Plepkeshenkie Geplaatst: 30 maart 2020 Geplaatst: 30 maart 2020 Met de zoekfunctie heb ik geen antwoord kunnen vinden vandaar even een nieuw topic. Ik heb nog veel VHS C banden en ook Sony hi8 banden liggen die ik graag op de pc digitaal wil hebben. Kan ze uiteraard weg brengen en laten doen maar zou het graag zelf doen. Iemand een idee wat ik nodig ben aan apparatuur en software om beide soort banden om te kunnen zetten. Zie met googelen zoveel voorbij komen dat ik me afvraag wat er nu wel of niet mogelijk is Ik ben nog wel in het bezit van de camera,s waar de beelden mee gemaakt zijn. Voor de VHS C is dat een Blaupunkt CR 4600 en voor de Sony hi8 een Sony 800 DCR-TRV 430 E Alvast bedankt en oja misschien heeft iemand nog wel wat liggen wat niet gebruikt wordt. Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en lnb voor 26 oost amateur band T90 schotel sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.
sattv4iedereen Geplaatst: 30 maart 2020 Geplaatst: 30 maart 2020 Hi, voor diverse doeleinden gebruik ik een harware hdmi recorder, die ook cvbs en S-VHS aankan. Ik vermoed als je apparatuur tulp pluggen heeft of een scart uitgang, je die met dergelijke recorder kan verbinden en opnemen. Probleempje bij mij is dat hij de films splits na 20 minuten, maar met de computer zo in één film gezet. Eigenlijk gebruikt door gamers, maar gaat prima daarvoor ook. gebruik de zoekterm hdmi recorder eens Je kan ook zoen toestelletje gebruiken om van cvbs of S-VHS naar usb gaan gebruiken, maar die opnames zijn gevoelig als de pc door iets verstoord wordt. Daarmee heb ik geen goede ervaring. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
jeevanhoof Geplaatst: 30 maart 2020 Geplaatst: 30 maart 2020 Voor je VHS-C en HI8 ga je een cinch naar USB verloop stekker nodig hebben, Normaal word daar ook de software bijgeleverd zodat je dit op de HD van je pc kan opslaan. Daarna kan je met videobeweekingssoftware aan de slag. Je filmpjes gaan er wel niet beter op worden. Mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Tonskidutch Geplaatst: 31 maart 2020 Geplaatst: 31 maart 2020 aansluiten die camera op analog video recorder en die maakt er een .avi op SD kaart van 22$ Nothing Compares 2U Jimmy Scott
jeevanhoof Geplaatst: 31 maart 2020 Geplaatst: 31 maart 2020 3 uren geleden, Tonskidutch zei: aansluiten die camera op analog video recorder en die maakt er een .avi op SD kaart van 22$ Euuhh, analoog aansluiten op een analoge videorecorder en die maakt er een digitaal signaal van? Ik denk dat je wat anders bedoelde dan dat je neerschreef dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Moderator ceesv Geplaatst: 31 maart 2020 Moderator Geplaatst: 31 maart 2020 Analoge video's kan je digitaliseren met - USB grabbers https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=usb+grabber - Capture kaarten https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=video+capture+kaarten - combi recorders. https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=video%2Fdvd+combi+recorders Die recorders zal je denk ik 2e hands moeten aanschaffen, die zullen niet meer in de winkel te koop zijn. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
moonchild Geplaatst: 31 maart 2020 Geplaatst: 31 maart 2020 Wat ceesv zegt, maar de capture chips uit het verleden waren niet allemaal top. Als je goede tv en smartphone hebt, dan zou je een videoopname van het tv beeld kunnen proberen. Met statief voor je smartphone uiteraard. VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
Moderator ceesv Geplaatst: 31 maart 2020 Moderator Geplaatst: 31 maart 2020 Bedenk dat al dat VHS materiaal standaard definitie heeft. Een VHS band ging dan nog een stapje terug. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 1 april 2020 Geplaatst: 1 april 2020 (aangepast) 21 uren geleden, Tonskidutch zei: analog video recorder jeevanhoof, gooi dat maar eens in google, krijg je hardware uit china naar sd chip in avi 1 april 2020 aangepast door Tonskidutch Nothing Compares 2U Jimmy Scott
jeevanhoof Geplaatst: 1 april 2020 Geplaatst: 1 april 2020 Hopelijk zijn er aan de andere kant ook nog aansluitingen. Aan deze kant zijn het alleen maar uitgangen dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Tonskidutch Geplaatst: 1 april 2020 Geplaatst: 1 april 2020 ja hoor 😁 de drie cinch ingangen voor video/audio maar je vindt ze zo op internet en ik heb een hele reeks VHS-compact van mijn vader's video camera overgespeeld op sd kaartje geen meesterwerken maar gewoon vanwege het sentiment de kwaliteit is in orde als het vhs bandje zelf ook nog in orde is Nothing Compares 2U Jimmy Scott
gors Geplaatst: 2 april 2020 Geplaatst: 2 april 2020 de Sony camera heeft een IEEE1394 - firewire uitgang, met het juiste kabeltje kan je die aansluiten op een firewire aansluiting op de pc. Digitaal naar digitaal dus. Je kunt Play memories home gratis downloaden van de Sony website, de kwaliteit is zeer goed. Andere bronnen - VHS recorder bijvoorbeeld - kan je ook opnemen op sommige mediaspelers , zoals bvb van Emtec maar daarvan is de kwaliteit minder maar aanvaardbaar gezien de mindere kwaliteit van het originele. Let wel op, sommige nieuwe videobewerkingssoftware ondersteunen geen tape recorders meer.
Penthe Geplaatst: 2 april 2020 Geplaatst: 2 april 2020 Je hebt tegenwoordig ook kleine VHS afspelers naar USB daarmee kun je al je VHS banden zo omzetten naar PC formaat, voor een converter heb je altijd nog een goed werkende VHS speler nodig en na zoveel jaar zou ik daar niet meer bepaald mijn vertrouwen in hebben.
Tonskidutch Geplaatst: 3 april 2020 Geplaatst: 3 april 2020 12 uren geleden, gors zei: de Sony camera heeft een IEEE1394 - firewire uitgang, Dat is natuurlijk heel mooi van die Sony. De HP Pavillion slimline s3230-E4500 DVR/Premium die ik ook nog heb staan, kon met Windows Vista en een paar kabeltjes de JVC VCR camera direct grabben van de VHS-C tape. ik heb er echter een linux distributie op gezet twee jaar geleden zonder die video software. Het ligt er een beetje aan hoeveel minuten opnames je wilt digitaliseren want dat bepaald ook een beetje de kostprijs van de hard en software die je nodig hebt voor hoge kwaliteit en/of de kostprijs voor het uitbesteden. Dan moet men misschien ook eens naar vimeo kijken voor opslag in de cloud. Nothing Compares 2U Jimmy Scott
jeevanhoof Geplaatst: 3 april 2020 Geplaatst: 3 april 2020 (aangepast) Alleen hebben de pc van de laatste pakweg 10 jaar geen fireware aansluiting meer. Ik heb het vroeger vaak gebruikt, Al mijn S-VHS filmpjes kon ik zo overzetten naar de pc. Il bouwde mijn pc's zelf, dus het kaartje met fireware aansluiting ging telkens mee. En VHS en 8 mm recorders hadden al helemaal geen fireware Mvg 3 april 2020 aangepast door jeevanhoof dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen