Ga naar inhoud


BVN weer terug op de Astra 19,2


Sprietje

Aanbevolen berichten


7 uren geleden, el renegade zei:

wat heeft bvn met canaldigitaal te maken?

 

Heb je de vraag in het eerste bericht gemist?

 

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat Canal Digitaal BVN op 19,2e weer in de fastscanlijst heeft staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijn LG UHD tv met ingebouwde satellietontvanger is BVN niet in te lezen op astra.Handmatig en blindsearch geprobeerd zonder resultaat.

Bij handmatig kan ik frequentie en sr ingeven,maar niet de fec waardoor ik deze niet kan toevoegen.Op de hotbird is bvn wel nog te zien zolang het duurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste chrizie

 

Ja, de fec hoef je tegenwoordig toch niet meer handmatig in te voeren? Dat gebeurt meestal automatisch maar meestal is er wel een mogelijkheid om de fec handmatig in te voeren.
Maar ik neem aan dat je de zenders hebt ingeladen via de fastscan van Canal Digitaal. Als je opdracht geeft de fastscan opnieuw in te laden, moet hij er toch automatisch bij staan?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, chrizie zei:

Met mijn LG UHD tv met ingebouwde satellietontvanger is BVN niet in te lezen op astra.Handmatig en blindsearch geprobeerd zonder resultaat.

Bij handmatig kan ik frequentie en sr ingeven,maar niet de fec waardoor ik deze niet kan toevoegen.Op de hotbird is bvn wel nog te zien zolang het duurt.

Wil je alleen deze nieuwe transponder inlezen , ga naar menu setup , vervolgens transponder bewerken, daarna ga je rechter balk naar toevoegen. nu kan je alle gegevens van transponder invullen en dan ok en transponder is toegevoegd.  Tot slot moet je transponder handmatig afstemmen en scannen. Succes.

 

1 uur geleden, Sprietje zei:

Beste chrizie

 

Ja, de fec hoef je tegenwoordig toch niet meer handmatig in te voeren? Dat gebeurt meestal automatisch maar meestal is er wel een mogelijkheid om de fec handmatig in te voeren.
Maar ik neem aan dat je de zenders hebt ingeladen via de fastscan van Canal Digitaal. Als je opdracht geeft de fastscan opnieuw in te laden, moet hij er toch automatisch bij staan?

 

Ik denk dat hij dit niet kan met deze tv, bij mij kan ik ook geen fastcan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9

Op Astra 19,2E zendt BVN in iets mindere beeldkwaliteit uit dan op Hotbird 13E.😬

-Astra BVN: 704x576

-Hotbird BVN: 720x576

Op een grote Tv kan je het verschil misschien zien?

 

Astra.png

Hotbird.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...