Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden, Tonskidutch zei:

"Ik ben het wel zat om honkbalwedstrijden van veertien jaar geleden te kijken, al heb ik daar eigenlijk geen tijd voor."

bron Trump

En ze (de Amerikanen) schorten alle betalingen op aan het W.H.O.

Wat een engerd zeg.

Waarom? Als jij je tuinman vraagt jouw tuin periodiek te onderhouden met een servicecontract en hij maakt er een puinhoop van, dan stop je toch ook met betalen?

 

  • Bedankt 1

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder
20 minuten geleden, drz zei:

Waarom? Als jij je tuinman vraagt jouw tuin periodiek te onderhouden met een servicecontract en hij maakt er een puinhoop van, dan stop je toch ook met betalen?

 


Ben jij nou echt gek, of doe je maar alsof ? 😆

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Michel zei:


Ben jij nou echt gek, of doe je maar alsof ? 😆

Nooit gehoord van een metafoor? De WHO heeft min of meer erg slordig gewerkt en heeft klakkeloos de cijfers uit China overgenomen zonder hier nog even kritisch naar te kijken.

Iedereen weet dat cijfers uit China niet kloppen. Ik neem aan dat je het nieuws hebt gevolgd de afgelopen weken?

 

Maar omdat Trump iets zegt is het gelijk negatief zonder zelf na te denken.. Goed voorbeeld geef je!

 

 

https://nationalinterest.org/blog/buzz/did-world-health-organization-totally-fail-fight-coronavirus-123651

https://www.dr-rath-foundation.org/2020/02/the-coronavirus-outbreak-what-the-world-health-organization-isnt-telling-you/

 

..enfin, zoek het uit. Weken geleden was er in het nieuws al een bericht dat de WHO te laat heeft gereageerd..

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ehm, volgens mij vergis je jezelf. De persoon die juist steeds iets zegt zonder na te denken, of rekening te houden met anderen, of zonder eigenbelang is.....Juist Trump. Die vent spoort duidelijk niet en jij lijkt hem juist iedere keer te verdedigen.

 

Vandaar dat ik vraag of je maar alsof doet, want als je dat echt meent, begin ik mij zorgen te maken ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, kiekiek zei:

Big Fat Boy kan maar beter zijn mond houden over de WHO en China.

 

Wie noemde het allemaal een HOAX?

https://www.snopes.com/fact-check/trump-coronavirus-rally-remark/

..wat die windbuil verder beweert moet hij weten..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Michel zei:

Ehm, volgens mij vergis je jezelf. De persoon die juist steeds iets zegt zonder na te denken, of rekening te houden met anderen, of zonder eigenbelang is.....Juist Trump. Die vent spoort duidelijk niet en jij lijkt hem juist iedere keer te verdedigen.

 

Vandaar dat ik vraag of je maar alsof doet, want als je dat echt meent, begin ik mij zorgen te maken ;)

Ok, nu begrijpen wij elkaar en toch ook weer niet. Trump is mij een grote biet. Dat hele politieke VS is één grote zooi van ego's, corruptie, vriendjespolitiek en zakkenvullerij, samen met elkaar naaien ten koste van de bevolking.

 

Kritiek op een politicus mag, maar het moet wel gefundeerd zijn en het moet kloppen. Of je het er nu wel of niet mee eens bent, blijf in elk geval objectief.

Hij zal best goede dingen doen, hij zal slechte dingen doen, alles staat en valt met adviseurs.

Een goede president met slechte adviseurs zal door iedereen worden uitgekotst, een slechte president met goede adviseurs zal worden bejubelt.

Zie het als een goede F1 coureur in een slechte auto en visa versa.

 

Ik begrijp al die heisa niet rond een president uit een ander land, alsof wij hier iets kunnen veranderen en alsof wij iets merken van wie er daar aan het roer zit.

..In mijn ogen zijn het allemaal idioten .:)

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, johnno zei:

Zei hij, zonder er kennelijk ooit over nagedacht te hebbben.

Dan onderschat je mij schromelijk. Maar om iemand in te schatten is een bepaalde vaardigheid voor nodig, het is je vergeven. ;)

 

Dadelijk om 11 uur een programma met Jörgen Raymann op BNR radio wat over de WHO gaat en de actie van Trump.

Misschien voor ieder leuk om te volgen of zelfs in het programma te reageren met je standpunten.

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, drz zei:

Ik zie zelf niet in waarom het een ingewikkeld verhaal zou moeten zijn..

Van vleermuizen is bekend dat zich daar een enorme poel virussen bevindt die ook nog eens snel muteren omdat vleermuizen een zeer goed ontwikkeld afweersysteem hebben. Die virussen kunnen echter niet rechtstreeks overspringen op mensen. Wel is van eerdere gevallen bekend dat een virus van een vleermuis over kan springen naar een ander dier, daar muteert om beter aangepast te zijn aan dat dier, en vervolgens de sprong kan maken naar een mens. Er is altijd een tussenschakel nodig, men vermoedt dat in dit geval een schubdier was die in Wuhan illegaal worden verhandeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, zeeteefje zei:

Van vleermuizen is bekend dat zich daar een enorme poel virussen bevindt die ook nog eens snel muteren omdat vleermuizen een zeer goed ontwikkeld afweersysteem hebben. Die virussen kunnen echter niet rechtstreeks overspringen op mensen. Wel is van eerdere gevallen bekend dat een virus van een vleermuis over kan springen naar een ander dier, daar muteert om beter aangepast te zijn aan dat dier, en vervolgens de sprong kan maken naar een mens. Er is altijd een tussenschakel nodig, men vermoedt dat in dit geval een schubdier was die in Wuhan illegaal worden verhandeld.

Dat is best mogelijk. Ik ben geen viroloog en jouw stelling neem ik graag aan.

Worden schubdieren daar rauw gegeten? Ik neem aan dat het virus bij bereiding sterft?

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, drz zei:

Kritiek op een politicus mag, maar het moet wel gefundeerd zijn en het moet kloppen.

 

41 minuten geleden, drz zei:

Ik begrijp al die heisa niet rond een president uit een ander land

En jij kent niet het verschil tussen heisa en kritiek. Kritiek mag, maar als het je niet bevalt is het heisa. Die man staat aan het roer van een grootmacht, en maar denken dat wij er hier, niets van merken. Jij lijkt op de muis die op z´n verjaardag de olifant thuis uitnodigt, en denkt dat ie met koffie en taart voor het raam kan zitten. Ik kan je verzekeren dat het huis naar de klote is hoor. Als je mazzel hebt, kom je er achter dat het wel verdomd donker is met zo´n olifant voor het raam.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, waterpas zei:

 

En jij kent niet het verschil tussen heisa en kritiek. Kritiek mag, maar als het je niet bevalt is het heisa. Die man staat aan het roer van een grootmacht, en maar denken dat wij er hier, niets van merken. Jij lijkt op de muis die op z´n verjaardag de olifant thuis uitnodigt, en denkt dat ie met koffie en taart voor het raam kan zitten. Ik kan je verzekeren dat het huis naar de klote is hoor. Als je mazzel hebt, kom je er achter dat het wel verdomd donker is met zo´n olifant voor het raam.

Onzin, kritiek is kritiek, maar sommigen blazen wel heel erg hoog van de toren.

En dat is juist het probleem, het is forumvervuiling! ( @johnno , het woordje goed onthouden, wellicht kun je die ook tegen mij gebruiken.) :D

Het doet verder niet ter zake!

Om jouw metafoor te gebruiken; Bij een goed verstand van de muis gaat hij van te voren nadenken of hij olifanten uitnodigt in huis. In dit geval is de muis erg dom want hij kan zien aankomen dat het niet gaat omdat zijn huis te klein is.

 

Ik zal jullie mijn mening over Trump laten weten, ook al is dat totaal niet van belang en zwaar offtopic, maar misschien stelt dat mensen gerust.

 

-Trump is met zijn herverkiezing bezig en zoals het elke politicus betreft verdraait hij feiten, liegt over alles en vindt zichzelf de uitgesproken leider van de VS.

(wat dat betreft verschilt hij niet veel van Rutte)

-Trump ziet in zake de WHO gewoon een zondebok, maar bovenal een goed excuus om geld uit te sparen die hij voor zijn eigen bevolking nodig heeft.

Natuurlijk trekt Trump zijn bijdrage aan de WHO niet permanent in, het is gewoon verkiezingsretoriek en zijn achterban vind het prachtig.

-Trump is laat met reageren en vond het in het begin niet echt nodig. Wat dat aangaat is hij te vergelijken met Sweden, Putin van Rusland die notabene net een week bezig is met de cornacrisis, en Brazillië, waarvan die president behoorlijk is teruggefloten omtrent zijn coronabeleid.

De VS is wat dat aangaat niet veel slechter en vergeet Nederland niet met haar liberale beleid, waarvan nog maar moet blijken of wij er nog goed van af komen.

 

Er zijn nog veel meer dingen die Trump uitspookt en waar ik mijn vraagtekens bij heb, maar met sommige dingen denk ik dat hij groot gelijk heeft.

Zeker toen Syrië burgers met gifgas aan het bestoken was en Trump ingreep. ..verder weet ik even geen goede daden van Trump. :D

 

Nu mijn mening: Het is politiek!! Ik haat het, van welk land, welke nationaliteit ook en noem maar op! Welk poppetje er ook aan het roer staat, het is voor sommige geweldig, sommigen een gruwel en er zijn mensen die er niets van moeten weten...en bij de laatste hoor ik bij.

..ik haat zelfs de politiek in het bedrijfsleven, ook al sta ik aan het hoofd van een dergelijk bedrijf die politiek moet bedrijven..

 

 

 

 

 

 

 

 

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...