Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

In de medische sector is iedereen in pàniek om zo snel mogelijk iets tegen het virus te hebben als Hydroxychloroquine werkt zoals jij het zegt en wilt aangeven had de hele wereld dat allang toegepast maar dit is niet het geval. In Spanje is Hydroxychloroquine ook gebruikt in combinatie met en had geen succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Onduidelijkheid voor Nederlanders met een vakantiehuis/tweede huis in Spanje
Het reisadvies voor Spanje van het Ministerie van Buitenlandse Zaken is:
"code oranje" , alleen noodzakelijke reizen

 

Ja, wat moet ik met deze info?
Ik heb een vakantiehuis/tweede huis in Spanje. Ik zit daar al voordat code oranje werd afgegeven.
Moet ik nu terug naar Nederland keren?
Ik reis niet want ik ben er al en ben van plan daar een half jaar te blijven. Ik woon daar dus bijna een half jaar.
Als ik naar Nederland terug zou gaan reizen ga ik juist veel meer risico lopen.
Met het vliegtuig? Daar heb ik al helemaal geen zin in om zo dicht op elkaar gepakt te zitten. Dan wordt het risico op corona alleen maar veel groter.
Met de auto, dan moet ik overnachten in een hotel met alle risico's van dien.
Ik heb in Spanje een huis met heel veel ruimte er om heen in een niet toeristisch gebied. In dit gebied is helemaal geen verhoogde corona en als je buiten op straat komt om bijv. naar de supermarkt te gaan, moet je een mondkapje op, ook in de winkels en alle andere gebouwen zoals dat in heel Spanje verplicht is.

 

Stel dat ik ondanks alle voorzorgsmaatregelen nu toch corona krijg, hoe zit het dan met het volgende?
Vergoedt de ziektekostenverzekering onkosten i.v.m. corona?
Vergoed een reisverzekering onkosten i.v.m. corona?
Hier lees je helemaal niets over van het ministerie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en kom je dan in Nederland dan moet je ook nog 10 dagen in quarantaine omdat je uit besmet gebied komt.

Dus gewoon in Spanje blijven lijkt me het beste en zorgen dat je ziektekosten verzekering goed in orde is.

Reisverzekering dekt denk ik niets omdat het geen georganiseerde reis is.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, gerrit B zei:

Dus gewoon in Spanje blijven lijkt me het beste en zorgen dat je ziektekosten verzekering goed in orde is.

Reisverzekering dekt denk ik niets omdat het geen georganiseerde reis is.

 

De basisdekking van de ziektekostenverzekering wordt door de overheid bepaald. Aanvullende verzekeringen zoals een tandartsverzekering, fysiotherapie of brillenverzekering heeft er niets mee te maken.

Het gaat er niet om dat het een georganiseerde reis moet zijn voor de terugreis, het gaat er om of de reisverzekering de ziekenhuiskosten vergoed die eventueel niet door de ziektekostenverzekering worden vergoed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat bedoel ik dus met je ziektekosten verzekering goed in orde hebben.

Er zijn verzekeringen die overal afspraken mee hebben en die alles voor je regelen, maar ook verzekeringen die je aan je lot overlaten zodra het hun geld dreigt te gaan kosten.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Sprietje zei:

Ja, wat moet ik met deze info?
Ik heb een vakantiehuis/tweede huis in Spanje. Ik zit daar al voordat code oranje werd afgegeven.
Moet ik nu terug naar Nederland keren?

Nee voor zoverre ik begrepen heb is deze info enkel voor mensen die naar Spanje willen reizen niet over de genen die daar al zijn of tijdelijk wonen. Hier wonen ook een aantal Nederlanders met de zelfde situatie en deze blijven ook gewoon in Spanje.

 

Kwa verzekeringen weet ik het niet omdat ik sinds 2000 voledig in Nederland ben uitgeschreven en sinds dien verzekerd ben in Spanje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Penthe zei:

Nee voor zoverre ik begrepen heb is deze info enkel voor mensen die naar Spanje willen reizen niet over de genen die daar al zijn of tijdelijk wonen. Hier wonen ook een aantal Nederlanders met de zelfde situatie en deze blijven ook gewoon in Spanje.

 

Er is wel te lezen op internet;

Als je al in Spanje bent terwijl dat nu oranje is gekleurd dan ben je in de meeste gevallen nog gewoon verzekerd maar de verzekeraar verwacht wel van de personen dat men probeert zo snel mogelijk terug te keren naar Nederland.

Dat is dus wat anders dan wat jij aan geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar de de Nederlanders die ik ken hebben naast de verzekering in Nederland in Spanje een prive zorg verzekering, dus dat zit dan wel goed.  Je wordt in Spanje ook veel sneller en beter verzorgd met een prive verzekering.

 

Daarom zeg ik ook ik weet niets van de Nederlandse verzekering.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik weet het ook nog niet, de planning is 1ste week van oktober terug te gaan met de auto, heb in Nederland een uitgebreide ziektekosten verzekering, en een doorlopende reisverzekering die aan een gebroken een half jaar geldig is.

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Sprietje zei:

Onduidelijkheid voor Nederlanders met een vakantiehuis/tweede huis in Spanje
Het reisadvies voor Spanje van het Ministerie van Buitenlandse Zaken is:
"code oranje" , alleen noodzakelijke reizen

 

Ja, wat moet ik met deze info?
Ik heb een vakantiehuis/tweede huis in Spanje. Ik zit daar al voordat code oranje werd afgegeven.
Moet ik nu terug naar Nederland keren?
Ik reis niet want ik ben er al en ben van plan daar een half jaar te blijven. Ik woon daar dus bijna een half jaar.
Als ik naar Nederland terug zou gaan reizen ga ik juist veel meer risico lopen.
Met het vliegtuig? Daar heb ik al helemaal geen zin in om zo dicht op elkaar gepakt te zitten. Dan wordt het risico op corona alleen maar veel groter.
Met de auto, dan moet ik overnachten in een hotel met alle risico's van dien.
Ik heb in Spanje een huis met heel veel ruimte er om heen in een niet toeristisch gebied. In dit gebied is helemaal geen verhoogde corona en als je buiten op straat komt om bijv. naar de supermarkt te gaan, moet je een mondkapje op, ook in de winkels en alle andere gebouwen zoals dat in heel Spanje verplicht is.

 

Stel dat ik ondanks alle voorzorgsmaatregelen nu toch corona krijg, hoe zit het dan met het volgende?
Vergoedt de ziektekostenverzekering onkosten i.v.m. corona?
Vergoed een reisverzekering onkosten i.v.m. corona?
Hier lees je helemaal niets over van het ministerie.

 

Je kan je vragen toch even stellen aan de instanties, telefonisch en dat zwart op wit krijgen ter bevestiging. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Sprietje zei:

Onduidelijkheid voor Nederlanders met een vakantiehuis/tweede huis in Spanje
Het reisadvies voor Spanje van het Ministerie van Buitenlandse Zaken is:
"code oranje" , alleen noodzakelijke reizen

 

Ja, wat moet ik met deze info?
Ik heb een vakantiehuis/tweede huis in Spanje. Ik zit daar al voordat code oranje werd afgegeven.
Moet ik nu terug naar Nederland keren?
Ik reis niet want ik ben er al en ben van plan daar een half jaar te blijven. Ik woon daar dus bijna een half jaar.
Als ik naar Nederland terug zou gaan reizen ga ik juist veel meer risico lopen.
Met het vliegtuig? Daar heb ik al helemaal geen zin in om zo dicht op elkaar gepakt te zitten. Dan wordt het risico op corona alleen maar veel groter.
Met de auto, dan moet ik overnachten in een hotel met alle risico's van dien.
Ik heb in Spanje een huis met heel veel ruimte er om heen in een niet toeristisch gebied. In dit gebied is helemaal geen verhoogde corona en als je buiten op straat komt om bijv. naar de supermarkt te gaan, moet je een mondkapje op, ook in de winkels en alle andere gebouwen zoals dat in heel Spanje verplicht is.

 

Stel dat ik ondanks alle voorzorgsmaatregelen nu toch corona krijg, hoe zit het dan met het volgende?
Vergoedt de ziektekostenverzekering onkosten i.v.m. corona?
Vergoed een reisverzekering onkosten i.v.m. corona?
Hier lees je helemaal niets over van het ministerie.

 

 

Gezien jouw omstandigheden zou ik zeggen daar blijven. Er zit wel een keerzijde aan.

Hoeveel vertrouwen heb je in de Nederlandse en Spaanse medische verzorging, equipement

en bijvoorbeeld de flexibiliteit in opschalen naar zoals wij dat in Nederland hebben gedaan.

Overigens verdiend dat ook een dikke pluim dat het Nederlandse logge systeem zoveel

in zo'n krte tijd een enorme uitbreiding tot stand heeft kunnen brengen.

 

Maar nogmaals jij woont dus niet echt in een risicogebied. Blijft lastig.

Als je het mij vraagt, gewoon daar blijven. En wellicht onderschat ik de medische zorg

van waar je woont. Dat weet ik natuurlijk niet.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels komt er steeds meer bewijs dat Hydroxychloroquine toch echt werkt!

We moeten ons dus gaan afvragen welke verborgen agenda er wereldwijd gevoerd wordt, want dit speelt in veel meer landen. Zo las ik vorige week ergens op het internet dat het in Australië niet alleen verboden is, maar dat er ook zware boetes op staan. Belachelijk vind ik dat, alsof het heroïne of zoiets is!

Wij moeten onze regering eens onder druk gaan zetten en ook de media ter verantwoording roepen. Er is geen enkele rechtvaardiging voor het huidige beleid! Er zit ook geen logica achter, want de hele economie wordt gesloopt vanwege de volksgezondheid, terwijl tegelijkertijd een veilig geneesmiddel dat al meer dan 60 jaar bestaat en zelden bijwerkingen heeft verboden wordt. Mijn gezonde verstand zegt mij dat dit zaakje vreselijk stinkt, een beerput is er niets bij!

En ik ben daarom woedend dat hier gewoon mensen vermoord worden door dit wanbeleid

 Nogmaals, er komt steeds meer bewijs maar onze charlatan minister de Jonge noemt Hydroxychloroquine kwakzalverij? Hij zou meteen moeten aftreden!

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...