Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

@ Sverige

 

Die cijfers van België mag je gelukkig relativeren.

 

Om een of andere knotsgekke reden zijn wij het enige land ter wereld dat alle doden buiten het ziekenhuis (vooral dan in wzc) linken aan corona.

 

Zelfs mensen die overlijden aan hartaanval of dergelijke.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mensen die in een bejaardenhuis overlijden en positief op corona getest werden zijn gestorven aan corona... Dat is in Zweden ook zo... gisteren waren dat er meer dan 20 dacht ik, maar dat getal kan ook al weer 2 dagen oud zijn... Ik raak het spoor bijster.

De mensen die gewoon op straat neergeschoten worden, tellen uiteraard niet mee in deze statistiek.

 

Eduard... 100-den manieren... veel maatregelen zijn inderdaad gelijk, maar het is toch echt wel zo dat er grote verschillen bestaan in de zelfde soort maatregel die diverse landen treffen... Electronische reistoelatingen om überhaupt op pad te mogen, zo goed als vrij reizen in je eigen land, samenscholen met meer dan 2 mensen verboden in het ene land, en met niet meer dan 50 in het andere land... Mondkapjes wel en niet verplicht of aanbevolen... Allemaal variaties op hetzelfde dat is zo, maar het maakt wel erg veel verschil als je dat naast elkaar zet. en dan de combinaties van wat wel en niet mag... Ook de afstandsregels verschillen, al denk ik dat de meesten niet ver genoeg zijn... 1 meter (1 Babyelefant zoals ze in Oostenrijk zeggen), 1.50 meter of 2 meter elders...

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sverige, veel "manieren" lijken zoveel op elkaar, dat je ze per saldo op 1 hand kunt tellen.

 

Rode draad: social distancing, handen wassen, niezen in je elleboog  en bij twijfel thuisblijven.

Totale lockdown: alleen essentiële reizen en essentiële winkels open en verder de deur niet uit.

 

De verschillen die we nu langzamerhand gaan zien, zijn de stapjes om weer uit de beperkingen te komen. Maatwerk, maar eigenlijk steeds volgens een vergelijkbaar stramien. Scholen aangepast heropenen lijkt alom de eerste fase te zijn. In België mogelijk vanaf morgen de bouw-en tuinmarkten. Daar is ruimte genoeg met een zogenaamd "deurbeleid".   

 

Het VK, Duitsland, België, Denemarken, Oostenrijk; of Australië, Nieuw Zeeland, Canada: ik hoor allemaal herkenbare terminologie in hun nieuwsuitzendingen.      

 

Landen kunnen wel in verschillende fases zitten, maar dat is wat anders dan "verschillende manieren".

 

Mocht men al mondkapjes voor het publiek "aanraden" of "verplichten", dan gaat het in eerste instantie over supermarkten en het OV, omdat men zich daar het minste lijkt te (kunnen) houden aan "social distancing".

 

Wat het laatste betreft, is er nog een "variant": 1,8 meter in Angelsaksische landen. "Six Feet". "Bekt lekker", zeg maar, want ik denk niet dat de politie er met meetlatten rondlopen. De kern is per saldo gewoon: afstand houden.

 

Wat verzorgingshuizen betreft: in Nederland wordt sinds een paar dagen (door de huisartsen) meegeteld bij verdenking van corona. De oversterfte voor maart jl. was, dacht ik, rond de 2000, dus corona zal in die orde van grootte hoger kunnen zitten dan het totaal tot 1 april dat we tot dusver zagen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Sverige said:

Mensen die in een bejaardenhuis overlijden en positief op corona getest werden zijn gestorven aan corona...

 

Inderdaad, en dat maakt de vergelijking VS-België die jij eerder maakte ook zo verschrikkelijk zinloos.

In de VS lijken namelijk de talloze  besmettingen in verzorgingshuizen en thuis niet te worden meegeteld.

Het aantal besmetttingen daar wordt daarom, ook door experts, tig malen hoger ingeschat dan bekend is.

 

Even wat minder waarde hechten aan die grafiekjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, johnno zei:

Inderdaad, en dat maakt de vergelijking VS-België die jij eerder maakte ook zo verschrikkelijk zinloos.

In de VS lijken namelijk de talloze  besmettingen in verzorgingshuizen en thuis niet te worden meegeteld.

Het aantal besmetttingen daar wordt daarom, ook door experts, tig malen hoger ingeschat dan bekend is.

 

Even wat minder waarde hechten aan die grafiekjes.

 

 

In België wordt er pas sinds dit weekend getest in woonzorgcentra, waar één op de vijf corona doden vandaan komen.

 

Voordien werd ieder overlijden in een wzc automatisch bestempeld als corona dode, ook al was het bijvoorbeeld een hartaanval.

 

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/15/worden-zowat-alle-overlijdens-in-rusthuizen-geteld-als-coronagev/

 

Wat vooral telt is de oversterfte en daarin doen "we" het goed. Ook inzake ziekenhuisopnames en het verminderen van de druk op IC.

aangepast door pollegazon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb momenteel lichte diarree , temperatuur 37,2°C (net gemeten) ,
ik hou het wel in't oog , deze avond mijn temperatuur terug meten !!
Ik proef nog alles , ik voel me niet misselijk , maar ik hou het wel in de gaten !!
Ik kan ook een griepje zijn of een klein opstootje , maar ach , ik zie wel ….
Vervelen doe ik mijn geheel niet , muziek spelen & internetten !!
Ik heb hier thuishulp , die heb ik reeds allemaal ingelicht + mijn huisdokter !!
Morgen terugbellen naar mijn huisdokter !!
Ik zit al 3,5 weken binnen , wel ben ik afgelopen zondag 1x buiten geweest naar de frituur
(telefonisch bestellen) , maar niemand gesproken buiten mijn dagelijkse thuishulp !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, cookie monster zei:

Ik zit al 3,5 weken binnen

van frieten zal het niet komen ik frituur ze elke Vrijdag

misschien van bedorven levensmiddelen of te weinig zuurstof en beweging

een mens voelt zich beperkt en kan daardoor ziek worden

 

lockdown is onmenselijk

laat ons bewegen en wandelen

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Tonskidutch zei:

bedorven levensmiddelen

Daar wordt hier bij mij streng op gecontroleerd !!

Voor mij is zelfs eten in blik 2 dagen over de verkoopdatum , weg ermee !!

Ik eet heel weinig blikvoeder !! Soms spaghetti uit een 1kg pak , zonder tomatensaus !!

Straks nog eens de temperatuur checken !! Ik heb hier ook 2 katten !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Tonskidutch zei:

veel sterkte tijdens het gesprek met uw huisarts

en the bodysnatchers

Mercikes :)

Hopelijk zijn het geen body snatchers , want ….

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Relatieve cijfers:

Top 20 infecties per 100.000 inwoners
- Luxemburg: 554
- IJsland: 504
- Spanje: 347
- Zwitsersland: 310
- Belgie 268
- Italie: 258
- Ierland: 212
- VS: 178
- Oostenrijk: 160
- Portugal: 156
- Nederland: 155
- Frankrijk: 146
- Qatar: 140
- Groot Brittanie: 138
- Israel: 130
- Noorwegen: 122
- Denemarken: 116
- Zweden: 110
- Estland: 106
(China zit op amper 6 per 100,000)


Belgie is inmiddels bijna het meest dodelijke land, gedeeld op het aantal inwoners
Top 10 doden per miljoen inwoners
- Spanje: 370
- Belgie: 365
- Italie: 340
- Frankrijk: 234
- Groot Brittanie: 187
- Nederland: 172
- Zwitserland: 148
- Zweden: 104
- VS: 80
- Iran: 57

 

 

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Pedblu zei:

Van Nederlanders.fr:

Een amerikaanse deelnemer aan het forum van het engelstalige Pontnoir.com, die niet naar zijn tweede huis in de Creuse kan, heeft op basis van de uitspraken van Trump sinds het uitbreken van de Coronacrisis, de situatie in de VS en het leiderschap van Trump vergeleken met de scheepsramp van de Titanic, met Trump als kapitein. 

 

- Er is helemaal geen ijsberg.

- Als er al ergens een ijsberg was, dan dreef hij in een heel andere oceaan.

- De ijsberg drijft in deze oceaan, maar hij zal snel smelten.

- Er is een ijsberg, maar we hebben hem niet geraakt.

- We hebben de ijsberg geraakt, maar de schade zal snel worden gerepareerd.

- De ijsberg is een chinese ijsberg.

- Het schip maakt water, maar alle passagiers die een reddingsboot willen, krijgen er een en we hebben héél mooie reddingsboten.

- Passagiers die een reddingsboot willen, moeten er wél vriendelijk om vragen.

- We hebben geen reddingsboten, we zijn geen verstrekkers van reddingsboten.

- Passagiers hadden zelf moeten voorzien dat we op een ijsberg kunnen stoten en ze hadden hun eigen  reddingsboten mee moeten brengen.

- Volgens mij hebben we helemaal niet zoveel reddingsboten nodig.

- We hebben reddingsboten, maar dat zijn ónze reddingsboten, niet die van de passagiers.

- De vorige kapitein van het schip heeft de reddingsboten aan de wal laten liggen.

- Geen mens kon een ijsberg hebben voorzien.

- Ik ben de grootste kapitein aller tijden van welk schip waar dan ook!


4410032154?profile=RESIZE_710x

 

De Amerikaan voegt eraan toe: "En als de helft van de bevolking van de VS aan het Coronavirus overlijdt, is dat te danken aan het geweldige commando van kapitein Trump."

Het gevolg is dat de VS momenteel verhoudingsgewijs het grootste aantal besmettingen kent en het grootste aantal Coronadoden, met New York en New Orleans als zwaarst getroffen steden.


4410040436?profile=RESIZE_710x

 

Tsja

Perfect geschreven !!

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is er eindelijk uit en het bevestigt nog maar eens hetgeen ik al dagen (weken) verkondig.  Mondmaskers zullen verplicht worden als men geen 1.5 meter afstand kan houden, zoals bijvoorbeeld in warenhuizen of tuincentra of doe het zelf zaken. In de nieuwsstudio kreeg de viroloog de vraag of mondmaskers nu plots wel verplicht zijn en het antwoord was heel duidelijk, wij konden het niet verplichten, want er waren er geen. En dan kwam de vraag, zijn mondmaskers dan toch veiliger? antwoord van viroloog, zeker veiliger vooral in drukke winkelcentra waar je de 1.5 meter afstand niet kan houden. Duidelijker kan het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...