Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

14 minutes ago, D.Quijote said:

Was hier al, heb er geen problemen mee. Huisvuil wegbrengen is 25 mtr, maar je zal maar net politie tegenkomen. Kan je anders 95 euro kosten. 

Hier ook ongeveer 25 meter voor het afval.

 

Ik heb er verder ook geen moeite mee om het kapje te dragen maar als ik in de volle zon loop is zo´n kapje na verloop van tijd toch erg on comfortabel. Dus maar veel in de schaduw blijven.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites


5 uren geleden, Penthe zei:

Heel Spanje nu verplicht altijd een mondkapje dragen buiten en binnen behalve in je eigen huis. Nu moet ik dus al een mondkapje dragen als ik mijn honden uit gaat laten of even de vuilnis buiten wil brengen. Het maakt niet uit als je geen mensen tegenkomt je moet dat kapje op hebben.

 

Toch wel erg dat je daar buiten een muilkorf op moet, terwijl de kans op besmetting buiten zo ongeveer nihil is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mss zijn deze mensen wel totaal verkeerd bezig.Sinds de eerste dag amper een mondmasker gedragen maar gezond verstand gebruikt.Bijna 60 jaar en dagelijks met 200 mensen in kontakt.Geen enkel symptoom toont zich tenzij ik dus immuum geworden ben door er mee in kontakt te komen.Met paniekvoetbal,mediagekte en ministers die onbekwaam zijn richt je gewoon een land ten gronde.Mooi excuus om de miljarden door het venster te gooien is het voorbeeld.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wees blij dat we op dit moment die miljarden op de plank hebben liggen om dit te kunnen doen.

Er zal maar een of andere sociale feestpartij aan het roer zijn geweest die alles al had uit/weggegeven en dan voor dit soort problemen komen te staan.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

belgie heeft die juist niet en de niet verkozen regering gooit er maar mee want zij moeten het later toch niet oplossen.Een schande in onze geschiedenis dat we geregeerd worden door zulke graaiers die met hun gedachten,macht en verspilzucht dicht bij 1938 aanleunen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dat allemaal zo lees, dat ze dan in dat klein land (België) terug een lockdown invoeren vanaf 1/8 of vanaf 25/7, want al weer zijn ze bezig te denken over een lockdown maar t verbaasd me eerlijk gezegd niets, ik heb eerlijk gezegd niet echt zin om nog uit mijn huis te komen, gelukkig kan ik nog werken van thuis uit, maar volgende week eerst eens een weekje vrijaf thuis om eens wat op adem te komen, Vandaag toch weer 261 besmettingen rijker hier in België, straks gaan ze de café's en restaurants weer sluiten vanaf 1/8 of 1/9, ik ben eens benieuwd.

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tilburgse kermis was officieel afgelast, maar gaat nu toch door, zij het met minder attracties én minder terrrein.

De attractiedichtheid is dus hetzelfde.

Ben er even over gelopen. Nu was het niet dringen geblazen maar wel heel erg druk.

De kermiswethouder (plaatje is van breed grijzende veiligheidsexpert) droomt er van dat zijn aanpak voorbeeld zal zijn voor andere gemeentes en doet alsof ze 'heel erg goed 'de drukte in de gaten houden', en reguleren... ja er staan hekken en securitylui die werkloos 'toezien'.

De kermis duurt t.e.m. zondag de 26e.

Ik vind alle 'aanpassingen' een beetje voor de bühne, of uit respect misschien.

Nou mensen, als dit goed gaat, dan kunnen alle locdownplannen van tafel.

Als het niet goed gaat... hebben we hier een rel van jewelste.

Ben benieuwd, over 2, 3 weken weten we meer...

Check de kermisdruktemeter.

aangepast door Zunigkyk
link
Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Zunigkyk zei:

wel handig

"Het beeld wordt elke 30 seconden ververst. De beelden zijn te zien tussen 09:00 en 18:00 uur."

Zodra het drukker/gezelliger wordt laten we geen beelden meer zien.

Zou men bang zijn dat er dan beelden te zien zijn waaruit blijkt dat het er toch niet goed aan toe gaat?

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, gerrit B zei:

wel handig

"Het beeld wordt elke 30 seconden ververst. De beelden zijn te zien tussen 09:00 en 18:00 uur."

Zodra het drukker/gezelliger wordt laten we geen beelden meer zien.

Zou men bang zijn dat er dan beelden te zien zijn waaruit blijkt dat het er toch niet goed aan toe gaat?

 

Ik heb even gecheckt wat die druktemeter in de praktijk betekent.

Ben even een rondje gaan maken toen 1 plek op geel stond en 3 op groen.

Nu staat alles op groen.

De situatie is dat het zeer gezellig druk is met ruimte in de wandelgangen. Met lokale opstoppingkjes. Bij de attracties heb je samenscholingen, soms wel 100 personen.

Men constateert het wel (ik zie officials fotograferen) maar laat na om in te grijpen. Waarschijnlijk uit vrees voor spelbederf en rellen.

De terrassen zitten bijna vol. Er is aardig wat volk op de been en er zijn te weinig attracties.

De lokale horeca zal hier gelukkig mee zijn.

De kermisbazen die wel mochten komen verdienen zeker niet minder dan vorig jaar: 80% van de concurrentie is niet aanwezig.

Als de druktemeter op oranje/rood komt moet je het m.i. echt wel als "te druk" of "hels druk" interpreteren.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Ik heb even gecheckt wat die druktemeter in de praktijk betekent.

Ben even een rondje gaan maken toen 1 plek op geel stond en 3 op groen.

Nu staat alles op groen.

Als de druktemeter op oranje/rood komt moet je het m.i. echt wel als "te druk" of "hels druk" interpreteren.

 

De camera's van vandaag de dag zijn wel zo goed dat ook als het donker wordt er nog steeds prima beelden gemaakt kunnen worden.

Naamloos-1kopie.jpg.f25af83f0aed8f89c6133034523b4939.jpg

Dit screenshot heb ik nu net nl. gemaakt en dan is het buiten gewoon donker en zie je geen stukje groen gras maar een camera maakt er dan toch nog dit beeld van

En dan is dit nog een vrij standaard camera die er al een jaar of 5 hangt.

Dus dat er maar tot 18.00 uur beelden zijn heeft een andere oorzaak/achtergrond.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Penthe zei:

Overal in Europa lopen de infecties weer op dus hoef je niet 3 weken te wachten op een resultaat dat zie je nu al.

 

Per land kan je dat heel mooi hier volgen:

 

https://www.worldometers.info/coronavirus

 

Er zijn een paar landen in Europa waar het aantal besmettingen inderdaad iets op loopt, maar niet echt verontrustend. Het aantal sterftes blijft gelukkig overal afnemen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Oplopende besmettingen zullen eerst na 3 tot 4 weken oplopende sterftecijfers laten zien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...