Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

Ik volg deze thread niet zo meer. Misschien door zuurstof gebrek. Oh nee, ik draag geen mondkapje.

 

Is deze al voorbij gekomen?

 

 

 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

In Duitsland zijn de mondkapjes in de auto weer niet toegestaan.

Men bekeurt tenslotte niet op kenteken maar op bestuurder, en die moet op de foto wel herkenbaar blijven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

je wil het niet wat ik over de parkeerplaats van de supermarkt lopende zie

;)

 

Mensen zijn DOM ;)

 

Mondkapjes die niet over de neus worden getrokken, sukkels die alleen in de auto zitten met een mondkapje op.

41 minuten geleden, ceesv zei:

Men bekeurt tenslotte niet op kenteken maar op bestuurder, en die moet op de foto wel herkenbaar blijven.

 

Kan nog leuk worden als we straks weer mogen vliegen. Overal je mondkapje verplicht op hebben, behalve bij de douane.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De douane is niet geïnteresseerd in je gezicht maar in je portemonee.

Ze zijn meer van de invoerheffingen en accijnzen.

 

Je paspoort wordt gecontroleerd door de Koninklijke Marechaussee

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Penthe zei:

Hier is dat wel verplicht in elke gesloten ruimte zijn mondkapjes verplicht en buiten ook als je geen 2 meter afstand kunt garanderen, dus in de auto ook verplicht.

In de auto is het volgens mij niet nodig als je uit 1 gezin komt.😷

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Tonskidutch zei:

dat dacht ik ook toen ik die wetenschappers gedurende 2 pagina's sat4all las.

Gek dat jij "denken" en "lezen" in een enkele zin gebruikt.. ;)

 

We gaan weer eens rekenen: Adem in.....adem uit tegen het monddoekje. Adem in (deel koolstofdioxide komt weer mee) ..adem uit...een deel koolstofdioxide + wat er van nature extra meekomt blijft wederom weer deels hangen in het monddoekje.

Etc, etc. Natuurlijk word de lucht wel weer ververst met elke beweging, maar het is een onomstotelijk feit dat je meer koolstofdioxide binnen krijgt dan normaal zonder monddoekje en sommige mensen hebben daar meer last van dan de ander.

 

Nou Einstein, je hebt weer wat geleerd van één van de wetenschappers op dit forum, waarvan iedereen dat is ...nou ja, bijna dan.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Aangezien het monddoekje niet opbolt bij het uitademen of plat tegen het gezicht komt bij inademen, zal er net zoveel lucht afgevoerd worden als er verse lucht bij komt.

Daardoor is er hoegenaamd geen verschil in het gasmengsel wat je inademt met of zonder gelaatsmasker.

Anders zou door je mond ademen hetzelfde effect hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, alles hangt natuurlijk af van het materiaal. Wanneer je de stofmaskers uit de bouwmarkt gebruikt tegen de "coronadampen" dan kan ik je uit ervaring vertellen dat dit koolstofdioxide verhaal wel degelijk het geval is.

Ik geef toe dat de theorie erg ver gezocht is, maar onjuiste mondkapjes zouden zeker problemen op kunnen leveren...of onjuist gebruik.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Aangezien je net zoveel lucht uitademt en langs het doekje in de ruimte blaast als de hoeveelheid lucht die je weer langs het doekje naar binnen trekt, zal de lucht tussen je gezicht en het doekje geen steeds hoger CO2 niveau kunnen krijgen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ho wacht even: Als je lucht langs het doekje blaast, waarvoor is het doekje dan? Deze hoort toch te filteren?

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Druppeltjes

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waterdamp dus? Of bedoel je grof speeksel ?

Voor zover mijn wetenschap reikt zit het virus in de uitgeademde waterdamp, maar ik kan er naast zitten en er kan mij iets ontschoten zijn.

Wanneer het monddoekje alleen voor de speekseldruppels is bedoeld kan men net zo goed het gezicht wegdraaien wanneer men tegen iemand spreekt.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...