Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

5 uren geleden, Penthe zei:

Nou het scheelt niet veel en wat uitsterven betrefd laat de vervuiling nog even 10 jaar oplopen en dan eens kijken of we dan nog kunnen overleven.

 

In Spanje loopt Corona alleen maar op en op en op en de mensen lopen gewoon zonder masker rond want die krijgen het toch lekker niet en die maskers zijn onzin. In en om Madrid loopt het helemaal uit de hand.

 

 

Vannacht om 00:00 gaat geheel Spanje op code oranje voor reizigers vanuit Nederland, dus alleen nog noodzakelijke reizen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uren geleden, kiekiek zei:

 

Ik heb een seizoenkaart en er zijn echt wel regels en best zwaar eigenlijk, max aantal bezoekers, afstand houden ook bij de ingangen, catering en toiletten. Zeker in het begin gaat er een soort van loting zijn wie wel en wie niet mag gaan en als je mag: in aangegeven tijdsblokken naar binnen. Naar buiten weer hetzelfde, maar dan andersom.

In dat geval wordt er totaal niet gehandhaafd.

Dit was een CL wedstrijd,iets van Frankrijk en Duitsland.

Wat een geschreeuw en gejoel.
 

Sporadisch een mondkapje en t merendeel te dicht op elkaar alsof er niks aan de hand is.

 

politie kon t amper aan

 

beter is alsnog alles cancelen want dit is smeken om een nieuwe uitbraak waar ook de mensen die niet van voetbal houden door getroffen zullen worden.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, kiekiek zei:

 

Vannacht om 00:00 gaat geheel Spanje op code oranje voor reizigers vanuit Nederland, dus alleen nog noodzakelijke reizen.

Er zijn sinds afgelopen vrijdag tot zondag 19.300 geinfecteerden bijgekomen en dat is het getal van sanidad wat veel lager ligt als het in werkelijkheid is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-8-2020 om 17:36, gerrit B zei:

degene die nu het vliegtuig nog pakken gebruiken die hersens toch niet.

 

Op 9-8-2020 om 18:07, gerrit B zei:

Maar lees ook het topic eens over berekening ventilatie capaciteit, dan kun je op je klompen nagaan dat het toestaan van vliegverkeer puur een commerciële beslissing is geweest.

Ik kan me nl. niet voorstellen dat de ventilatie in een vliegtuig zo goed is dat een besmet persoon naast je jou niet zal besmetten.

Als dat zou kloppen dan zal je tijdens de vlucht verplicht de gordels om moeten houden om niet van je stoel geblazen te worden.

 

citaat uit eigen werk.

 

En als een MBO beveiligingsmonteur dit al weet dan vraag ik me wel eens af hoe ver het onderwijs in de laatste 30 jaar achteruit gegaan is als al die professoren, ingenieurs en ander universitair en HBO opgeleide personen dit niet bij voorbaat niet in konden schatten en massaal toestemming gaven.

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Penthe zei:

 

Daar sta je dus niet bij stil. Ik ga over 15 dagen maar dat is twee keer een uurtje of vijf in het vliegtuig. Het personeel is daar dagelijks. Wel even een aandachtspunt om juist van hun afstand te houden. Dus bedankt voor het attenderen Penthe!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Gerard 76 zei:

In dat geval wordt er totaal niet gehandhaafd.

Dit was een CL wedstrijd,iets van Frankrijk en Duitsland.

Wat een geschreeuw en gejoel.
 

 

 

Voetbal is emotie, tenminste in het stadion dan. Je leeft mee, zit in de wedstrijd en als er iets gebeurt dan reageer je daarop. Rutte zei: ´je mag alleen in de elleboog juichen´ ;) Ik wil hem wel eens meenemen, dan lult hij wel anders ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, kiekiek zei:

...Rutte zei: ´je mag alleen in de elleboog juichen...

 

Dus je mag dan ook niet meer in je vuistje lachen?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Gerard 76 zei:

Steekt iedereen elkaar aan en krijg je een ander soort emotie,namelijk die van t laatste afscheid

 

 

 

Het virus is bij lange na niet meer zo dodelijk als het in maart/april was Gerard.

1 uur geleden, Con zei:

 

Dus je mag dan ook niet meer in je vuistje lachen?

 

Das alleen voor ramptoeristen Con ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt mij op dat we vanaf het begin steeds worden beangstigd met allerlei doemscenario's. 

Eerst werd door WHO topman Tedros gezegd dat dit virus heel dodelijk was, er werd een sterftecijfer genoemd van 3,4%!

Als we dat gaan loslaten op de Nederlandse bevolking zouden we nu ruim 540.000 doden hebben, en dat is iets meer dan de 6200 van dit moment!

In 2018 zaten we half april op ruim 8000 doden met de griepgolf.

Nu zitten we een kwart lager in eind augustus!

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Verder werden veel mensen niet getest op corona bij klachten wegens beperkte testcapaciteit, en daarna bij overlijden niet in de statistieken opgenomen wegens geen test.

De oversterfte cijfers van het CBR gaven een beter beeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen zijn er 24,090,754 besmette mensen en 824,162 doden en daarbij zijn de VK en Spanje nog niet meegeteld vandaag. Gisteren waren er in Spanje weer meer dan 7000 besmette mensen in 24 uur tijd en ongeveer 57 doden. En dan gaan de scholen weer beginnen over ruim een week, daarna zal de echte uitbraak wel gaan komen denk ik. 24 Maart 2020 waren er trouwens iets meer dan 5000 besmet in 24 uur het getal ligt dus nu 2000 hoger enkel zijn er wat minder doden omdat vooral jongeren besmet zijn al denkt men nadat de scholen weer begonnen zijn vele ouderen het virus weer gaan krijgen en het dodental flink op gaat lopen.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...