Ga naar inhoud


Flash image of ......Solo 2 plus /openpli


RikDC

Aanbevolen berichten

Goedemorgen computern.................s (oei niet zo beleefd zeker )😀😀

 

Mag ik jullie kundig advies i.v.m. mijn Vu  plus solo 2  ?

 

Ik beschik over een schotelantenne met een duo lnb en voornoemde ontvanger .

Tot voor kort werkte hier alles normaal  sinds ik een hele tijd geleden op aanraden van iemand hier op het forum een "flash image " deed  (hoop dat mijn uitleg klopt ).

 

Echter , sinds een paar weken gebeuren er van allle rare dingen  zoals problemen bij opname programmeren of opgenomen programma doorspoelen en bvb de weergave van verhogen of verlagen volume komt niet meer op het scherm.

 

B.v.b. 

Ik ga in de programmalijst en zoek bij een zender een programma dat ik wil opnemen.

Ik klik het bewuste programma aan met de groene knop op de afstandsbediening  en moet normaal dan bevestigen door nochmaals op de groene knop te drukken maar dat werkt niet .

Als ik op het pijltje naar rechts druk (ok knop ) dan kom ik in een ander scherm , vervolgens exit en dan terug op de groene knop , dat werkt .

Dan staat de opname ingesteld.

 

Voor alle duidelijkheid de batterijen in de afstandsbediening zijn o.k.

 

Ik heb de fabrieksinstellingen al teruggezet maar noppes en ook geprobeert om een "flash image " te doen.

Hiervoor heb ik op de site van openpli.org de meest recente gezocht en dat blijkt één van enkele dagen geleden.

Deze krijg ik echter op geen enkele manier geïnstalleerd op mijn ontvanger.

 

Ik verwijder de kaart van de provider.

Zet de ontvanger af met de schakelaar.

Steek de usb stick (al drie verschillende geprobeerd ) in de poort vooraan. (op de usb stick is de image gekopiërd  en geeft weer openpli 7.2   / pepper zip )

Zet de schakelaar terug aan .

Vervolgens start de ontvanger op en na de vermelding vu solo 2 komt de laatst gebruikte zender op het schermpje staan.

Ook al geprobeert om de usb stick dan te verwijderen en vervolgens de ontvanger uit te schakelen en terug aan maar er verandert niks.

 

De tv speelt verder gewoon dus we hebben wel beeld .

 

Ik kan hier nog wat gegevens neerpennen ter info.

 

Vu plus solo 2

Image openpli   4

installatie 2/6/2016

Enigma (her ) starts              1/9/2018          release  4

laatste upgrade                             niet beschikbaar

 

Dank bij voorbaat voor tips.

 

 Rik

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb uiteraard geen clone van de VU+ SOLO 2  en deed dit in het verleden nog maar deze keer lukt het niet .

Ik download openpli 7.2 (volgens mij de meest recente ) op een usb stick die geformateerd is met fat32  maar krijg die image niet op de ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ,

Mag ik u nog even beschrijven hoe ik tewerk ga met de image.

 

Op de site openpli  zie ik voor mijn ontvanger de laatste  openpli 7.2 staan en ik download die.

De download geeft dit aan en vermeld ook pepper zip weer

Vervolgens formateer ik een usb stick met fat 32

Daarna kopieer ik de image naar de stick 

 

Tussen deze bewerkingen in moet ik toch niets meer veranderen neem ik aan ?

 

De kaart van de provider neem ik uit de ontvanger.

Ik zet de schakelaar achteraan uit en steek de stick in de usb poort.

Dan de schakelaar terug aan en dan start de ontvanger terug op zonder verder wat te ondernemen.

De internetkabel is ook niet aangesloten. (of moet dat juist wel  ??)

 

Hij komt dan op de laatst gekozen zender staan en meer gebeurt er niet.

 

Normaal zou je bericht krijgen dat hij gaat flashen en dan lichtjes op de powerknop drukken maar dat gebeurt niet...............

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens een andere usb stick... niet iedere usb stick wil werken. Waarom weet ik ook niet, maar ik heb destijds ook het probleem gehad dat ik bleef wachten, en wachten.... en er gebeurde niets.

Mijn advies, probeer een paar andere sticks om te flashen...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft de voorkeur dat je tijdens het flashen de Internetverbinding naar de Solo2 intact houdt maar dat zal het probleem niet zijn.

 

Je gaat iets te snel voorbij het eerste gedeelte van het downloaden.

Peppe ZIP zal wel een alternatief ZIP programma zijn, althans dat veronderstel ik.

 

Belangrijk is je de juiste file(s) op de USB stick komen te staan.

Op de stick welke verder leeg moet zijn én tevens de enige aanwezige USB stick in de ontvanger moet zijn staat na het uitpakken van de JUISTE ZIP file de map ‘vuplus’ in de Root van de stick.

In de map ‘vuplus’ moet de map Solo2 staan en daarin 4 files.

aangepast door Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anyhow...

 

Men heeft hier al vaker over het flashen middels usb stick gevraagd en geadviseerd.

2 uren geleden, RikDC zei:

Normaal zou je bericht krijgen dat hij gaat flashen en dan lichtjes op de powerknop drukken maar dat gebeurt niet...............

dus wat er op de usb stick staat wordt niet herkend en dat kan enkel veroorzaakt zijn geworden door een onvolledig pad en daarin opgenomen bestanden.

 

je moet het ontzippen nog maar eens oefenen met jou usb stickjes en dat Operating System op je pC

en al jaren ligt het aan niets anders

Rocket

Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pepper zip zal de dader zijn denk ik.

Welk ZIP programma moet ik bij voorkeur gebruiken ?

Hetgeen u  (Jürgen ) schrijft i.v.m. de files staat inderdaag op de stick en dus solo 2  en 4 onderliggende files

 

Het openen lukt echter niet met die Pepper zip , alleen met windows verkenner.

Kan daar de fout zitten ?

 

Dank allemaal.

 

  Rik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Tonski ook al schreef, het ligt bijna altijd aan het ‘onzippen’ of het formaat van de stick.

 

Ik gebruik zelf geen Windows maarApple.

Bij mij gaat tijdens het downloaden het uitpakken automatisch en dus altijd goed, het resultaat is bij mij automatisch altijd de map ‘vuplus’.

 

Waarschijnlijk krijg je tijdens het downloaden de ZIP file binnen met de naam zoals die op OpenPli wordtaangeboden.

Gebruik voor het uitpakken de Verkenner en pak de files direct naar de USB stick uit.

Gebruik voor het onzippen b.vl WINZIP of WINRAR, werkt gegarandeerd goed.


Ooh ja, om voor het uitpakken de Verkenner te kunnen gebruiken moet je wel tenminste één van de 2 genoemde ZIP  programma aan de Verkenner koppelen.

aangepast door Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen allemaal ,

 

Erg bedankt voor uw tips , het lag dus echt aan het uitpakken.

 

Ik heb geprobeerd om met Winzip aan de slag te gaan en dat ging ook redelijk moeizaam en lukte uiteindelijk niet (mijn fout waarschijnlijk ).

 

En dan kreeg ik ineens een ingeving................

 

Heel het boeltje geprobeerd op de laptop van mijn vrouw en..... bingo  !!!

 

Hij is nu programma's aan het inladen.

 

Hou het gezond allemaal en probeer een beetje van het goede weer te genieten.

 

   Rik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen allemaal.

 

Inmiddels bijna een week verder en zoals hierboven gemeld de image geflashd .

Bij ingebruikname van de ontvanger verleden week had ik uiteindelijk nog geen tv op Astra 3.

 

Nu bleek ook dat het instellen van de ontvanger schier onmogelijk was en het werd steeds erger.

De afstandsbediening bleek namelijk haar laatste adem uit te blazen en deeds steeds vreemdere dingen op het scherm verschijnen.

 

Aangezien zonder de afstandsbediening geen gebruik mogelijk is heb ik online direct een nieuwe besteld maar die kwam er maar niet.

Bestelling geannuleerd en ergens anders gekocht. (was nog goedkoper ook )

Het was zogezegde een echte VU  maar is lichter dan een blad papier en je moet constant zoeken hoe je de knoppen moet manipuleren om iets te laten bewegen op het tv scherm.

 

Graag een tip waar ik een degelijke afstandsbediening voor mijn VU+solo 2  kan bestellen .

 

Dank u.

 

  Rik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...