Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten


9 uren geleden, Penthe zei:

Ondertussen meer dan 11.000 nieuwe geinfecteerden in Spanje in de afgelopen 7 dagen, ze zeggen dat ze het onder controle hebben maar is dat wel zo.

 

 

Dat is nu de grote vraag Penthe. Als het stijgende aantal besmettingen inderdaad gaat leiden tot een flinke toename in ziekenhuis- en IC-opname´s en veel meer sterftes dan kunnen we stellen dat het in controle is. Dat is domweg afwachten hoe die besmette personen er over een paar weken voorstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, kiekiek said:

 

Dat is nu de grote vraag Penthe. Als het stijgende aantal besmettingen inderdaad gaat leiden tot een flinke toename in ziekenhuis- en IC-opname´s en veel meer sterftes dan kunnen we stellen dat het in controle is. Dat is domweg afwachten hoe die besmette personen er over een paar weken voorstaan.

Tja die cijfers zien we ook oplopen maar het probleem is dat de officiele nummers te laag zijn aangezien je hier pas het virus kan hebben getest met een PCR test de rest tellen ze niet maar er wordt meer getest met alle andere testen. Daarom krijgen we van alle gemeentes wel de juiste cijfers maar die moet je weer per gemeente gaan opzoeken. Waarom de regering enkel de PCR geteste mensen telt is mij een raadsel aangezien deze test ook niet 100% betrouwbaar is. Maar ik zal het in de gaten gaan houden en eens uitzoeken hoeveel er naar het ziekenhuis moeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

België heeft ook de maatregelen weer aangescherpt.

In Antwerpen verplicht een masker bij je hebben en de plicht deze te dragen op drukke plekken.

Minder contact personen (waren er dacht ik 15 per persoon nu nog maar 5 per gezin en nu voor 4 weken ipv. per week)

Niet meer samen naar de winkel.

evenementen binnen maximaal 100 personen

evenementen buiten maximaal 200 personen (beide de helft van wat het was)

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Degene die dachten het voorbij was , of het vliegend diarree hebben aan coronaregels ,

daar moeten wij nu voor boete , bende ziekelijke onnozelaars !! 🤬🤬🤬🤬

Ik blijf sinds de coronacrisis zogoed als altijd binnen , enkel nog naar de frituur , pizzeria of winkel !!

Soms zit ik uit m'n raam naast mijn wokpan , zonder masker ,

want daar gaat dit nog perfekt , enkel vogels en mijn katten zitten op't dak !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Penthe zei:

Tja die cijfers zien we ook oplopen maar het probleem is dat de officiele nummers te laag zijn aangezien je hier pas het virus kan hebben getest met een PCR test de rest tellen ze niet maar er wordt meer getest met alle andere testen. Daarom krijgen we van alle gemeentes wel de juiste cijfers maar die moet je weer per gemeente gaan opzoeken. Waarom de regering enkel de PCR geteste mensen telt is mij een raadsel aangezien deze test ook niet 100% betrouwbaar is. Maar ik zal het in de gaten gaan houden en eens uitzoeken hoeveel er naar het ziekenhuis moeten.

 

Ik hou deze dan maar in de gaten:

 

https://www.worldometers.info/coronavirus

 

Die krijgen rechtstreeks hun informatie van de overheden. Niet dat die helemaal klopt, maar je kan er wel een trend uit aflezen, vooral als je de grafieken per land aanklikt.

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-7-2020 om 16:22, gerrit B zei:

Wat ik me altijd afvraag is als je de mensen al niet kunt zien hoe kun je dan wel boodschappen doen?

Als je het niet kunt zien dan zal je dus andere zintuigen toe moeten gaan passen maar heb je bijv. zin in chips hoe maakt je dan het verschil tussen paprika of een andere smaak?

Het lijkt me dat elke zak chips van hetzelfde merk het zelfde kraakt en aangezien het luchtdicht is afgesloten zal er ook weinig te ruiken zijn.

Hoe maakt men dan de beslissing om iets mee te nemen?

Of is het net zo als een vriend van ons die op zijn bruiloft van iedereen een paar blikken conserven kreeg maar dan wel zonder wikkel om het blik.

Bij hun was het ook elke dag een verrassing wat er op tafel kwam en de ene keer was het een blik soep, de volgende dag een blik perziken en nog een dag later een blik doperwtjes.

 

Wellicht proberen ze de zak te scannen waarbij een app een en ander voorleest.?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, kiekiek zei:

 

Ik hou deze dan maar in de gaten:

 

https://www.worldometers.info/coronavirus

 

Die krijgen rechtstreeks hun informatie van de overheden. Niet dat die helemaal klopt, maar je kan er wel een trend uit aflezen, vooral als je de grafieken per land aanklikt.

 

De regering heeft, naar mijn idee, de regie in handen als het gaat om gegevensverstrekking.

Zij bepalen wat er wel en niet naar buiten wordt gebracht. Ik heb geen illusie als het gaat

om de (on)echte waarheid.

Niet voor niets wordt er ook constant gezegd, "de cijfers kunnen afwijken"...

Of om de rust te bewaren of juist om te zorgen dat iedereen alerter wordt.

 

Neem nu de mondkapjes. Eerst stuurt de regering miljoenen terug omdat ze niet

voldeden ten aanzien van de verpleging en vervolgens waren er geen mondkapjes

meer voor de gewone man.

Ze hadden deze gewoon in kunnen zetten voor ons die geen pro-kapjes mogen dragen, hoe bizar.

Het lijkt mij dat er inmiddels genoeg pro-kapjes zijn zodat wij deze ook kunnen/

mogen dragen. Maar ze willen blijkbaar niet hun keutel intrekken want dan ga je

natuurlijk als regering af en ben je niet meer geloofwaardig.

 

 

En nu, nu gaan ze onderzoeken of het dragen van mondkapjes zinnig is, is de laatste

weken aangekondigd (uit de krant)  Zijn ze nu helemaal van de pot gerukt.

Ze weten na 4 maanden dat dus blijkbaar nog steeds niet.

Terwijl iedere sukkel snapt dat wanneer iemand hoest of proest bij jou minder

aerosolen binnen komen als jij een kapje draagt. En iedereen weet ook inmiddels

wel dat het geen vervanger is voor de anderhalve meter ofwel schijveiligheid.

 

Nee, de regering heeft opdracht gegeven voor een (peperduur) zinloos onderzoek.

Ik zeg, voorkomen is beter dan genezen en baat het niet dan schaadt het niet.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Con zei:

 

Wellicht proberen ze de zak te scannen waarbij een app een en ander voorleest.?

Nog niet aan gedacht, maar ben morgen aan het werk bij iemand met een blinde dochter zal eens vragen hoe die dat doet.

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel de provincie Antwerpen verplicht met dragen masker, avondklok en noodzakelijke verplaatsingen. Met dit zomerweer blijft men graag plakken, nog ene, nog ene. En de rest wat enkel 's nachts buitenkomt.

Men kan de boel veel beter controleren dan die duizenden excuses en smoesjes.

Ik ken hier een madammeke en die komt ge 5 keer tegen per dag in  verschillende winkels en steeds voor wat kleinigheden. Tegen de verveling denkelijk: ventje is gaan werken, met de auto rijden en we zijn bezig.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...