten


Ik heb op de voorgaande positie van BVN opnieuw zoeken gedaan met nieuwe parameters en nieuwe BVN gevonden.

Vraag: hoe krijg ik de nieuwe gescande zender op de plaats van de voorgaande uitgevallen zender zonder hulp van pc?

(Vu+Duo met VTI-8.0)

kan wel optie nemen: voor scannen ALLE zenders wissen, zender vervangen staat er niet bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Jan Ambers zei:

Ik heb op de voorgaande positie van BVN opnieuw zoeken gedaan met nieuwe parameters en nieuwe BVN gevonden.

Vraag: hoe krijg ik de nieuwe gescande zender op de plaats van de voorgaande uitgevallen zender zonder hulp van pc?

(Vu+Duo met VTI-8.0)

kan wel optie nemen: voor scannen ALLE zenders wissen, zender vervangen staat er niet bij.

Kan je niet manueel de zender op de hotbird uit je zenderlijst verwijderen en de nieuwe zender naar de juiste zendernummer verschuiven? 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Jan Ambers zei:

Vraag: hoe krijg ik de nieuwe gescande zender op de plaats van de voorgaande uitgevallen zender zonder hulp van pc?

gewoon heel lang blijven klikken met je afstandsbediening bij het verplaatsen van de nieuwe gevonden zender richting het bedoelde zender nummer

 

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-4-2020 om 16:19, RicardoBelli zei:

Nu alleen de beeld kwaliteit  nog ?????

 

De doelstelling van zender BVN is informatievoorziening. Dan is HD-ready of HD geen doel. Bovendien worden de kosten van deze zender door de Nederlandse en Belgische regering betaald en die willen het natuurlijk zo goedkoop mogelijk houden. Een belangrijke doelstelling van BVN is dat de zender makkelijk te ontvangen is. Je mag niet van Camperaars en expats verwachten dat je een grote schotel nodig heb om BVN te ontvangen. Zeker ook voor vakantiegangers en vrachtwagenchauffeurs moet de schotel eenvoudig af te stellen zijn de en moet de zender met een schotel van 40cm te ontvangen zijn. Dan speelt de transponderspecificatie een grote rol. Ik heb al vaker gezegd, het moet uit de lengte of de breedte komen. Met een bepaald budget kun je een bepaalde hoeveelheid bandbreedte huren op een satelliet. Die bandbreedte verdeel je in kwaliteit en de moeilijkheidsgraad van ontvangst. BVN kiest voor een aanvaardbare beeldkwaliteit en een gemakkelijke ontvangst.

 

 

satelliet ontvangst bij LKW's.JPG

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

of ik dat nog weet bij VTI 8.x?

heb zelf 14.0.6

denk dat je gewoon zelf even moet kijken

Quote

TV tast für die senderübersicht
Taste Menue
Verschiebemodus aktivieren

dann auf den sender
mit OK makern
verschieben
mit OK absetzen

nächster Sender

du bleibst im Verschiebemodus solange bis du rausgehst mit exit

danach mindestens GUI neustart, damit die neuen plätze in der Sendernummer
auch richtig angezeigt werden

 

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Jan, heb je het nu over een zender of een transponder?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Jan Ambers zei:

:sick: @ Tonskidutch:

Onder welk menu zit verplaatsen/invoegen zender?( VTI-8.0)

 

Ik heb het als volgt gedaan met Vti

- Handmatig zenders gezocht op deze frequentie. (BVN TV en Vrt-Radio 1 kwamen toen te voorschijn.) 

- BVN TV opgezocht in de lijst met alle zenders.

- BVN TV toegevoegd aan de zenderlijst die ik gebruik.

- Daarmee kwam de zender helemaal achteraan die lijst. Met de verplaatsmodus de zender naar de gewenste positie voorin de zenderlijst verplaatst. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel één zender op 'n transponder.

 

Na scannen van de nieuwe transponder zie ik één-radio en BVN opgeslagen worden.

In de zenderlijst(alfabetisch geschikt) zie ik de vroegere bvn(zwart) en daaronder de nieuw gescande BVN( beeld).

Nu wil ik de oude bvn of overschrijven of deleten

Want na enige jaren zijn er heel wat "uitgeleefde zenders" in  de lijst.

Dit zorgt voor nutteloze "ballast" en foutmeldingen....

dus de zender- en transponderlijsten opschonen is gewenst en noodzakelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De fastscan lijst?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...