Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Nee, blindelings vertrouwen is niet goed.

Dat geldt ook voor jouw beweringen, zeker zonder onderbouwing.

 

En in hoofdletter schrijven op het internet wordt beschouwd als schreeuwen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


34 minuten geleden, karel-2 zei:

Denk je dat je de overheid blindelings kunt vertrouwen?

Denk je dat de reguliere media je objectief voorlichten?

Is er iets dat je tegenhoudt om dat eens voor jezelf uit te zoeken?

ZO JA ,WAT DAN EN WAAROM

 

Denk je dat je misschien wel eens een aanwinst zou kunnen zijn als onderwijzer Lagere School?

Ik voel me bijna weer terug in de schoolbanken, karel-2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk je dat je misschien wel eens een aanwinst zou kunnen zijn als onderwijzer Lagere School?

Ik voel me bijna weer terug in de schoolbanken, karel-2.

 

 

Nou of ik een leraar voor de lagere school zou zijn denk ik niet misschien wel voor volwassenen om ze te leren hoe ze een eigen mening zouden kunnen aanleren dat ze voortaan zelfstandig kunnen nadenken.

Maar ik ga het niet  meer doen ik ben 75 en heb echt wel door dat het niet meer gaat lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, karel-2 zei:

Nou of ik een leraar voor de lagere school zou zijn denk ik niet misschien wel voor volwassenen om ze te leren hoe ze een eigen mening zouden kunnen aanleren dat ze voortaan zelfstandig kunnen nadenken.

Maar ik ga het niet  meer doen ik ben 75 en heb echt wel door dat het niet meer gaat lukken.

Je spreekt jezelf tegen, je zegt dat het niet meer gaat lukken en toch probeer je zonder onderbouwing de mensen hier te beleren.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, karel-2 zei:

Nou of ik een leraar voor de lagere school zou zijn denk ik niet misschien wel voor volwassenen om ze te leren hoe ze een eigen mening zouden kunnen aanleren dat ze voortaan zelfstandig kunnen nadenken.

Maar ik ga het niet  meer doen ik ben 75 en heb echt wel door dat het niet meer gaat lukken.

 

Tja, er zijn er hier wel meer die denken dat ze de wijsheid in pacht hebben.

Maar wat mij betreft ben jij zonder meer de nieuwe kampioen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we het dan maar bij de feiten houden:

 

Vandaag in Nederland 823 besmettingen (gisteren 1140) en 3 sterftes en een slordige 200.000 testen per week.

Op de piek 10 april 1335 besmettingen en op 7 april 234 sterftes en ongeveer 2000 testen per dag dus ca. 14.000 per week.

 

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/netherlands

 

Gewoon nuchter bekeken hadden we gisteren op de piek ongeveer even veel besmettingen als in april, maar we testen nu 14 keer zoveel als in die maand. Het aantal sterftes is nu nog maar een fractie van wat we in april hadden. Bezette IC-bedden toen aan corona (ik meen) 1400 en nu schommelt het rond de 30. Geen idee wat de reden is, maar de impact is aanzienlijk geslonken.

 

 

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, kiekiek zei:

Geen idee wat de reden is, maar de impact is aanzienlijk geslonken.

Men zei hier op tv dat vele infecties jongeren betrefd maar zodra die weer de ouderen gaan aansteken het sterfte cijfer hard omhoog zal gaan. De scholen zijn weer begonnen in Spanje en het is nu afwachten hoeveel hoger het allemaal gaat worden. In maart waren het vooral de ouderen die corona hadden maar die zijn door de maanden heen behoorlijk voorzichtig geworden, nu kunnen de kinderen die weer massaal naar school gaan roet in het eten gooien als ze straks opa en oma gaan bezoeken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt aannemelijk Penthe. In maart/april zijn er enorm veel uitbraken en sterftes geweest in verzorgingstehuizen, omdat het personeel zonder mondkapjes moest werken vanwege tekorten. Ook in de thuiszorg was dat zo. Het beste zou zijn als het een verzwakte variant van het virus is, maar dat weten we niet zeker denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het gaat weer gewoon door de bangmakerij er is weer zoveel er zijn er weer zoveel spanje spanje spanje got got wat is het weer erg aan het worden t,jonge s,jonge nog aan toe.

Hoe lang zouden we het nog volhouden hier in Nederland  straks liggen er weer mensen dood op straat overal.

Ik woon toch in de zogenaamde brandhaard van corona nou ik kan je vertellen ik ken niet 1 persoon die corona heeft gehad ja wel van horen zeggen de nicht van mijn zwager en ga zo maar door.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ken er in ieder geval een, Sjors Peeters.

Corona voelde als 1 seconde.

 

En die ervaring sla ik graag over.

 

Joep van het Hek reageerde ook als Kareltje, totdat het hem trof.

Tegenwoordig is hij als ervarings deskundige wat genuanceerder.

 

Bangmakerij?

Wel, je weet pas na de besmetting hoe jouw lichaam reageert op het virus, je hebt geen garantie dat het slechts een verkoudheid is.

 

En daarom is voorzichtigheid een betere strategie als roepen zonder onderbouwing dat het allemaal wel meevalt.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ja erg toch weer je kent er 2 zo zo op een bevolking van 17.5 mensen.

Hoe wil je dan verder in het leven met die overdreven angst die nog heel veel schade gaat aanricht aan de mensen.

Bijna ieder jaar komt er wel een virus om de hoek kijken 2018 10.000 doden er word gewoon niet over gepraat nu 6200 mensen overleden de hele werd hebben ze de kop gezet wakker worden.

Ik ben 75 heb longproblemen aangetoond eens zal de natuur zijn werk gaan doen dat is de gewoonste zaak van de wereld.

Angst en stress zijn erg slecht voor het afweersysteem

Dus ik blijf nog wel even

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...